Najuspešnejša podjetja obvladajo splet

“Ne, v Nemčijo pa že ne bomo izvažali. Tam imajo ljudje denar in radi nakupujejo, takih nočemo!”

Ste že slišali koga reči kaj podobnega? Jaz tudi ne.

In prav zato me vsakič znova presenetijo zadržki, ki jih imajo podjetja do uporabe spleta. No, ne podjetja, temveč bolj ali manj vplivni posamezniki, ki so odgovorni za njihovo rast. Splet je v Sloveniji (še vedno) praktično nov trg, ki kar čaka, da ga osvojimo.

Seveda je z moje strani prisotne nekaj profesionalne deformacije in pristranskosti, saj nenazadnje prodajam storitve, povezane s spletom. A tega ne bi počel, če ne bi verjel vanje in jih znal tudi podpreti s konkretnimi številkami.

 

Kupci splet uporabljamo vsakodnevno

V letu 2016 si brez pametnega telefona sploh ne znamo več predstavljati vsakdana. Pelje nas po neznanih poteh, poišče najbližjega ključavničarja in zabava celo omizje prijateljev na kosilu – vse s samoumevnostjo dostopa do spleta. V žepu ali torbici nosimo dostop do množice informacij in ga tudi redno uporabljamo. V tem istem letu 2016 direktorji, vodje prodaje in vodje marketinga še marsikje malce skeptično zrejo v ta ‘novi’ digitalni svet in se sprašujejo, če je zadeva primerna za njihovo podjetje. Izgleda sicer zanimivo, a kot resno podjetje morajo navsezadnje misliti na svoj ugled in investirati čas v preizkušene metode.

Že nekaj časa vemo, da se okrog 70% nakupne poti zgodi na spletu. Mislim, da je ta številka danes še višja, a že ta podatek je dovolj impresiven. Skoraj tri četrtine vseh nakupnih odločitev človek sprejme s telefonom v roki (ne ob ušesu) ali prenosnikom v naročju. Odloča se na podlagi informacij, ki jih najlaže in najhitreje najde. Ter tistih, ki jih delijo njegovi znanci, prijatelji in sodelavci. Danes sta priporočilo ali kritika le klik stran.

Le klik ali dotik stran se torej nahaja novo tržišče. Bolj ali manj nepopisan list in morje prodajnih priložnosti. Tam so kupci aktivni, radovedni in pogumni. Transakcijskih valut je veliko, a vsakodnevno vsi poslujejo z eno – podatki. Na spletu vam je kupec pripravljen dati svoje dragocene kontaktne podatke, če mu hitro poveste, kaj bo imel od tega. Malce težje je od pridobivanja vizitk na sejmu v Nemčiji, a lahko tudi dosti bolj učinkovito.

 

Zakaj se ga podjetja bojijo?

Ker je relativno nov – vsaj v poslovnem svetu. In prinaša spremembe v razmišljanju in načinu dela. Ljudje pa se sprememb ponavadi otepamo, saj zahtevajo aktivno razmišljanje in drugačno delovanje, kot smo ga navajeni. Spremembe nujno pomenijo korak iz cone udobja. Le kdo bi to hotel?

Z uvedbo novih reči ponavadi pride tudi strah pred neuspehom. Z vstopom na neznana področja je podobno. Kaj pa, če se kje zalomi? Kaj pa če nam na spletu ne uspe? Kako bomo pokrili vse vloženo delo?

Naj vprašam drugače: Kako pa pokrivate delo, vloženo v aktivnosti, ki ne prinašajo novih kupcev?

Iz cone udobja “tako smo delali tudi lani” hočejo stopiti tisti direktor marketinga in prodaje, ki razume, da je njihov uspeh odvisen od kupca. Tisti vodja, ki razume, da je za višjo prodajo potrebno vedeti, kako današnji kupec razmišlja; kakšne informacije želi, kako se odloča na nakupni poti in kje išče odgovore na svoja vprašanja. Ko je odgovor “v Nemčiji”, bo investiral v intezivni tečaj nemščine za svoje ljudi, našel najboljši kader za pisarno v Berlinu in naštudiral specifike trga.

 

Kako se torej pridružiti najboljšim?

Ko pa je odgovor na “na spletu”, bo poskrbel, da njegovo podjetje odpre učinkovite digitalne premise in pridobi potrebno znanje.Prebral bo nekaj blogov in knjig, ki govorijo o uporabnosti spleta za njegovo dejavnost. Udeležil se bo izbranih dogodkov, kjer bo iz prve roke dobil odgovore na svoja vprašanja. Nenazadnje bo poklical tudi nekaj kolegov, ki so se podviga že lotili in jih povprašal za nasvet ali dva.

Kot pred vsakim projektom bo pripravil cilje, resurse in okvirno časovnico. Odločil se bo, ali bo na novem trgu deloval popolnoma samostojno ali s pomočjo distributerjev (agencij).

Kako dolgo bo trajalo, preden bo ta izvozna zgodba uspešna? Odvisno od kakovosti priprave in angažiranosti. Za prebojnimi zgodbami o uspehu stojijo ljudje z imeni in priimki, ki so si zastavili jasen cilj in prioriteto.

Kupec je vsak dan bolj digitalen. Tako digitalen, da je iz spletnega komunikacijskega kanala ustvaril popolnoma nov trg za podjetja. Ta se ga še malce bojijo, a le vprašanje časa je, kdaj se bodo opogumila in začela izvažati nanj. Najbolj angažirana pa s spletom že beležijo poslovne uspehe. Saj veste, kdor prvi pride, prvi melje.

 

*Zapis je bil prvotno objavljen na portalu Netokracija.si.