6 znakov, da je čas za prenovo spletne strani

Spletna stran je prva točka interakcije z vašimi (potencialnimi) strankami. Zelo verjetno, da tudi druga in tretja – če se bodo vrnile, seveda. Prvi vtis šteje in vanj se splača vložiti. Sploh, če želite vzpostaviti odnos z današnjim uporabnikom spleta, ki pričakuje kakovostno in relevantno vsebino ter enostavno pot do nje.

Po drugi strani nas neoptimalna spletna stran precej drago stane. Zanjo plačujemo z vsakim izgubljenim obiskovalcem, ki ni našel želenih informacij in se je raje namenil h konkurenci. Ta mu z veseljem ustreže. Strošek neoptimalne spletne strani je hitro bistveno višji od vložka, ki bi ga potrebovala prenova. In oba se multiplicirata, vsak na svojo stran.

V želji, da ne izgubljate dragocenih priložnosti, smo pripravili seznam top šestih indikatorjev, da je čas za prenovo spletne strani – vmarketinško in prodajno orodje, ki bo ustvarjalo vrednost za vaše poslovanje.

1. Ne dosegate želenih rezultatov

Spletno stran ste postavili s ciljem – pa naj bo to spletna prodaja, generiranje leadov ali informiranje. Cilj je bil jasen in spletno mesto ga ne dosega. Na tej točki je čas za kritično samoocenjevanje:

  • Kakšna je pričakovana konverzija? Kje smo mi?
  • Ali nagovarjamo želeno ciljno publiko? Ji dajemo prave informacije?
  • Ali obiskovalec do iskanih vsebin pride enostavno in intuitivno?
  • Ali pristajalne strani opravljajo svoje poslanstvo?

Odsotnost rezultatov je ključni rdeči alarm, ki mora sprožiti ustrezno akcijo. Spletna stran podpira (ali pa ne) prvih 75% vašega prodajnega procesa, zato ji ne dopuščajte neuspehov.

2. Cilj spletne stran/poslovni fokusi se je spremenil

Vse prevečkrat mislimo, da smo spletno stran postavili in naredili še eno kljukico. Projekt je zaključen. A posel je živa materija, ki jo prilagajamo glede na kupce, trg, tehnologijo in druge dejavnike. Spletna stran mora biti vitalen odraz poslovanja, današnje usmeritve, ki jo želimo komunicirati s kupci.

Ali obiskovalec v prvih nekaj sekundah jasno dojame, kdo ste in kaj počnete? Če ne, je čas, da to sporočilo izkristalizirate, tako na besedni kot na vizualni ravni.

3. Obiskovalci zapuščajo vašo spletno stran

Razloga za visoko stopnjo odhoda (bounce rate) sta dva:

  • ali stran nima vsebine, ki jo obiskovalec išče (v tem primeru se boste morali pozabavati z optimizacijo),
  • ali pa stran želeno vsebino ima, vendar je obiskovalec ni našel.

V slednjem primeru vas pesti slaba uporabniška izkušnja in danes imamo uporabniki vedno manj potrpljenja za napake. Kaznujemo jih z odhodom.

Vprašajte se:

  • Ali je navigacija jasna in konsistentna?
  • Vaš obiskovalec hitro in enostavno  najde želeno vsebino?
  • Ali so informacije o vaših produktih in storitvah osvežene?

Funkcionalnost spletne strani je higienik. Zagotovite obiskovalcu enostaven dostop do vsebin in veliko bolj pripravljeni bodo na interakcijo z vašo spletno stranjo in z vami.

4. Obstoječa tehnologija ne omogoča učinkovitega vzdrževanja

Pred časom ste postavili spletno stran na neki platformi, ki pa danes ne podpira zahtev učinkovitega marketinga. Ne morete nastaviti prenosnih obrazcev za študije primerov, ki ste jih skrbno pripravili? Veste, kako učinkovite so lahko pristajalne strani, a jih vaš CMS ne omogoča? Spletna stran vam mora omogočati funkcionalnosti, ki jih potrebujete za delo in rezultate.

5. Ni prilagojena na mobilne naprave

Delež spletnega prometa preko mobilnih naprav je v začetku tega leta dosegel že 39% in raste. TuuUporabniki pričakujejo optimalno izkušnjo, ki jim bo preko manjšega zaslona intuitivno dostavila želeno in so še manj tolerantni. Če morajo brskati levo in desno v upanju, da se bo pojavil iskani meni ali še huje – čakati nekaj sekund, da se stran sploh naloži – bodo enostavno poiskali boljše spletno mesto. Vaše bo pustilo grenak priokus, ki se ga bodo spomnili tudi, ko se bodo usedli za 15-inčni zaslon. Prilagoditev na mobilne naprave ni več luksuz ali dodatek, ki si ga bomo privoščili v prihodnosti, je must-have, če nočete izgubljati obiskovalcev danes.

6. Preprosto izgleda staro (pa še vsebina ni najnovejša)

Trendi spletnega dizajna se spreminjajo, izboljšujejo in nadgrajujejo. Vsekakor ne morete slediti prav vsaki malenkosti, a dejstvo je, da v vsakdanji interakciji na spletu nezavedno sprejemamo informacije o novostih, tudi na področju oblikovanja. Te se nam vtisnejo in hitro jih povežemo z uspehom in napredkom. Naloga marketinga je, da naša spletna stran tudi vizualno odraža sporočila, ki jih podjetje želi komunicirati. Predstavljajte si, da na prodajni sestanek pridete z 10 let staro prezentacijo, ki je niste bistveno spreminjali in vsebuje še predstavitev produktov, ki že davno niso več v vašem portfoliu. Na sestanku se boste morda še uspeli izmotati z odličnimi prezentacijskimi veščinami, obiskovalec vaše spletne strani pa je že davno odkorakal.

Dobra novica – za prenovo najbrž še ni prepozno

Prenova spletne strani ne pomeni nujno, da moramo staro zabrisati v koš in graditi vse na novo. Nemalokrat se v praksi izkaže, da je potrebno prenoviti le en del ali spremeniti dve funkcionalnosti. V osnovi pa velja enostavno vodilo: “Če vaša spletna stran ne pomaga poslu, je treba nekaj spremeniti.”

Vaša odgovornost je, da svoj osrednji marketinški in prodajni kanal upravljate, uporabljate in skrbite, da prinaša rezultate.

Ste se odločili, da je čas za prenovo? Zagotovite si učinkovito investicijo z odgovori na 5 vprašanj za učinkovito prenovo spletne strani.