Vse, kar ste si vedno želeli vedeti o SEO

“Želim biti prvi na Googlu!”

Zahteva je legitimna in izjemno pametna – sploh, če imate cilj povečanja števila povpraševanj in prodaje. Jo imate?

Pot do vašega cilja se imenuje optimizacija spletnih strani (SEO oziroma search engine optimization v angleščini).

Optimizacija spletnih strani gre sicer z roko v roki z izdelavo spletne strani. Vse stvari, ki so pomembne za uporabniško izkušnjo, so pomembne tudi za SEO. Nujno pa je optimizacijo opraviti, preden se lotite naslednjih poglavij uspešnega spletnega nastopa. Gre namreč za osnovo za višja nadstropja naše marketinške piramide.

 

Potrebujem SEO? Da!

Saj veste, kam se uspešno skrije truplo. Na drugo stran Googlovih iskalnih rezultatov. Kar 91% uporabnikov namreč klikne na rezultate na prvi strani iskalnika, več kot 50% iskanj pa se konča pri prvih treh rezultatih.

Search-CTR-curve

Vir: Smart Insights

 

Če si na spletni strani ne želite obiskovalcev, lahko tukaj zaključite z branjem.

Kako do prvega mesta na Googlu?

Nadvse preprosto. Potrebujete samo odlično vsebino, urejeno kodo, kakovostne povezave in nekaj sreče. Srečo imamo sicer radi, a se pri poslu ne zanašamo nanjo. Tako se nadaljevanje članka posveča prvim trem dejavnikom.

 

Kratek zgodovinski uvod

Preden se spustimo v tehnične podrobnosti SEO, si najprej oglejmo nekaj zgodovine iskanja po spletu. Razumevanje tega nam bo namreč v pomoč pri predvidevanju trendov v prihodnosti.

Davno tega so za devetimi gorami in devetimi vodami obstajali imeniki spletnih strani

V njih so njihovi upravljalci po lastni presoji dodajali spletne strani, ki so se jim zdele uporabne ali zanimive. V Sloveniji je glavno vlogo na tem področju opravljala Matkurja, na svetovni ravni pa je bil najbolj poznan Yahoo.

Ob poplavi informacij, ki se je hitro zgodila na spletu, je takšno delo hitro postalo preveč zamudno. Takrat so primat prevzeli spletni iskalniki. Med najzgodnješimi so bili popularni Excite, Lycos in Altavista.

Ti so spletne strani razvrščali po količini uporabljenih ključnih besed. Najprej so ključne besede iskali po meta oznakah (tagih), nato pa so se naučili tudi brati vsebine spletnih strani.

Dva SEO strokovnjaka vstopita v bar …

pub, kavarno, restavracijo, lokal, gostinski obrat, bari, kavarne, najem lokala, nepremičnine.

Ker so bile strani uvrščene glede na količino in gostoto ključnih besed, je hitro prišlo do zlorab sistema.

V Altavisti smo iskali smešne animirane gife (ne pozabite, še vedno smo v zgodnjih 90ih), potem pa se prebijali skozi množico strani, na katerih ni bilo nobenega smešnega animiranega gifa.

Iskalniki so poskušali dostavljati bolj relevantno vsebino, vendar pa so bili zgodnji SEO strokovnjaki vedno korak pred njimi.

Večjo težo so dobile ključne besede v domeni in kar naenkrat so na vrhu lestvic kraljevale strani z naslovi smesni-animirani-gifi-4.info. Spam se je preselil iz e-mailov na spletne strani.

 

V igro vstopi Google

In spammanje se je nadaljevalo, dokler se ni na spletu pojavil Google oziroma njegov algoritem za razvrščanje strani. Če nekoliko poenostavimo: Google je začel s štetjem povezav do spletne strani iz drugih strani in jih začel razvrščati na ta način.

 

Veliko povezav je pomenilo, da je stran drugim uporabnikom spleta všeč. Zato je bila uvrščena višje.

Rezultati so bili spet relevantni, Google pa je hitro prevzel vodilno vlogo med iskalniki.

Zato pa se je celotna SEO srenja hitro usmerila k cilju spraviti stran čim višje med njegovimi rezultati.

Ustvarjanje povezav je postalo pomembna industrija in glavna tehnika optimizacije spletnih strani. Vzporedno s pojavom blogov in rastjo spletnih forumov so se pojavila orodja, ki so na njih avtomatsko komentirala in dodajale povezave na strani vprašljive kakovosti. Google je to rešil z uveljavitvijo atributa no-follow.

Google algoritmi

Google pridno skrbi za zapletanje življenja SEO mojstrov.

Leta 2011 se je z nadgradnjo algoritma Panda lotil strani s slabo in neoriginalno vsebino. Leto za tem se je Penguin lotil še strani z neorgansko pridobljenimi povezavami.

Google je vedno več moči dajal bolj svežim vsebinam, se začel prilagajati posameznim uporabnikom in se lotil strani z neprijazno uporabniško izkušnjo.

S tem pa so optimizacijo spletnih strani spet pripeljali na začetek kroga. Stran mora namreč spet vsakega uporabnika prepričati, da je vredna njegovega časa.

Le da je ta ne bo več dodal v imenik, ki ga ljubiteljsko vzdržuje. Google na podlagi uporabnikovega obnašanja na strani izračuna, kako uporabna je bila zanj. In stran, ki se bo v tem bolj izkazala, uvrstil v svojem iskanju na višje mesto.

 

Optimizacija je najprej namenjena uporabnikom

Če se lotevamo optimizacije spletne strani v letu 2017, je uporabnik torej spet na prvem mestu.

SEO prijazna vsebina

Obiskovalec je prišel po specifično in relevantno vsebino. Prav zato se Google trudi, da bi strani čimbolj razvrščal glede na njeno kakovost. Dobre vsebine so tako s SEO vidika najpomembnejše.

Kaj pa so dobre vsebine? O literarni vrednosti, slogu in inovativnosti v trenutku ne bomo govorili. Naj bo za začetek dovolj, da je dobra vsebina tista, ki zadovolji povpraševanje obiskovalca.

Informacije so odvisne od ponudbe in povpraševanja. In najboljša vsebina je tista, ki bo z najmanj konkurence odgovorila največjemu povpraševanju.

 

Iskalniku prijazna vsebina

Vsa vsebina pa mora biti tudi dostopna iskalnikom. Če Google vsebine ne bo uspel najti ali prebrati, njena briljantnost zelo verjetno sploh ne bo dosegla potencialne stranke.

Nanjo mora biti možno ustvarjati povezave. Največkrat vsebina, ki je ni možno preprosto deliti, daje tudi uporabnikom vtis slabe uporabniške izkušnje.

Mnoge takšne vsebine so skrite za prijavnimi obrazci. Ali pa se pojavljajo v prezentacijah, ki so zapakirane v skripte, ki jih Google ne zna prebrati.

Če torej ustvarjate vsebine, ki niso v obliki preprostega teksta, ne pozabite na iskalnik. Oziroma v nobenem primeru ne pozabite nanj.

 

Urejena koda za SEO

Urejena koda spletne strani precej pripomore k odličnemu položaju na Googlu. Hkrati pa je to tudi področje, na katerega imate največ vpliva. Vsi elementi, ki so našteti v nadaljevanju, pomembno prispevajo k visokemu rangiranju strani.

Naslovna oznaka

V glavi vsake spletne strani je prostor za naslov. Ta se prikazuje v zavihku iskalnika in kot iskalni rezultat. Zato je pomembno, da imate v njem zapisano tudi glavno ključno besedo strani.

Naslov v prikazu rezultatov pri Googlovem iskanju je dolg približno 70 znakov – imejte ta podatek v mislih, ko poimenujete posamezne strani.

Meta opis

Kljub temu, da se opisi v meta oznakah ne upoštevajo neposredno pri rangiranju, so še vedno izjemno pomemben del optimizacije spletne strani. So prva stvar, ki jo bodo vaši potencialni kupci videli, ko bodo v iskalniku zagledali vaš rezultat.

Meta opisi morajo v 156 znakih povedati, kaj točno bo obiskovalec na strani dobil. Če ga uspete prepričati, bo kliknil na vaš rezultat. Če ga ne boste, bo kliknil drugam. Google pa takšne stvari zazna in pri naslednjih iskanjih tudi upošteva.

Heading oznake

Če ne uporabljate H (heading) tagov na strateški način, je kar skrajni čas, da pričnete. Začnite s tagom H1, ki naj poudarja glavno ključno besedo.

Prepričajte se, da deluje predvsem za uporabnike, ne za iskalnike. Potem razdelite preostalo vsebino. Po H1 je na vrsti H2, za njim H3 in tako naprej. Pomembno je, da uporabite H1 tag samo enkrat. Ostale lahko uporabite večkrat, če je potrebno.

Ne ponavljajte svoje glavne ključne besede v vsakem tagu. Raje uporabite variacije, ki povečujejo vrednost vsebine in jo pomagajo razdeliti v berljive odstavke.

ALT in Title označevanje slik

Verjetno ste na svojo stran vključili tudi kakšno sliko. Pametna izbira slik namreč lahko precej okrepi vaše sporočilo. Vendar ne pozabite, Google še ne ve, kaj je na slikah. Zato vedno vključite tudi opise in naslove slik, s katerimi iskalniku olajšate navigacijo.

Hitrost strani

Vzemite si trenutek in analizirajte hitrost svoje spletne strani z Googlovim Page Speed Insights Tool. Z njim lahko izmerite, kako hitro se naloži vaša stran, prav tako pa prejmete predloge, kako lahko izboljšate hitrost nalaganja.

Berljivi URL naslovi

URL naslove, ki se namesto stran.com/g9vkx9esg8fxk32sda8dfvkd.html imenujejo stran.com/kljucna-beseda, si uporabniki zapomnijo veliko lažje. Hkrati pa Google tudi ključne besede v njih šteje kot dodatno omembo ključne besede, ki pomaga pri razvrščanju. Zato poskrbite, da bodo vsi URL naslovi berljivi.

 

Kaj pa je s povezavami?

Seveda so tudi povezave še vedno eden od faktorjev, ki jih Google upošteva. Le da so postale namesto edinega dejavnika samo še eden od njih. Seveda lahko tu in tam dodamo povezavo do svoje spletne strani v katerega od imenikov, poskrbimo, da do nas povezujejo naši poslovni partnerji in delimo vsebine na socialnih omrežjih. Profesionalno pa se z njimi ukvarjamo specializirane agencije.

 

SEO optimizacija je dolgoročen proces, ki ima tudi dolgoročne pozitivne rezultate. Strateški pristop in jasen cilj bosta poskrbela za višjo prodajo. Oglejte si, kako smo Registrski račun postavili na prva mesta Googla ali za 42,2% zvišali prodajo Eurotonu

Prenesite si 26 NASVETOV ZA PRENOVO SPLETNEGA MESTA!

Kupci danes pričakujejo učinkovite spletne strani, ki se hitro naložijo, brezhibno delujejo na mobilnih napravah in vse informacije ponudijo na dlani. Da prenova ne bo zahteven projekt, smo vam pripravili 26 uporabnih nasvetov, kako prenoviti spletno mesto brez bolečin.

  • Kako do prodajno uspešne spletne strani?
  • Ključne lastnosti uporabnikom prijaznih strani
  • Navodila za izvajalce