Branje: 6 min

Tiskano oglaševanje v digitalnem svetu

Odkrijte prednosti, ki jih za oglaševanje prinaša digitalni svet. V članku boste spoznali tudi nekaj omejitev digitalnega oglaševanja in priložnosti, kako lahko izkoristite tisk za še boljše digitalne rezultate. Na koncu vas čakajo tudi usmeritve, ali je za vaš cilj ustreznejši tisk ali splet.

|

Kazalo vsebine

Situacija št. 1

Ponedeljek zjutraj. Prebudi vas zvok budilke, ki vam jo je za lanski rojstni dan podarila teta Andreja. Počasi vstanete, si skuhate kavo, prižgete radio, v poštnem nabiralniku pa vas že čaka dnevni časopis, ki vam ga je pred nekaj minutami dostavil poštar Peter. Nalijete si kavo, usedete za mizo in začnete z užitkom prebirati časopis, stran za stranjo, ob tem pa počasi srkate vročo kavo. Ko zaključite s svojim jutranjim ritualom, se počasi odpravite v službo.

Situacija št. 2

Ponedeljek zjutraj. Potem, ko ste že tretjič stisnili “snooze” na telefonu, ugotovite, da je skrajni čas, da vstanete. Preverite obvestila na telefonu, odgovorite na najbolj nujno elektronsko pošto in na hitro “poskrolate” čez Facebook. Na najljubšem spletnem portalu preletite še najnovejše novice, pograbite svoj laptop in si med potjo v službo kupite coffee-to-go.

Čeprav je prva situacija bistveno bolj romantična in bi jo večina ljudi verjetno kadarkoli izbrala pred drugo, je zaradi digitalizacije sveta in hitrega tempa, ki ga živimo, danes bistveno pogostejša situacija št. 2.Vonj po sveže natisnjenih črkah in tekstura papirja najljubše revije imata še vedno posebno mesto v našem srcu, a naša realnost postaja (oziroma je že postala) digitalna.

Kaj to pomeni za marketing?

Dejstvo je, da vsi želimo za svoj oglaševalski denar kar največ.

Bolj natančno ciljanje, večji doseg, boljšo merljivost in predvsem boljše rezultate.

In čeprav se delež, ki ga podjetja namenjajo za oglaševanje prek spleta, vztrajno povečuje, so posamezni oglasi na spletu v resnici še vedno neverjetno poceni. Na primer. Če želite, da vaš oglas na Facebook-u vidi 1000 parov oči, boste odšteli okoli 5 evrov (odvisno od relevance score-a vašega oglasa). Zdaj pa poiščite zadnjo ponudbo, ki ste jo prejeli za oglaševanje v katerem od tiskanih medijev in primerjajte številke. Opazite razliko?  

A bolj kot razlika v ceni, je na tem mestu pomembno vprašanje, komu je vaš oglas namenjen in koga v resnici dosežete.

Torej, veste, kdo si ogleduje vaše oglase?

Če sta pri tiskanih medijih edino merilo za zaračunavanje zneskov naklada in ohlapno opredeljeni demografski podatki bralcev, imate pri spletnem oglaševanju bistveno več možnosti za natančno ciljanje, kar pomeni, da bodo vaši oglasi dejansko dosegli ciljno skupino, ki jo nagovarjate.Želite oglaševati staršem z majhnimi otroci? Ni problema. Ljudem, ki so v preteklosti že kupovali vaše izdelke? Urejeno. Direktorjem srednje velikih podjetij, ki so po obnašanju podobni vašim najboljšim strankam? Tudi to bo šlo!

Različnih možnosti za doseganje vaših ciljnih skupin, ko govorimo o spletnem oglaševanju, je zares veliko.

Kaj pa doseg?

Splet v Sloveniji na takšen ali drugačen način uporablja skoraj 80%* oseb med 16 in 74 let. Večinoma vsak dan, več ur, službeno in zasebno.Za razliko od tega povprečna naklada najbolj branega dnevnika v zadnjih letih ne dosega niti 60.000 izvodov. Še bolj pomembna pa je prilagodljivost oglaševalskega dosega. Če prodajate visoko specializiran izdelek, ki ga v Sloveniji potrebuje morda le nekaj 10 ali 100 ljudi, lahko na spletu oglašujete zgolj za njih. S tiskanimi oglasi pa ste vezani na cirkulacijo medija, ki ste ga izbrali.

Oglasna slepota v oglaševanju?

Izraz, ki se je sicer začel pojavljati ob rasti spletnega oglaševanja, ko so ljudje preprosto mentalno izklopili oglasne pasice, ima še veliko večje posledice za tiskane oglase. V množici informacij in dražljajev, ki jih prejemamo v vsakem trenutku, preprosto blokiramo oglase, ki so videti kot oglasi. Se lahko poskusite spomniti zadnjih treh jumbo plakatov, ki ste jih danes zjutraj videli na poti v službo? Če pa se spletnega oglaševanja lotimo pametno, bo vsak oglas veliko bolj zasidran v spomin naših bralcev. Še več, kar sami ga bodo poiskali, če bo vseboval za njih relevantne informacije. Vsebinski marketing, nativno oglaševanje in sponzorirani iskalni rezultati že dolgo niso zgolj muhe enodnevnice, ampak prinašajo resnične rezultate.

Merljivost je ključnega pomena

Dober marketing mora biti merljiv. Brez tega gre zgolj za ugibanje, kaj bi lahko delovalo. A merjenje učinkovitosti oglasov v tisku je precej bolj podobno vedeževanju kot natančni znanosti.Seveda lahko spremljate povečevanje prodaje po objavi posameznega oglasa ali oglasom dodajate kupone s popusti. A kaj, če je nakupni proces vaših strank daljši od spomina zlate ribice? Lahko tudi naročate ankete med vašimi kupci ali jih kar osebno vprašate, kje so izvedeli za vaš izdelek. A ti podatki so pogosto nezanesljivi.Na spletu pa z uporabo naprednih analitičnih orodij lahko sledimo vsakemu kupcu od trenutka, ko je prvič kliknil na oglas do trenutka, ko je posel uspešno sklenjen. Vsak cent, ki ga vložimo v oglaševanje je tako vedno zabeležen in zato lahko za vsako stranko precej natančno vemo, koliko smo porabili, da smo jo pridobili.

Kje je torej mesto tiska v digitalnem svetu?

Čeprav živimo v dobi visoke tehnologije, imajo tiskani oglasi še vedno pomembno mesto v našem marketinškem procesu. Predvsem je njihova pomembnost in uporabnost odvisna od tega, kaj želite z vašimi oglasi doseči.

V kolikor želite graditi na prepoznavnosti in kredibilnosti svoje znamke ter se ustrezno zasidrati v glavah svojih trenutnih in bodočih strank, so vaše skrivno orožje lahko ravno tiskani mediji. In podobno kot tiskan časopis, radio in skodelica domače kave v vas prebudita posebne občutke, bo tudi tiskan oglas ta čustva vzbudil v potencialnih kupcih.

Če pa si po drugi strani želite hitrejših rezultatov oziroma želite potrošnike obvestiti o posebni ponudbi, ki traja le določen kratek čas in jim pri tem olajšati nakupni proces, potem vam je na kožo pisano digitalno oglaševanje.

Če iz zgornjega potegnemo smiselni zaključek, je za uspešno strateško oglaševanje priporočljivo kombinirati oba pristopa. Kajti na koncu boste po branju časopisa vseeno še enkrat preverili obvestila na telefonu. In prav zato je potrebno tudi tiskane oglase nadgraditi s spletnim nastopom.

* V Sloveniji je internet uporabljalo 79 odstotkov oseb. Svet Kapitala. 

Sorodne vsebine

Kategorije