Hubspot vsako leto izvede raziskavo med marketingarji in prodajalci po vsem svetu. Povpraša jih o njihovih prioritetah, izzivih in načinih, kako jih premagujejo. Kot že naslov pove, se poročilo osredotoča na inbound oziroma vhodni marketing. Kako pritegniti potencialnega kupca z dobro vsebino, za razliko od ‘klasičnih’ outbound oglasov in kampanj?
Z lanskim letom so v zgodbo dodali tudi prodajo. Sedaj raziskujejo izzive in najboljše prakse skozi celoten prodajni lijak – oziroma nakupno pot. Rezultati so zanimivi. Ste na primer vedeli, da 75% vseh vprašanih preferira inbound marketing pristope pred oglaševanjem? Za občutek, kje se nahajamo in kaj bi se še dalo delati bolje, pa povzetek spodaj:
Mala in srednja podjetja imajo raje inbound marketing pristope
Manjša in srednja podjetja so bolj osredotočena na vitke prostope in inbound še naprej ostaja temelj njihovega marketinga. Pravzaprav to velja za vsa podjetja, ki letno namenijo manj kot 5 milijonov dolarjev za marketing.
V podjetjih z več kot 200 zaposlenimi je razporeditev sredstev med inbound in outbound orodja enakomerna.
Novi leadi z vsebinskim marketingom prioriteta za male, up-sell in ROI za velike
V kategoriji malih in srednji podjetij je fokus predvsem na generiranju novih leadovin povečanju konverzije tistih, ki se že nahajajo v prodajnem lijaku.
Ta dva cilja ostajata prioriteta tudi za največje v naboru vprašanih. V tej kategoriji pa na pomembnosti pridobi razvoj poslovanja na obstoječih strankah in dokazovanje povratka investicije v marketing.
Zanimivo pa je, da podjetja (še) ne razmišljajo preveč o zničanju stroška na posamezen lead.
Največji izziv vsebinskega marketinga je dokazovanje ROI
Prikaz povratka v marketinške investicije je za marketingarje največja težava. Neposredno z njo je povezan drugi izziv. Tisti, ki znajo dokazati ROI, imajo možnost zvišanja budgetov.
Poročilo kaže, da inbound prinaša višji ROI za vse vrste podjetij. Se pa tu seveda postavi vprašanje – ali je razlika v povratku investicije res tako velika ali je razlog dejstvo, da je inbound marketing spletna strategija. In na spletu vložek lažje merimo kot pri na primer tiskanem oglasu ali jumbo plakatu.
Najboljši marketingarji za inbound uporabljajo marketing automation
Raziskava je pokazala, da najuspešnejši med vprašanimi uporabljajo sistem marketinške avtomatizacije. Ta jim je v letošnjem letu tudi pomagal zagotoviti višje budgete. Ni presenetljivo, da so najboljši tudi bolj vpeti v prodajne procese in nakup tehnoloških rešitev za prodajo.
Najboljši spremljajo analitiko najmanj 3x tedensko
Raziskava kaže, da vprašani, ki se z analitiko ukvarjajo trikrat na teden ali več, dosegajo višji ROI. Tudi tu ni večjega presenečenja. Je pa fino, ko se podatek pokaže v konkretnih številkah. Upravljamo lahko le tisto, kar merimo.
Prodaja: Zaključevanje posla je TOP prioriteta
Ne glede na regijo, B2B ali B2C delovanje ali funkcijo vprašanega, zaključevanje prodaje ostaja prva prodajna prioriteta. Takoj za njo se nahaja zviševanje učinkovitosti prodajnega lijaka. Prodaja želi svoje delo opraviti hitreje.
Kar se tiče tehnologije, se prodajalci po vsem svetu borijo z ročnim vnosom podatkov v CRM sisteme. Naslednji izziv je pomanjkanje integracije z ostalimi orodji.
Komu je namenjen inbound marketing?
Ne glede na to, kako daleč je vaš digitalni marketing, so rezultati uporabni. Morda se boste zadovoljno namuznili, dobili kakšno novo idejo ali pa postavili vaš marketing na glavo. Če vaš kupec pričakuje inbound marketing, mu ga je pač treba dati.