Branje: 6 min

Dobro spletno mesto

Pri izdelavi vsake spletne strani je potrebno upoštevati nekaj ključnih dimenzij. Odkrijte, na kakšen način vsaka izmed dimenzij vpliva na uspešnost vašega spletnega mesta in kako jo lahko optimalno izkoristite. Na koncu vas čaka tudi namig, kako se lotiti prenove spletne strani.

Dobra spletna stran|Dobra spletna stran

Kazalo vsebine

Mesečno Google zabeleži 10.000 iskanj za iskalni pojem izdelava spletnih strani. To iskanje prinese 950.000 rezultatov. Ilko Štuhec v povprečju išče pol manj ljudi, za njeno ime pa vrne Google 500.000 rezultatov. Izdelava spletnih strani je torej brez dvoma slovenski nacionalni šport.
Vseeno pa se večkrat dnevno znajdem na spletnih mestih, ki me hitro odvrnejo. Pa sem nekoliko bolj potrpežljiv kot povprečni uporabnik. Ta ponavadi zapusti spletno stran po 8 sekundah, če na njej ne dobi tega, kar želi. Ali pa iščem podjetje, pa ugotovim, da na spletu sploh ne obstaja. Tudi prav, bom pa kupil drugje.

No dobro. V resnici sem tako potrpežljiv, da vam bom pred tem dal še nekaj nasvetov, kako me boste prepričali naslednjič.

5 dimenzij izdelave spletnih strani

Pri izdelavi vsake spletne strani moramo upoštevati vsaj osnovne dimenzije. Te pa so:

  • oblikovna,
  • uporabniška,
  • vsebinska,
  • tehnološka in
  • poslovna. 

Dimenzije so med seboj prepletene in se le skupaj sestavijo v delujočo celoto. Pri izdelavi spletne strani morate upoštevati vse, saj se drugače lahko vse skupaj hitro podre.

Lahko imate čudovito oblikovano spletno stran s fantastično vsebino, ki je postavljena na najbolj tehnično napredni platformi. Brez upoštevanja poslovnih ciljev bo to podobno vožnji z lepim športnim avtomobilom brez zemljevida, GPS-a in smerokazov. Ni ravno veliko možnosti, da boste na ta način kdaj prišli do cilja. Če pri tem pozabite še na uporabniško izkušnjo, pa vas bo med vožnjo zaradi neprimernega sedeža ves čas bolel hrbet, sklopka pa bo nameščena v prtljažniku.

Oblikovna dimenzija izdelave spletne strani

Samo eno priložnost imate, da naredite dober prvi vtis na obiskovalca. Ker ta priložnost traja cele 0,05 sekunde, je vizualna podoba strani izjemno pomembna.

Estetski užitki so eno, drugo pa je element zaupanja. Vizualno privlačna spletna stran ga povečuje, medtem ko ga že posamezne napake na oblikovnem področju lahko hitro ubijejo.

Manj je več tudi pri prenovi spletne strani

En trend je pri spletnem oblikovanju večen. Minimalizem. Povečuje konverzije, olajša navigacijo in vzdrževanje. Minimalistično oblikovane spletne strani hitreje izgledajo profesionalno.

Ne bojte se niti praznega prostora. S pametno uporabo negativnega prostora lahko dodatno pritegnete pozornost na ključne elemente svoje spletne strani.

Uporabniška dimenzija

Se opravičujem. Ta dimenzija bi morala biti vedno na prvem mestu. Uporabnik spletne strani je najpomembnejši. Je vaša stranka. Je tisti, ki vas plačuje. Zato mora biti spletna stran prilagojena njemu.

Priskrbite mu vse informacije, ki jih želi. Naj se znajde na njemu relevantnih pristajalnih straneh. Naj ga navigacija ne zmede. Naj se vsaka stran naloži hitro in v celoti. Olajšajte svojemu uporabniku pot do nakupa.

Odzivno izboljša odziv uporabnikov

Odzivna spletna stran prilagodi svojo obliko in uporabnost napravi, na kateri si jo ogledujejo vaši uporabniki.

Uporabniki, ki si lastijo namizni računalnik, pametni telefon pa še kakšno tablico in pametno uro zraven. In na vseh teh napravah pričakujejo podobno izkušnjo.

Ker pa si vi želite tem uporabnikom tudi kaj prodati, jim takšno izkušnjo lahko omogočite z odzivnim oblikovanjem.

Vsebinska dimenzija prenove spletne strani

Stranke pričakujejo, da bodo na vaši spletni strani našle najbolj aktualne in popolne informacije o vaših produktih, storitvah in podjetju. Če vam kateri od teh delov manjka, ustvarjate mnenje, da ste zaključili s poslovanjem ali pa ne dohajate konkurence.

Vaša vsebina mora ustreči željam in potrebam vaših uporabnikov in se v skladu z njimi tudi prilagajati. Hkrati pa se mora izogniti pastem korporativnega žargona. Ne prodajate samim sebi.

Če imate poleg statične vsebine spletne strani tudi blog, ga posodabljajte čim pogosteje. S tem boste zadovoljili Google in privabljali povratne obiskovalce.

Ne samo več, tudi bolje

Posodabljanje vsebine ne pomeni samo dodajanja nove. Treba je popravljati in osveževati tudi starejše. Ste prenehali prodajati produkt X in ga zamenjali z Y? Potem ga umaknite s svoje spletne strani.

Tehnološka dimenzija izdelave internetne strani

Ponovno sedite v avtomobilu. Tehnološko naprednem športniku. Na električni pogon. Vi pa se vozite naokoli po Bližnjem vzhodu. Bencin je skoraj zastonj, prebivate v 25. nadstropju hotela, električni kabel pa je dolg približno 4 metre. Odlična situacija, če si želite preurediti Teslo v čebelnjak, kurnik ali kakšno drugo nepremičnino.

Ker pa si tega najbrž ne želite, bi za takšen izlet najbrž raje uporabili kakšno drugo prevozno sredstvo. Zato v skladu z drugimi dimenzijami svoje spletne strani izberite tudi pravi tehnološki okvir.

Povezljivost

Tehnološki okvir spletne strani ni več samo domena programerjev. Povezljivost z drugimi orodji za digitalni marketing je nekaj, kar je treba upoštevati že na začetku prenove spletne strani. To nam bo precej olajšalo gradnjo višjih nadstropij naše piramide spletnega nastopa.

Poslovna dimenzija

Še ena dimenzija, ki ima argumente, da stoji na prvem mestu. Konec koncev je naloga vaše spletne strani ta, da poskrbi za prihodke.

To lahko stori na več načinov. Morda se ukvarjate s spletno prodajo. Ali pa prek nje pridobivate nove kontakte za negovanje in kasnejšo prodajo. Potem vam verjetno ne bo preveč koristila preprosta spletna vizitka, pa naj bo ta še tako privlačna.

Cilji

Že v strategiji spletnega nastopa ste verjetno opredelili cilje, ki jih želite od svojega spletnega mesta. Če jih to ne izpolnjuje, je vsekakor čas za prenovo.

Fleksibilnost

Dobre spletne strani se nenehno spreminjajo. Dodajajo kakovostne vsebine v skladu z željami svojih strank in prilagajajo oblikovanje najnovejšim trendom ter rezultatom analitike.

Morda se bodo spremenili tudi vaši poslovni cilji ali pa boste odkrili kakšno nepogrešljivo marketinško orodje, ki ni združljivo z vašim spletnim mestom.

V takšnih primerih pomeni vsako odlašanje s prenovo neuporabnega mastodonta izgubljen zaslužek.

Nadgradnja in prenova spletne strani

Nekaj prask na karoseriji ali prazen rezervoar ne pomenita nujno totalke in nakupa novega avtomobila. Tudi pri prenovi spletne strani velja podobno pravilo.

Zato upoštevajmo, kaj je na naši spletni strani že delovalo dobro. Katere so tiste vsebine, ki so že privlačile obiskovalce? Kakšne so bile pristajalne strani, ki so že ustvarjale konverzije?

Če že v začetni fazi izberemo dovolj zmogljiv CMS, se lahko v prihodnosti izognemo glavobolom, ki jih prinaša prenos vsebin. In opravimo preproste kozmetične popravke brez poseganja v drobovje.

Osnova za privabljanje obiskovalcev

Ko je spletna stran zgledno pripravljena, je čas, da na njo pripeljete obiskovalce. Brez njih bo za vedno ostala zapuščen in pozabljen spomenik.

To pa pokrivajo naslednja poglavja piramide spletnega nastopa.

Sorodne vsebine

Kategorije