Branje: 6 min

6 zapovedi za uporabno spletno mesto

Vaše spletno mesto je vaše svetišče, repozitorij in trgovina, kamor si vsi želijo priti in vložiti kolikor časa je pač treba. Ker ponujate produkt, ki ga vsi potrebujejo, kajne? V realnosti pa obiskovalec na eni spletni strani preživi 10 sekund. Deset! Če ne najde želenega, obljubljenga in pričakovanega, gre stran. Če se je dejansko potrudil in […]

Kako izbrati marketinško agencijo?|Kako izbrati marketinško agencijo?

Kazalo vsebine

    Vaše spletno mesto je vaše svetišče, repozitorij in trgovina, kamor si vsi želijo priti in vložiti kolikor časa je pač treba. Ker ponujate produkt, ki ga vsi potrebujejo, kajne?

    V realnosti pa obiskovalec na eni spletni strani preživi 10 sekund. Deset! Če ne najde želenega, obljubljenga in pričakovanega, gre stran. Če se je dejansko potrudil in brskal dlje časa, a ni našel … bo odšel nejevoljen in si vas bo zapomnil kot kraj, kamor se ne vrne več. Vašo vrednost zanj mora torej prepoznati v teh desetih sekundah.

    Pisal sem že, kako krasen je splet, ker lahko predvidimo, kaj bo obiskovalec naredil, kam bo šel – lahko mu pomagamo. Pa vendar se načrtovanja uporabniške izkušnje (UX) premalokrat lotimo. Področje je široko in kompleksno in zdi se mi vredno omembe, da se uporabniška izkušnja zgodi v vsakem primeru – če je načrtovana ali ne. V slednjem primeru je večja verjetnost, da bo obiskovalec slabe volje.  V tem zapisu želim osvetliti področja, o katerih je vredno razmisliti, ko so pogovarjamo o uporabnosti spletnega mesta.

     

    1. Kdo so vaši obiskovalci? Je izdelava spletne strani namenjena njim ali vam?

    Vaše spletno mesto je namenjeno obiskovalcem, ne vam. Opredelitev ključnih person in njihovih spletnih navad bo prišla še kako prav. V tem zapisu nam bo družbo delal kar naš vodja prodaje Matej.

     

    2. Enostavna navigacija po spletni strani

    Obstajajo smernice, kako se ljudje obnašamo na spletu – in kot odgovori, ali je bolje pošiljati e-maile v torek ob 10h ali v četrtek ob 11:45 – se tudi te rahlo spreminjajo. Če združite to s specifičnostjo in unikatnostjo vašega produkta oziroma storitve in se zavedate, da morate povedati prav vse o njem, enostavnost ni več tako samoumevna.

    Kaj  išče vaš uporabnik? Če recimo prodajate gume na spletu, bo Matej vašo spletno stran uporabljal za izbor pnevmatik, ki spadajo k njegovemu avtu. Potrebuje dober iskalnik, kamor vpiše dimenzije, izbere letni čas in po potrebi še želenega proizvajalca. Potrebuje še kontakt in možnosti plačila. Ostale informacije so v drugem planu.

    Uporabniška izkušnja Teamwork

    To je bil enostaven primer. Kaj pa poslovne rešitve? Tu je dilema med predstavitvijo produktov in reševanjem problema obiskovalca ponavadi bolj pereča. Vzemimo naprimer spletno storitev za vodenje projektov. Razvijali ste jo, poznate njene prednosti in cukrčke in komaj čakate, da obiskovalcu pokažete vse vrhunske ‘fičerje’. A ustavite se. Zakaj je obiskovalec sploh tu, na prvi strani? Ker ima izziv, težavo. Išče bolj učinkovito rešitev za vodenje posla. Ponudite mu torej odgovor na ta krovni izziv. O čem govorim, dobro ve Teamwork.

    Študija Nielsen Norman iz kaže, da nearabci na spletu beremo v obliki črke F. Kar opazujte: ko pridemo na stran, na vrhu preletimo zgornjo vrsto, potem se premaknemo malo nižje in vajo ponovimo, nato pa gre le še navzdol. Do danes smo ostali enaki.

    Imejte to v mislih pri načrtovanju spletnega mesta, sploh prve strani. Katere informacije so vitalnega pomena za obiskovalca in ga bodo pripeljale naprej?

     

    3. Zaupanje

    Teamwork sledi še eni dobri praksi uporabniške izkušnje – Mateju zagotovi, da je v dobri družbi. Izziv, s katerim se sooča, je namreč Teamwork rešil že za celo vrsto impresivnih in uspešnih podjetij.

    Dobre reference pomirijo vsakega obiskovalca. Skrbno izberite logotipe, ki jih boste prikazali – in ne pozabite preveriti s strankami. Morda se zdi logično, da bo vsakdo navdušen, da ga promovirate, a ni vsaki panogi tako enostavno.

     

    4. Kratko in sladko

    Uporabniška izkušnja Podio

    Enostavnost je rdeča nit razmišljanja o uporabniški izkušnji – in uporabnosti spletnega mesta. Matej nima časa in potrpljenja za dolge floskule o spletni rešitvi za učinkovitost in produktivnost in konstruktivnost. Zanima ga, kako vaš produkt rešuje njegov problem. Njegov, ne vaš. Na kratek in jedrnat način mu odgovorite. Primer na tej točki je Podio. Tudi na ravni zmožnosti storitve ostaja na problem – rešitev nivoju. In nikoli ne pozabi, da je njegov cilj Mateja prepričati k preizkusu.

    Enostavnost in intuitivnost sta vodili uporabnega spletnega mesta. Ko se obiskovalec znajde pri vas, ali mu je kristalno jasen naslednji korak?

     

    5. Kje sem?

    Spletne strani lahko s časo postanejo prave abstraktne pošasti. Morda ne prav grozne, a vsaj malce strašljive. Dodajali ste ponudbo, storitve so se spremenile, vpeljali ste blog na vsaki produktni skupini in še kakšno malenkost. Mateju ste uspešno razložili, kateri izziv mu rešujete in pogumno se je podal v raziskovanje. Dokler se na neki točki ne ozre okrog sebe in se vpraša “kje pa sploh sem?”.

    Pozicija bi mu morala biti jasna že iz same navigacije. To bi bilo idealno, a včasih ni dovolj. Enostavna rešitev so t.i. breadcrumbs, drobtinice, po katerih se lahko vrnemo nazaj po svoji poti. Zagotovite Mateju možnost, da v vsakem trenutku ve, kje je in kako je do tja prišel.

     

    6. Odzivnost

    Vedno bolj pogosto uporabljamo pametne telefone za iskanje želenih vsebin. Googlov Consumer barometer kaže, da smo Slovenci v 2014 najpogosteje uporabili svoj pametni telefon za preverjanje e-mailov, sledi pa mu uporaba iskalnikov. Če ste slučajno dvomili.

    Na telefonu ali tablici ljudje pričakujemo še bolj enostavno in intuitivno navigacijo. Odzivno uporabniško izkušnjo se je odločil nagraditi tudi Google. Spletne strani, ki so optimirane za mobilne naprave, bodo dosegale vedno boljše pozicije v iskalniku. Odzivnost je torej dobra za vse.

    Uporabniška izkušnja je usmerjena na uporabnika, to najbrž ni presenetljivo. A lepota njenega načrtovanja je v tem, da obiskovalcu zagotovi potrebne informacije in ga obenem pelje po vnaprej definiranih korakih do cilja spletne strani, ki smo jo mi predvideli.Nič ni prepuščeno naključju.

    Vsi se borimo z “ampak naš produkt je pa res najboljši in vse moram povedati tukaj in zdaj” miselnostjo. Osredotočenost na uporabnika je preskok, ki bi ga čimprej moral začeti živeti marketing. Kaj marketing, podjetje! Uporabniška izkušnja na spletu je izjemno pomemben gradnik odnosa, ki ga gradimo s strankami. Če jim omogočimo uporabno spletno mesto, ga bodo rade obiskovale. Logično.

     

    Sorodne vsebine

    Kategorije