Zakaj je podjetja strah digitala?

Vsako jutro spijete kavo ali sveže stisnjen pomarančni sok v istem lokalu? Malicate vsak dan v istih restavracijah? Vsako leto dopustujete v istem kraju ali vsaj na podoben način? Ljudje smo bitja navad, a spremembe so tiste, ki nas ženejo naprej. In čeprav spremembe v naši rutini ponavadi niso najbolj zaželjene, so pogosto nujne. Tako kot danes digital.

Digitalna transformacija marketinga in prodaje se marsikomu še vedno zdi zapletena in nepotrebna. Zakaj bi menjali vzorce, ki delujejo že leta ali celo desetletja? Morda zato, ker gresta hladno klicanje in poštni katalog počasi po poti uličnih prodajalk vžigalic in dostavljalcev ledu na triciklih.

A če so posledice zavračanja spleta jasne, so nekoliko bolj zamegljeni vzroki tega strahu. Nekaj pa jih lahko vseeno osvetlimo.

Strah pred neznanim

Včasih je bilo “imeti spletno stran” dovolj za “iti na internet”. Danes temu ni več tako. Spletna stran mora biti optimizirana v vseh pogledih, imeti mora dobro uporabniško izkušnjo, generirati mora leade in konec koncev mora biti tudi privlačna. Ob tem je potrebno imeti tudi aktivne profile na vseh kanalih, njihov seznam pa je zastarel, še preden ga sestavimo do konca.

Redno pošiljanje elektronske pošte naročnikom je postalo higienski minimum. Potem je tukaj še marketinška avtomatizacija, za vogalom pa nas že čaka umetna inteligenca.

Zadrega zaposlenih, ki bi se morali poleg svojega običajnega dela ukvarjati še z vsem zgoraj naštetim, je torej povsem razumljiva, vodstvo pa pogosto pričakuje, da se bodo zaposleni o vsem izobrazili v svojem prostem času.

Lead generation vodič banner 2

Odpor staroselcev

Da se kruh peče enako, kot so ga pekle tudi naše babice, je razumljivo. Tehnologija se namreč vmes ni kaj dosti spremenila. Povsem nasprotno pa velja za digital.

Danes vsi uporabljamo pametne telefone, več kot 70% nakupne poti se zgodi na spletu, vse več nas preko spleta tudi v celoti opravi nakup, določena podjetja pa se še vedno “otepajo” digitalnega poslovanja. Zakaj?

Kar nekajkrat se mi je že zgodilo, da sem pri svetovanju našim partnerjem naletel na zaskrbljenost na njihovi strani. Niso namreč prepričani v usposobljenost in pripravljenost lastnega kadra. Preveč časa so potrebovali že samo za to, da so paragonske bloke zamenjali z računovodskim programom in še predobro se spomnijo, koliko solz in krvi je ob tej menjavi prelila administracija.

V resnici ni tako težko

Verjetno se še spomnite, v kakšnih bolečinah se je rojeval zadnji prehod na novo programsko opremo za vodenje zaloge ali veleprodajo. In občasno stvari še vedno ne delujejo tako, kot bi morale.

Na srečo je na spletu drugače, saj so sistemi prilagojeni uporabnikom. Objavljanje korporativnih novic na sodobni spletni strani, urejanje družbenih omrežij ali dodajanje izdelkov v spletno trgovino je v resnici otročje lahko.

Prav zato za poslovanje preko spleta v resnici ne potrebujete povečanja IT oddelka. Te naloge v celoti spadajo na področje marketinga in kasneje prodaje. In zagotavljam vam, vi in vaši zaposleni boste zelo hitro osvojili osnove.

Brez zemljevida v neznano

Vseeno pa gre za novo področje in kljub preprostosti orodij z njihovo nepravilno uporabo ne boste dosegli rezultatov, ki bi jih želeli (in bi jih lahko). Za vsakega Krištofa Kolumba imamo namreč vsaj enega Jamesa Cooka, ki so ga med iskanjem novih poti pojedli domorodci.

Ko greste na potovanje v Ameriko, si pripravite plan – katera mesta boste obiskali, koliko časa vam bo potovanje vzelo, koliko denarja boste potrebovali, … Zakaj bi torej pri prehodu na splet potovali brez načrta?

Digitalna strategija je tista, ki vam omogoča, da se lahko vedno osredotočite na prave kupce, ob pravem času, s pravim sporočilom in na pravem komunikacijskem kanalu. Z njeno pripravo si prihranite čas, oziroma poskrbite, da vas na vaši poti ne bodo pojedli kanibali.

In potem pridemo še do merljivosti

Na spletu boste lahko zelo natančno izmerili, katere aktivnosti vam prinašajo dodatne kupce. Ne, tukaj ne gre za štetje všečkov in sledilcev. Opravite lahko zelo natančne meritve, kateri nagovor v oglasu bo na primer prodal za 42% več zimskih gum na področju osrednje Slovenije. Zadeve se je treba le lotiti na pravi način.

Vse se ustavi pri stroških

Še zadnji pomislek, ki ga velikokrat srečamo, pa je, kdo bo vse to plačal.

Glede na naše izkušnje bodo to kar vaši povišani prodajni rezultati. Na spletu boste lahko dosegli nove kupce, ki jih z dosedanjimi marketinškimi metodami niste. Poleg tega pa boste z zgledno urejeno spletno podobo povišali svoj ugled tudi pri dosedanjih strankah in poslovnih partnerjih.

Treba je torej le še premagati strah in narediti prvi korak. Mi vam z veseljem pomagamo! 😉