Branje: 10 min

Google Tag Manager: Zakaj ga potrebujete in kako ga uporabljati

Spoznajte Google Tag Manager in njegove prednosti. V članku boste odkrili številne razloge, kako lahko z njegovo uporabo prihranite čas in denar, čemu je namenjen in kako ga uporabljati. Za to bomo uporabili praktičen primer, ki ga želite implementirati tudi za svojo spletno stran.

Google Tag Manager Blog

Kazalo vsebine

To, da je danes v digitalnem marketingu vse (ali skoraj vse) merljivo, ve vsak, ki se je vsaj bežno srečal s tem področjem. Kljub temu pa obstaja velik razkorak med védenjem, da je to mogoče in dejansko prakso v vsakdanjem poslovanju podjetij. Ne glede na to ali ste direktor podjetja, vodja prodaje ali marketingaš, so ustrezni podatki o aktivnostih vašega podjetja na spletu ključni za odločanje o budgetih, resursih in strategiji spletnega nastopa. Za ta namen so vam na voljo orodja, ki omogočajo lažje spremljanje obnašanja obiskovalcev spletnih strani in učinkovitosti promocijskih aktivnosti. Eno od teh je Google Tag Manager.

V pričujočem zapisu se bomo dotaknili razlogov, zakaj lahko Tag Manager podjetju privarčuje čas in denar, čemu je namenjen ter pokazali, kako ga uporabljati na primeru implementacije Google Analytics kode za sledenje. Če ste direktor podjetja, je dobro poznati prednosti tega orodja za podjetje, marketingaši pa bodo morali slej ali prej znati uporabljati tovrstne rešitve, če bodo želeli biti kompetentni na svojem področju.

Google Tag Manager Logo

Kaj sploh je Google Tag Manager?

Google Tag Manager (krajše GTM) je sistem za upravljanje oznak na vaši spletni strani, saj vam omogoča hitro implementacijo in urejanje delčkov kode brez pogostega vpletanja razvijalcev. Če še bolj poenostavimo … vsaka spletna stran vsebuje delčke kode, ki so ključni za sledenje vašim uporabnikom (npr. Google Analytics, Google Adwords remarketing koda, Hotjar ipd.). V preteklosti je moral marketinški oddelek pripraviti in poslati navodila za implementacijo marketinških orodij razvijalcem, ki so nato dodali posamezne kode oziroma oznake na spletno stran. Za vsako novo oznako ali spremembo na obstoječih se je krog začel znova in v proces je bilo nepotrebno vključenih večje število zaposlenih. Ker se v digitalnem marketingu spremembe dogajajo hitro, lahko pomeni čakanje na razvijalce zamujeno priložnost in stroške za podjetje. Na obeh straneh pa prihaja tudi do slabe volje. Pri marketingaših zaradi čakanja na razvijalce, na drugi strani pa morajo razvijalci skakati iz ene naloge na drugo, kar negativno vpliva na osredotočenost na delovnem mestu.

Lead generation vodič banner 2

Orodje, kot je Tag Manager torej rešuje realne probleme in opolnomočuje marketingaše, ki lahko opravljajo svoje delo bolje brez pomoči razvijalcev (sami implementirajo oznake), ti pa lahko nemoteno opravljajo ostale zadolžitve. To podjetju znižuje stroške, zaposlenim pa omogoča hitrejše izvajanje svojih nalog.

Na tem mestu svetujem, da v Googlovem orodju PageSpeed Insights spremljate, kako dodajanje novih skript vpliva na hitrost nalaganja vašega spletnega mesta. Vedno imejte v mislih tudi vpliv na SEO in uporabniško izkušnjo!

Google Tag Manager ni edino orodje za upravljanje oznak na trgu. Obstajajo tudi drugi ponudniki – npr. Adobe Dynamic Tag Management, Tag Commander, Qubit, Signal in številna druga plačljiva orodja. Google Tag Manager je brezplačno orodje, zato ga uporabljajo številna podjetja, ki ne uporabljajo dragih enterprise rešitev.

Kako dodati Google Tag Manager na spletno stran?

OPOMBA: Uporabljali bomo tudi angleške izraze. Svetujemo vam, da orodja nastavite v angleščino, saj boste lažje našli navodila in nasvete v angleškem jeziku

Če imate oblikovan svoj Google račun, lahko brezplačno odprete tudi svoj Google Tag Manager račun na tej povezavi: https://www.google.com/analytics/tag-manager/ Desno na vrhu kliknete na gumb Sign-in (Prijava), ki vas bo preusmerila na prvo stran, kjer boste poimenovali svoj Tag Manager račun in izbrali državo.

Google Tag Manager - Ime računa

Naslednji korak je postavitev “Containerja” (Vsebnik). V vsakem GTM računu imate lahko več containerjev. Če ima vaše podjetje več spletnih strani, boste za vsako oblikovali svoj container, prek katerega nato vstavljate kode na vašo spletno stran. Vse kar morate za postavitev containerja storiti je, da vpišete njegovo ime in izberete entiteto, kjer bo implementirana (spletna stran, IOS/Android app, Accelerated mobile pages). Če gre za vašo spletno stran, izberete Web.

Google Tag Manager - Ime vsebnika

Sledi korak, kjer boste morali prositi za pomoč vašega razvijalca. Morali boste implementirati Google Tag Manager kodo, ki je sestavljena iz dveh delov, kjer gre prvi v <head>, drugi pa v <body> vašega spletnega mesta. Jasna navodila so podana na vsakem koraku, po želji pa lahko pošljete navodila programerju neposredno iz GTM računa.

Google Tag Manager - Oznaka

Če uporabljate WordPress, lahko kodo tudi sami implementirate, če imate dostop do Editorja (kodo vstavite na ustrezna mesta v mapi header.php). Lahko pa si pomagate tudi z vtičniki kot je Google Tag Manager for WordPress (DuracellTomi by Thomas Geiger). Ta vtičnik vam omogoča implementirati napredne funkcionalnosti tudi v spletnih trgovinah na platformi WooCommerce, saj oblikuje DataLayer, ki vsebuje vse ključne informacije za ustrezno delovanje Enhanced Ecommerce vtičnika v Google Analytics.

Uporabniški vmesnik Google Tag Managerja

Vmesnik Google Tag Managerja je na pogled zelo enostaven in lahek za uporabo, a v svoji preprostosti skriva veliko naprednih funkcionalnosti. Za naprednejše je dobrodošlo osnovno znanje HTML-ja in Javascripta, za implementacijo večine analtičnih in marketinških orodij ter sledenje aktivnostim uporabnikov pa tovrstno predznanje ni predpogoj za rabo GTM-ja.

Trije ključni temelji uporabniškega vmesnika so:

  • Tags (oznake): npr. kode za sledenje (Google Analytics, Hotjar), dogodki (events), …
  • Triggers (sprožilci): določajo, kdaj se vaše oznake sprožijo (npr. ob ogledu posamezne podstrani ali ob kliku na nek specifičen gumb)
  • Variables (spremenljivke): pomagajo poenostaviti in/ali avtomatizirati konfiguracijo vaših oznak (npr. dinamično spreminjanje podatkov o ceni izdelkov v spletni trgovini glede na izbran produkt)

Google Tag Manager - Uporabniški vmesnik

Za veliko popularnih marketinških in analitičnih orodij (predvsem Googlovih) vam GTM ponuja predloge, kjer vnesete zgolj identifikacijsko številko vašega računa in določite sprožilec, ki določa, kdaj naj se sproži vaša oznaka (pri večini analitčnih orodij je to na vseh straneh zato izberete sprožilec “All Pages”). Kako implementirati kodo za sledenje Google Analytics bomo po korakih pokazali v nadaljevanju. Zgolj nekatere predloge za implementacijo orodij, ki so vam na voljo lahko vidite tu:

Google Tag Manager - Predloge

Za vsa orodja oziroma skripte, ki nimajo predpripravljene predloge (eno takih je Facebook Pixel) pa izberete možnost “Custom HTML” pod zavihkom Custom (glej sliko zgoraj). Tam boste ročno vstavili kodo in zopet izbrali ustrezen sprožilec. Naloga ni nič bolj težavna kot pri predpripravljenih predlogah.

Kako vstaviti Google Analytics kodo za sledenje s pomočjo GTM-ja

Za lažjo predstavo, kako uporabljati GTM, si bomo ogledali korake implementacije Google Analytics kode za sledenje. Najprej boste odprli svoj Google Analytics račun in v Admin sekciji (Upravnik) poiskali tracking kodo (gtag.js). Vse kar si morate zapisati je vaš Tracking ID na vrhu – UA-XXXXXXXX-X.

Google Analaytics - Koda za sledenje

Nato odprete svoj Google Tag Manager vsebnik (Container), ki ste ga ustvarili, ko ste odprli svoj račun. Na levi kliknete na povezavo Tags (oznake) in kliknete na gumb NEW.

Google Tag Manager - Nova oznaka

Odpre se vam okno, kjer boste konfigurirali svoj tag oziroma oznako ter določili sprožilec, ki bo sprožil vašo kodo za sledenje točno takrat, ko boste to želeli. Na vrhu poimenujete svojo oznako. Kako boste oznake poimenovali, je vaša odločitev, zaradi preglednosti pa je pomembno, da se držite nekih smernic. Ker bomo implementirali osnovno GA kodo za sledenje, jo bomo poimenovali “Google Analytics – Page Views”

Google Tag Manager - Konfiguracija oznake

V naslednjem koraku kliknete na prvo okno (Choose a tag to begin setup) in izberete prvo predlogo – Universal Analytics. V naslednjem oknu vam ostane le še nekaj nastavitev za konfiguracijo vaše prve oznake.

Ker hočemo implementirati Google Analytics kodo, ki se sproži ob naložitvi (pod)strani, izberemo pod Track Type možnost “Pageview”. V naslednjem koraku obkljukate okence “Enable overriding settings in this tag” in v spodnje polje imenovano Tracking ID prilepite idenitifikacijsko številko Google Analytics računa, ki ste ga shranili v prvem koraku. Ker morate s prihodom GDPR-ja anonimizirati IP obiskovalcev svoje spletne strani, lahko to storite v zavihku Fields to Set (glej sliko spodaj). V levo polje vpišete “anonymizeip”, v desno polje pa vpišete “true”. V naslednjem koraku moramo le še definirati sprožilec (trigger).

Google Analytics oznaka

NAPREDNEJŠE
Ker boste identifikacijsko številko vašega Google Analytics računa pogosto potrebovali pri svojem delu v Google Tag Managerju, vam svetujem, da za te namene oblikujete spremenljivko (v tem primeru Google Analytics settings, ki je konstanta) z vašim ID-jem. Poglejmo, kako to storiti.
Če se vrnemo nazaj na zgornji primer, boste namesto klika na “Enable overriding settings in this tag” kliknili na okence nad tem (Google Analytics settings) in izbrali možnost “New Variable”. Odpre se vam spodnje okno, kjer boste vstavili vaš Tracking ID in v zavihku Field to Set dodali parameter anonymizeip z vrednostjo true. Ne pozabite tudi ustrezno poimenovati spremenljivke – npr. Google Analytics ID. To spremenljivko boste nato lahko izbrali pri vseh oznakah za Google Analytics.

Google Tag Manager

Preden končate konfiguracijo vaše Google Analytics kode, morate določiti še sprožilec (v tem primeru želimo, da se koda sproži na vseh straneh). Izbrali boste torej sprožilec “All Pages”, ki je že na voljo znotraj GTM-ja. Oznako morate nato shraniti in vaša prva oznaka v GTM je ustvarjena. V nadaljevanju si bomo pogledali, kako jo objavite na vaši strani.

Možnost predogleda in objava oznak z Google Tag Managerjem

Google Tag Manager ponuja funkcionalnost, ki je ključna za testiranje vseh kod in skript, ki jih nameravate objaviti na strani. Gre za Preview & Debug pogled, ki ga omogočite desno zgoraj s klikom na gumb “Preview”.

Google Tag Manager - Submit

V Google Tag Managerju se vam bo pojavilo oranžno okno, ki vas opozarja, da imate vklopljen predogled. Ob vsaki spremembi oznak, spremenljivk ali sprožilcev, boste morali Preview konzolo osvežiti s klikom na gumb Refresh. Če jo želite izklopiti pa kliknete na povezavo Leave Preview Mode (glej sliko spodaj).

Google Tag Manager - Preview and Debug način

Pustite Preview konzolo omogočeno in odprite svojo stran. Spodaj se bo pojavila Google Tag Manager konzola, kjer boste lahko spremljali, ali se vam oznake na spletni strani pravilno prožijo. Če ste v prejšnjem koraku pravilno sledili navodilom, se vam bo v spodnjem oknu prikazala oznaka za Google Analytics – Page Views (Tags Fired On This Page).

GTM console

Ko ste prepričani, da koda za sledenje pravilno deluje, boste v Google Tag Managerju zaprli Preview konzolo in desno zgoraj naprej kliknili Submit in nato še Publish (v tem koraku lahko tudi poimenujete in opišete implementacijo, ki ste jo izvedli). Vaša Google Analytics koda je uspešno objavljena na strani (to lahko še dodatno preverite z vtičnikom za Chrome – Tag Assistant).

Google Tag Manager je izjemno orodje, ki omogoča podjetjem, da postanejo “data-driven”. Sprejemanje poslovnih odločitev “po občutku” in domnevah je nevarno početje, zato je vsaka rešitev, ki poenostavi zbiranje podatkov pomembnih za odločanje, zelo uporabna in koristna. Tag Manager pohitri procese pri postavljanju analitične in marketinške infrastrukture, zmanjšuje stroške zaposlenih in omogoča večjo fleksibilnost ter prilagodljivost podjetja v mnogih pogledih. Tudi sodelovanje z zunanjimi izvajalci je lažje, saj jim za manjše posege ni treba dati dostopa do ftp-ja vašega spletnega mesta. Sporočite nam, če že uporabljate GTM in kakšni izzivi se vam pri tem pojavljajo.

Sorodne vsebine

Kategorije