Branje: 4 min

Zakaj slepo sledenje trendom v marketingu običajno vodi navzdol

Je res nujno za marketinški uspeh poznati vse trende in jim slediti? Tukaj je boljši pristop za uvajanje sprememb v vaše poslovanje. V članku spoznajte, zakaj je v marketingu bolje slediti dobro zastavljeni strategiji, dosegljivim ciljem in jasnim korakom kot pa trendom.

Kazalo vsebine

V zadnjem času ne mine poslovni pogovor, v katerem ne bi omenjali sprememb. Nič več ni tako, kot je bilo. Jutri nič več ne bo tako, kot je danes. Stalne spremembe so danes edina konstanta. Še nikoli prej ni bilo bolj vznemirljivo delati v marketingu in še nikoli prej ni bilo bolj težko. Zato verjetno ni presenetljivo, da vse prevečkrat opažam, kako podjetja slepo sledijo vsakemu novemu trendu, ki se pojavi na trgu, brez prave spletne strategije. Oddelek marketinga mora uporabljati vse prijeme, biti prisoten na vseh kanalih in uporabljati vse najnovejše tehnologije.

Res mora?

Ne, ni treba. Podjetje mora imeti strategijo in trdno postavljene temelje za vsako odločitev, ki jo sprejme. Podjetje ima lahko izjemen profil na Instagramu, veliko število sledilcev, všečkov in komentarjev, a če ta komunikacijski kanal nima svojega mesta v prodajnem lijaku, če publike, ki nas na Instagramu obožuje, ne “odpeljemo” na našo odlično optimizirano pristajalno stran in jih postavimo le korak od zaključka prodajnega procesa, nismo naredili prav veliko.

To bi lahko primerjali s čudovitim podstrešnim stanovanjem, ki ga zgradimo v hiši brez temeljev in brez strehe. Hiša prav dolgo ne bo stala, hkrati pa nam bo ob vsakem dežju zamakalo. Tako kot vsaka hiša potrebuje temelje in streho, vsak marketing potrebuje strategijo in točno razdelane korake v prodajnem procesu.

Previsoki cilji

Poleg slepega sledenja najnovejšim trendom pa v oddelkih marketinga in podjetjih nasploh pogosto opažam še eno napako. Skoraj vsi si postavljajo preveč in previsoke cilje. Prepričan sem, da se vam je enako že večkrat zgodilo v privatnem življenju. Hočete shujšati? Veste, da morate spremeniti prehrano, se več gibati, v službo hoditi peš ali s kolesom in sprejeti še kakšne podobne ukrepe. Vse želite narediti takoj. Že naslednji dan bi radi pretekli 5 kilometrov, v službo greste peš, nakupite veliko zelenjave in sadja, na koncu dneva pa vam po treningu, nad katerim ste razočarani, saj ste lahko pretekli le dober kilometer, zmanjka časa in volje za pripravo zdravega obroka in naročite si pico. Enako je v marketingu. Moramo si postavljati dosegljive cilje in pot do uspeha začrtati po korakih.

Lotite se vsakega kanala posebej

Ampak šele, ko ste postavili temelje. Če nimate strategije, potem je to vaša prva domača naloga. Vsako podjetje, vsaka blagovna znamke mora dobro poznati svojo ciljno skupino. Če jo poznate, potem tudi veste kateri komunikacijski kanali so za doseganje vaših ciljev najpomembnejši. Osredotočite se na njih in jih izpilite do potankosti. Zakaj si ne bi vzeli tri mesece časa za optimizacijo spletne strani? Testirajte, optimizirajte, testirajte in dosežite želeno konverzijo. Po treh mesecih se osredotočite na najučinkovitejši vir prometa. Je to vaša Facebook stran, morda e-pošta, ki jo pošiljate ali pa newsletter? Lotite se tega kanala in ugotovite, kaj najbolje deluje.

Skakanje s trenda na trend lahko prinese kratkoročne rezultate. Morda je to res najbolj očitna in direktna pot, da pritegnete pozornost in kratkoročno dvignete promet, a sledenje ostalim običajno povzroči, da skrenete s svoje poti. Hitro se vam lahko zgodi, da izgubite stik s svojo blagovno znamko, s svojo zgodbo, s svojimi vrednotami in kulturo.

Ne pravim vam, da se zaprite v svoj mehurček in se ne ukvarjate s svetom tam zunaj. Nikakor. Svet tam zunaj je še kako pomemben. A opazujte ga kritično in ocenite, kaj vam lahko koristi in kaj škoduje. Največje priložnosti običajno tako ali tako ležijo tam, kjer jih sploh niste pričakovali. Ne postavljajte si previsokih ciljev, ki jih ne morete doseči in ne bodite nepremišljen sledilec. Le kreativno in inovativno reševanje izzivov vas bo popeljalo na vrh in takrat bodo drugi sledili trendom, ki jih vi postavljate.

Sorodne vsebine

Kategorije