Branje: 5 min

Kako izbrati marketinško agencijo?

Danes je dela vedno več in doseganje poslovnih rezultatov od marketinga pričakuje cel nabor znanj – od pisanja kakovostnih besedil, upravljanja s spletnimi mesti. poznavanja SEO zakonitosti (ki se seveda pridno spreminjajo), uporabe novih marketinških tehnologij, do učinkovite rabe Google Analytics, Adwords, Webmaster Tool orodij … z naštevanjem bi lahko zapolnili prostor tega članka. A […]

Kako izbrati marketinško agencijo?|Kako izbrati marketinško agencijo?

Kazalo vsebine

Danes je dela vedno več in doseganje poslovnih rezultatov od marketinga pričakuje cel nabor znanj – od pisanja kakovostnih besedil, upravljanja s spletnimi mesti. poznavanja SEO zakonitosti (ki se seveda pridno spreminjajo), uporabe novih marketinških tehnologij, do učinkovite rabe Google Analytics, Adwords, Webmaster Tool orodij … z naštevanjem bi lahko zapolnili prostor tega članka. A to ni njegov namen.

Interna marketinška ekipa včasih potrebuje pomoč

Še tako proaktiven marketingaš v podjetju težko obvlada cel spekter. Seveda se izobražuje, prinaša nova znanja in jih s pridom tudi uporabi – a ob zasledovanju plana včasih potrebuje pomoč. In tu nastopimo marketinške agencije – podjetja, ki združujemo strokovnjake s posameznih področij. Njihovo delo je, da poznajo vse specifike izbrane sfere, se redno izobražujejo o najnovejših dogajanjih in imajo seveda praktične izkušnje. Vedo, kako izbrati prave ključne besede, vedo, kako postaviti relevanten dashboard v analitiki – na vas se ne učijo, ampak znanje prinesejo s seboj in doprinesejo k vašim ciljem.

Sliši se odlično, kajne? Pa vendar se v praksi izbor marketinške agencije, ki bi zadostila pričakovanjem in postala (enako)vreden partner in svetovalec podjetju, izkaže za zahtevno nalogo. Ker želimo, da marketing dela učinkovito, da so direktorji zadovoljni in poslovni kazalci ugodni (malce pa bi želeli tudi pripomoči k vsesplošnemu renomeju agencij v Sloveniji), smo pripravili 4 vprašanja, za katera menimo, da jih morate postaviti agenciji pred odločitvijo za sodelovanje.

1. Kaj menite o naših dosedanjih marketinških aktivnostih?

Glede na to, da ste še pred izborom, tu ne pričakujte super poglobljenih odgovorov. Navsezadnje niste še nič vložili. A strokovnjak na svojem področju vam bo znal dati krovno oceno. Če ste še čisto na začetku, recimo na prvem sestanku, bo imel kar nekaj vprašanj.

Kdo je vaša ciljna javnost? 
Kaj so bili cilji posameznih kampanj? 
Kako ste jih merili?
Ste te cilje dosegli? 

Merilo za strokovno mnenje ne more biti, ali je oglas simpatičen ali ne. Prav tako strokovnjak ne bo imel težav pohvaliti dobro načrtovanih in izvedenih aktivnosti druge agencije. Na drugi strani pa lahko vidite, kako iskreni in konkretni so. Ter koliko (upam, da konstruktivne) kritike vi sploh prenesete.

2. Kako boste merili rezultate?

Morda ne najbolj primerno, če želite le izdelati pingvina ali prenoviti powerpoint predloge, a če se lotevate aktivnosti, sploh digitalnih, ki zahtevajo večji (finančni in časovni) vložek, vas seveda zanima, kaj boste imeli od tega. Vprašajte se, kaj želite doseči skupaj z agencijo, razmislite, kakšni bi bili SMART cilji in kako si predstavljajte spremljanje rezultatov. Zastavite vprašanje sogovorniku in preverite, če razmišljata podobno.

  • Katera orodja ponavadi uporabljajo za merjenje?
  • Kako nastavijo metrike?
  • Vam bodo podatke tudi interpretirali?

Agencija v partnerstvo prinaša ekspertizo in bolj kot so vprašanja podrobna, lažje bo odgovorila.

3. Kako vodite projekte? Kdo bo vodil našega? Ima marketinške kompetence?

Kakovostna agencija ima vzpostavljeno metodologijo in sistem projektnega vodenja. Naj vam razložijo, kako se lotevajo izzivov, kot je vaš.

  • So že izvedli projekt podobnega obsega in zahtevnosti?
  • Katere korake vsebuje?
  • Kakšen angažma se pričakuje od vas na posameznem koraku?
  • Lahko spoznate ljudi, ki bodo odgovorni za delo z vami?

Delo večje ekipe vedno zahteva koordinacijo, sploh če ti ekipi nista pod isto streho. Preverite, če način dela agencije ustreza vašemu in če si sodelujoči ustrezajo med seboj. Poslovni odnosi se seveda pričakujejo, a konec koncev smo vsi ljudje in veliko večja verjetnost je, da bomo delali dobro, če se dobro počutimo.

4. Kako pomagate ključnim strankam?

Ko najdete partnerja, s katerim ste zadovoljni in skupaj gradita odnos, ga ne menjate.

Preverite, s katerimi strankami ima agencija dolgoročen odnos in kako izgleda sodelovanje. Z dobrimi naročniki se bodo radi pohvalili in povedali več o izzivih, ki so jih rešili. Seveda ne bo govora o neposrednih financah, a če lahko pokažejo, da so stranki zagotovili 200% več leadov ali za 30% višjo prodajo, bo kar zanimiv podatek.

 

Katero vprašanje pa bi od agencije morali slišati vi?

 

Kakšni so vaši poslovni cilji?

Kaj sploh želite doseči z aktivnostjo? Kako se bo to poznalo pod črto?

Doseganje višje stopnje zavedanja o znamki (brand awareness) ni zanemarljiva zadeva in bi morala imeti rezervirano mesto v vaši marketinški strategiji. Je pa to kar težko (s povprečnimi resursi) merljiva kategorija in če govorimo o učinkovitosti marketinga, imamo radi oprijemljive številke.

Marketinške kompetence povečajo prodajo

Simple as that. Na katerem koncu lijaka bo načrtovana aktivnost prispevala k temu primarnemu cilju – z ustvarjanjem novih leadovsegrevanjem že nabranih ali s komuniciranjem obstoječim strankam – pa je vprašanje za konkretne SMART cilje. O njih se boste dogovorili z izbranimi strokovnjaki.

Sorodne vsebine

Kategorije