Se vsak dan borite za nove kakovostne leade?
Imate težavo pri doseganju prodajnega plana?
Brez skrbi, niste edini.
Hubspot vsako leto izvede že znano raziskavo z zvenečim imenom State of Inbound. Med konketnim številom profesionalcev po različnih industrijah, velikostih podjetij in drugih parametrih preveri, kakšno je stanje marketinga in prodaje danes. Letos je globalna anketa vključila 6399 direktorjev, managerjev in operativcev v 141 državah. Poročilo je kar obsežno in podatkov ne zmanjka – zato je pred vami povzetek z nekaj najpomembnejšimi. Tistimi, ki dajo misliti, zbudijo malce skrbi ali pa preprosto le pripomorejo k nasmehu. Nekaterih zadev se pač še predobro zavedamo.
Da smo kar najbolj relevantni, so grafi in statistike vzeti iz poročila za EMEA regijo.
Prioritete marketinga
V naslednjih 12 mesecih se bo marketing osredotočal na:
- konvertiranje leadov
- povečanje obiska spletne strani ter
- povečanje posla z obstoječimi strankami.
Kar pa se tiče Inbound marketinga, kraljuje optimizacija spletne strani, za petami pa ji sledi ustvarjanje vsebine na blogu.
“Katere so prioritete vašega podjetja pri Inbound marketingu?”
Ne bom rekla, da mi ni po godu najpogostejši odgovor na vprašanje: « Katera je po vašem mnenju najbolj precenjena marketinška taktika? » Ob vseh možnostih merjenja in izboljševanja digitala je 35% še malo.
Kaj pa ima z inbound marketingom prodaja?
Prodajne prioritete v naši regiji so osredotočene na zapiranje več poslov in optimiranje prodajnega lijaka. Vedno bolj pa je pomembna tudi social selling taktika, kjer pametni prodajalci postajajo tudi aktivni svetovalci na družbenih omrežjih. Saj vemo, več kot 70% nakupne poti se zgodi na spletu. Poročilo pa priporoča tudi njihovim marketinškim kolegom, da se pridružijo aktivnemu deljenju svojega razmišljanja na spletu.
Izzivi marketinga
Skladno s prioritetami so postavljeni tudi ključni izzivi, ki jih premaguje marketinška ekipa. Zagotavljanje želenega obiska spletne strani in potrebnega števila novih leadov sta na prvem mestu. Dokazovanje povratka investicije v marketinške aktivnosti pa je vedno višje – in ko je izziv dovolj velik, se dogajajo spremembe 🙂
Kje si prodaja lomi zobe?
V zadnjem času so potencialne stranke postale bolj neodzivne. Prodaja vedno težje pridobi povratne informacije in predstavljam si, da je prava umetnost te kontakte peljati naprej po prodajnem lijaku. Identifikacija dobrih leadov je še en izziv. Kateri so tisti, s katerimi se je vredno ukvarjati? Dobro postavljena marketinška avtomatizacija bi lahko pomagala.
In čeprav si danes prodaje niti ne predstavljamo več brez CRM sistema, pa raziskava v 2017 kaže, da pri procesih obstaja še precej prostora za izboljšave. Ročni vnos podatkov je sovražnik številka 1, ko pa so podatki enkrat vnešeni, se ponovno zaplete zaradi slabe integracije z drugimi orodji.
Sodelovanje marketinga in prodaje
V splošnem lahko opazimo trend k vedno boljšemu sodelovanju med oddelkoma. 22% vprašanih ima formalno popisan proces primopredaje leadov, medtem ko ima skoraj polovica generalno povezan marketing in prodajo.
Inbound marketing: paradni konj
Raziskava pokaže, da je inbound marketing daleč uspešnejši pri zagotavljanju povratka investicije kot tisti, “tradicionalni”. Je pa potrebno omeniti, da kar 43% vprašanih ni moglo odgovoriti na vprašanje.
Kaj prihaja na področju vsebinskega marketinga?
Sodelujoči v Hubspotovi raziskavi so za osrednjega distruptorja označili video, ki naj bi se izkazoval kot kanal prihodnosti. Spogledujejo pa se tudi z aktualnimi buzzwordi, kot sta umetna inteligenca in virtualna resničnost. Chatboti so in. Skladna z napovedmi pa je tudi slika prihajajočih investicij v novosti:
Kaj šteje, ko smo v vlogi kupca?
Kateri so tisti viri informacij, ki jim vprašani najbolj zaupajo, ko sami iščejo poslovne rešitve? Vodijo dobra osebna priporočila, na katere se še posebej zanašajo vodilni odločevalci. Informacije prodajalca so na grafu čisto spodaj.
Občutek imam, da sta se prodaja in marketing končno začela zavedati, da bosta s skupnimi cilji in napori dosegla bistveno boljše rezultate – od prvih obiskov na spletni strani do uspešnega zaključevanja prodaje in navdušenih dolgoročnih strank.
In seveda, brez vira ne gre: http://www.stateofinbound.com/