Branje: 5 min

Je vaše spletno mesto postalo neuporaben mastodont?

Saj poznate situacijo: marketinška ekipa dobi idejo, projekt se začne, vse gre po planu … do trenutka, ko je treba zadevo “postaviti” na spletno stran. Kar naenkrat ugotavljamo, da se tega ne da, tisto ne deluje, onega ne moremo meriti … Od začetne ideje ostane bore malo, ekipi pa tako ali tako zmanjka energije za […]

Prenova spletne strani

Kazalo vsebine

Saj poznate situacijo: marketinška ekipa dobi idejo, projekt se začne, vse gre po planu … do trenutka, ko je treba zadevo “postaviti” na spletno stran. Kar naenkrat ugotavljamo, da se tega ne da, tisto ne deluje, onega ne moremo meriti … Od začetne ideje ostane bore malo, ekipi pa tako ali tako zmanjka energije za boj s tehnologijo in obupa. Diagnoza? Napad spletnega mastodonta.
Vsako spletno mesto z uporabo raste in se razvija. Dodajajo se vsebine, spreminja struktura, dodeluje se tehnologija. Podobno je s podjetjem: raste, spreminja ponudbo, razvija nove in drugačne modele trženja in prodaje. Težava nastopi, ko razvoj spletnega mesta in podjetja nista več usklajena. Stran postane preokorna, njene funkcionalnosti neuporabne, uporabniška izkušnja pomankljiva tako za kupce kot upravljalce spletnega mesta, odzivanje na ideje in tržne priložnosti pa počasno in naporno. Prelomne točke običajno ni, a v nekem trenutku ugotovimo, da tempo in obliko naših idej in aktivnosti pravzaprav diktira spletno mesto, ne trg in ljudje. Iz zanimive, sveže spletne prezence se je razvilo v počasnega, okornega mastodonta, ki je bolj ovira kot pomoč.

3 znaki, da je čas za prenovo spletne strani

Razlogov za razmislek o novem spletne mestu je najmanj toliko, kot je podjetij na svetu. Pri nas večinoma nismo najbolj naklonjeni zamenjavam kar tako (“Obstoječe spletno mesto nam ni več všeč!”), čeprav je vsak razlog legitimen – nekateri sicer ne bodo osvojili nagrade za ekonomsko učinkovitost, a vendarle. Izpostavljamo pa tri, ki se nam zdijo kritični za vsako podjetje, kjer je med cilji digitalnega marketinga tudi povišanje prodaje (kar pri vas gotovo je, saj drugače ne bi brali naših zapisov).

Analitično spremljanje je postalo nočna mora

Spletna analitika nekih drugih časov

Webalizer v vsej svoji lepoti (in uporabnosti)

V prazgodovinskih časih analitičnih orodij, kot sta Webalizer in AWstats, smo gledali takšna poročila. Obiskane strani, obiskovalci, “zadetki”, prenos podatkov. Zelo … uporabno. Mimogrede, če se danes v npr. Google analitiki navdušujete predvsem nad dnevnim in mesečnim obiskom, se pravzaprav odpovedujete 15+ letom razvoja spletne analitike. Če ob hitrosti digitalnega napredka to preslikamo na civilizacijski napredek, se z lokom spravljate nad konkurenčno jedrsko podmornico; v kolikor vam bojna terminologija ni blizu, pa recimo, da iščete zlato s krampom, konkurenca pa z orbitalnim satelitom.

Spletna analitika mora biti vgrajena v spletno mesto z namenom zagotavljanja podatkov za boljše poslovne odločitve. Če je nastavljanje in spremljanje spletne analitike postalo nočna mora, ker vam spletna stran ne omogoča primernih konverzijskih točk in interakcije s kupci, ostajate brez kritičnih informacij. Težko bo ugotoviti, kam uporabniki izginjajo, kaj jih privlači in kaj odvrača, kje v nakupnem procesu so … Brez uporabne analitike je zasledovanje prodajnih ciljev prepuščeno bolj ali manj sreči, izkušnjam in intuiciji. Nepotrebna igra na srečo v časih, ko je vse merljivo. Rešitev? Vzpostavitev analitike, ki v središče postavlja uporabnika in njegove akcije, kar pa zahteva tudi primerno zgrajeno spletno mesto.

Prodaja ignorira spletno mesto … in obratno

Spletno mesto ustvarja celo zakladnico informacij, ki pridejo prav pri prodajnih ponudbah, oblikovanju nagovorov, oboroževanju prodajalcev z boljšimi podatki o leadih … vaši prodajniki pa bežijo čimdlje od njega? Na drugi strani pa spletne vsebine nastajajo brez upoštevanja prodaje, ki (običajno) še najbolje pozna kupce?

Z digitalom je vse težje ločiti marketing in prodajo – čeprav to pravzaprav nikoli ni imelo pravega smisla, saj poznavanje obnašanja uporabnikov koristi obojim. Že preprost spletni kalkulator, s katerim si uporabnik izračuna npr. prihranek pri nakupu termostata, je po eni strani marketinšo orodje (kupca poskušamo navdušiti v fazi raziskovanja), po drugi pa zelo prodajno (če od kupca, ki naredi izračun, uspemo pridobiti kontakt, ima prodaja dober “lead”). Če obstoječe spletno mesto ne omogoča prepleta obeh področij, precej zamujamo.

Za izdelavo pristajalnih in drugih konverzijskih strani potrebujete celo večnost

Verjetno eden najbolj spregledanih vidikov pri prenovah spletnih strani je, kam gre marketinška tehnologija in katere aktivnosti bodo postale precej lažje (in ceneje) izvedljive. Personalizacija oglasov in ponudbe, pristajalne strani, optimizacija konverzije, marketinška avtomatizacija … vse to so premiki, ki vplivajo na uporabo spletnega mesta (da o mobileu sploh ne govorimo). Ker je npr. prilagoditev oglasov uporabniku postala že zelo enostavna reč, je edino smiselno, da prilagodimo tudi pristajalno stran. Če nekdo išče menjavo banke, zakaj bi ga peljali na prvo stran podjetja? Ustvarimo raje namensko pristajalno stran!

Marketingarji, ki razumejo, da kupec vedno prebrska tudi splet ter upoštevajo, da je lahko pot do nakupa dolga tudi več mesecev, spletno stran uporabljajo kot prodajno in komunikacijsko orodje, ne kot vizitko podjetja. Če se ne želimo v takšnih situacijah boriti s samimi omejitvami, naj spletno mesto omogoča ustvarjanje pristajalnih strani (takole na hitro pa si lahko pomagamo tudi z orodji kot sta Unbounce in LeadPages).

Prenovite procese, ne le spletnega mesta

Lahko kupcu s spletnim mestom olajšamo nakup? Raziskovanje? Oddajo povpraševanja? Lahko prodaji zagotovimo dodatne informacije in kontakte? Lahko marketinške digitalne aktivnost izvajamo hitreje? Ni potrebno, da skupaj z novim spletnim mesto začnemo ravno digitalno revolucijo svojega podjetja (čeprav ne bo škodilo), lahko pa priložnost izkoristimo za manjše popravke in spremembe na bolje – proti višji prodaji.

Sorodne vsebine

Kategorije