Branje: 6 min

Event tracking z Google Tag Managerjem

Veste, kaj uporabniki počnejo na vaši spletni strani? Spoznajte event tracking, ki vam omogoča, da s spletno analitiko natančneje spremljate svoje uporabnike. V članku vas čakajo praktični napotki za nastavitve v Google Tag Managerju, da začnete spremljati ključne dogodke na vaši spletni strani.

GTM Event tracking

Kazalo vsebine

V prejšnjem zapisu “Google Tag Manager – Zakaj ga potrebujete in kako ga uporabljati” smo se posvetili osnovam Google Tag Managerja in pokazali kako implementirati osnovno Google Analytics kodo. A osnovno sledenje obiskovalcem vaše spletne strani ni dovolj. Za popolnejšo sliko morate spremljati interakcije oziroma dogodke na svoji spletni strani. Gre za t. i. event tracking, kjer lahko sledimo klikom na gumbe (npr. gumb za dodajanje izdelkov v košarico, klik za ogled filma, prenos pdf. vodiča itd.), premikanju z miško nad določeno sekcijo, scrollanju po strani navzdol in številnim drugim interakcijam, ki vam prinesejo pomembne informacije o vedenju uporabnikov in morebitnih pomankljivostih vašega spletnega mesta. Na podlagi teh podatkov lahko povečate stopnjo konverzije spletne strani in izboljšate uporabniško izkušnjo. V nadaljevanju si preberite, kako z Google Tag Managerjem postaviti infrastrukturo za sledenje dogodkom na spletni strani.

Kako slediti klikom na gumbe?

Ena izmed interakcij uporabnikov, ki jim moramo slediti, so kliki na gumbe. Če na strani npr. ponujate kataloge, brošure in podobno, verjetno želite vedeti ali si jih kdo prenaša. Je vložen trud za njihovo pripravo poplačan? So mogoče umeščeni na sekcijo spletnega mesta, kamor uporabniki ne zaidejo pogosto? Bi jih mogoče bilo bolje izpostaviti na vrhu strani? Brez podatkov odgovorov na ta vprašanja ne morete dobiti.

Pri prenosu dokumentov se praviloma uporabniku odpre okno za prenos ali pa se mu dokument odpre v novem zavihku na povezavi, kjer je ta naložen. Osnovno sledenje v Google Analytics je osnovano na ogledu strani (Pageviews), zato se tovrstne interakcije ne bodo zabeležile, če jih ne konfigurirate sami. Tu nastopi event tracking.Lead generation vodič banner 2Predpostavimo, da imate na strani pdf dokument in želite beležiti prenose. Nekje na strani imate povezavo ali gumb, kjer se ob kliku prenese dokument. Vaš cilj je meriti, koliko posameznikov klikne nanj. Te podakte boste našli v Google Analytics v poročilu Behaviour → Events → Top Events.

Začnimo na začetku. Vpišite se v svoj Google Tag Manager račun s klikom na povezavo: https://tagmanager.google.com/ in odprite “Container”, ki je naložen na vaši strani (kako postaviti GTM račun smo pokazali v zadnjem blog zapisu). Če ne veste, kateri container je pravi, lahko to preverite s Chrome vtičnikom Tag Assistant.

Tag Assistant Chrome vtičnik

Naslednji korak je postavitev sprožilca (trigger), ki bo služil kot t. i. Listener (poslušalec). Vaš cilj bo iz vseh klikov na strani izluščiti tistega, ki bo pravilno sprožil dogodek, ki se bo v Google Analytics zabeležil kot prenos dokumenta. Gre torej za neke vrste filtracijo, saj boste iz množice možnih interakcij izbrali tisto, ki vas zanima. Najprej boste ustvarili generičen sprožilec. V meniju Triggers kliknite “New” in izberite možnost “Clicks – All Elements”. Obkljukajte proženje ob vseh klikih –  All Clicks, kar pomeni, da se bo sprožilec sprožil ob vsakem kliku na strani.

Google Tag Manager sprožilec

V naslednjem koraku morate ugotoviti, kako se gumb za prenos dokumenta loči od ostalih elementov na strani. To informacijo boste uporabili kot filter. V Google Tag Managerju odprite Preview in Debug konzolo (desno zgoraj kliknite na gumb PREVIEW). Odprite svojo spletno stran, kjer se vam bo na dnu prikazala konzola. Poskusite klikati po strani in opazili boste, da se prožijo splošni gtm.click dogodki (to pomeni, da generični sprožilec pravilno deluje).

NASVET

Ko boste klikali na gumbe ali povezave ob kliku držite “Ctrl” oziroma “cmd” na Mac-u, da se vam povezave odprejo v novih zavihkih.

V prejšnjem koraku smo postavili generični sprožilec. Sedaj pa morate omogočiti še vse prednastavljene spremenljivke v Google Tag Managerju. Na ta način boste v konzoli videli podatke, ki vam bodo pomagali ustrezno nastaviti specifičen sprožilec ob kliku na gumb za prenos dokumenta. V meniju Variables v levem stolpcu kliknite na rdeč gumb “Configure” in izberite želene spremenljivke (v našem primeru nas zanimajo spremenljivke v segmentu Clicks, lahko pa izberete vse).

Google Tag Manager spremenljivke

Uredili smo vse, kar potrebujemo za ustrezno konfiguracijo sprožilca. Osvežite Preview in Debug konzolo s klikom na Refresh in ponovno odprite svojo spletno stran. Na strani kliknite na gumb za prenos dokumenta (uporabite ctrl oziroma cmd + klik, da se vam odpre v novem zavihku). Opazili boste, da se je zopet pojavil dogodek gtm.click. Kliknite nanj in v konzoli izberite zavihek Variables. Poglejte kakšne vrednosti (values) imajo spremenljivke v skupini Clicks (npr. Click Classes, Click Text … ). Izberite spremenljivko z unikatno vrednostjo, ki je lastna gumbu za prenos dokumenta (naprimer nek CSS selector).

Google Tag Manager Preview konzola

Sedaj imate podatek s katerim lahko nastavite ustrezen filter na sprožilcu. V zavihku Triggers ustvarite nov sprožilec (Clicks – All Elements). Nato izberete možnost “Some Clicks”, kjer boste določili filter sprožilca – npr. Click Classes equals + vrednost, ki ste jo našli v prejšnjem koraku. Sprožilec poimenujte in shranite.

Google Tag Manager sprožilec

Postavitev oznake za beleženje eventov v Google Analytics

Za spremljanje dogodkov oziroma eventov v Google Analytics morate v Google Tag Managerju ustvariti ustrezno oznako (Tag). V zavihku Tags dodajte novo oznako, jo ustrezno poimenujte (npr. GA Event – prenos dokumenta) in izberite prvi tip oznake – Universal Analytics. Ker bomo v tem primeru sledili dogodku, izberete v meniju Track Type možnost “Event”. Ustrezno morate poimenovati Event Category, Action in Label (več o event trackingu v Google Analytics).

GTM event oznaka

Ostaneta vam še dva enostavna koraka. Najprej izberite ustrezno spremenljivko v okencu Google Analytics Settings (več o tem v prejšnjem zapisu o osnovah Tag Managerja). Sledi še izbira sprožilca, ki ste ga ustvarili v prejšnjih korakih. Preden event objavite, vam priporočam, da v Preview & Debug konzoli preverite ali se sproži ob kliku na gumb. Po objavi oznake (Publish) vam svetujem, da isto preverite tudi v Google Analytics v razdelku Real-Time reports → Events.

GTM Event tracking

Pri implementaciji dogodkov Google Tag Manager precej olajša delo in pohitri procese. Marketingašem omogoča, da sami postavijo infrastrukturo za spremljanje obiskovalcev spletne strani. Ta jim lahko služi za postavljanje naprednejšega remarketinga,  pomaga pri iskanju frikcijskih točk v uporabniški izkušnji in omogoča bolj preudarno odločanje o vseh marketinških aktivnostih.

Če imate izzive pri uporabi Google Tag Managerja, nam pišite!

 

Sorodne vsebine

Kategorije