Kako z Google Analytics do kakovostnih podatkov za poslovne odločitve?

Danes ne moremo več sprejemati poslovnih odločitev brez poglobljenega poznavanja naših kupcev. Na srečo ti na svoji digitalni nakupni poti pustijo sledi, ki so lahko za podjetja vir izjemno uporabnih podatkov. Naša naloga pa je, da jih spremenimo v informacije, relevantne za posel.

Sprejemanje odločitev na podlagi historičnih podatkov in analiz v hitro spreminajočem se poslovnem svetu ni več dovolj. Zato mnoga podjetja za razumevanje obnašanja obiskovalcev svojih spletnih strani uporabljajo napredna analitična orodja. Teh je veliko, od plačljivih (Adobe Omniture, KissMetrics) do brezplačnih, kot je Google Analytics. Slednje je najbolj razširjeno in omogoča luščenje uporabnih informacij, ki vam lahko pomagajo pri sprejemanju pravih poslovnih odločitev.

Katere so najnujnejše nastavitve Google Analytics računa, ki so ključne za verodostojne podatke? Berite naprej!

Struktura Google Analytics platforme

Na začetku čisto na kratko o strukturi Google analitike. Sestavljajo jo trije nivoji – račun(i), znamke in pogledi. Nekatera podjetja in agencije uporabljajo strukturo en račun/več znamk, nekatera pa en račun/ena znamka. Če sodelujete z agencijo, vam priporočam, da za vas oblikujejo nov račun in ne le znamke v svojem računu, saj boste tako lažje prevzeli račun, če prekinete sodelovanje.

Struktura Google Analytics računa

Na nivoju znamke (angl. Property) dodate svojo mobilno aplikacijo, spletno stran ali posamezne poddomene (npr. vaš blog). Tu se nahaja tudi koda za sledenje, ki jo bo vaš skrbnik dodal v glavo spletne strani oziroma čim višje, da se bo skripta prožila (priporočena je umestitev pred značko </head>, lahko pa tudi <body>GA koda</body>). Če želite razbremeniti vaš IT oddelek in upravljanje analitičnih in oglaševalskih računov obdržati v marketinški ekipi, vam priporočam implementacijo Google Tag Managerja. Z njegovo pomočjo bodo lahko samostojno dodajali ustrezne skripte in značke v kodo spletne strani brez pomoči IT-ja.

Google Tag Manager značke

Primeri dodanih skript v Tag Managerju

 

Tretji nivo so pogledi (angl. View). Ti so točka dostopa do vaših poročil. Nastavitve v pogledih so zelo pomembne za pravilno beleženje podatkov in segmentacijo obiskovalcev spletnega mesta. Za vsako znamko lahko ustvarite do 25 pogledov. Več o tem pa v nadaljevanju.

Dobri temelji za prave podatke

Prvi korak do verodostojih podatkov je pravilno nameščena koda za sledenje. Če se želite prepričati, da ste jo pravilno vstavili, si lahko pomagate z brezplačnim orodjem Tag Assistant, ki ga najdete med vtičniki v brskalniku Chrome. Vse kar morate storiti je, da ga vključite in osvežite vašo stran. Z rdečo ali oranžno ikono vas bo opozoril na morebitne nepravilnosti pri implementaciji in podal opis težave. Te podatke lahko posredujete skrbniku spletnega mesta, ki bo nepravilnost hitro odpravil. Če se ikona obarva zeleno, ste kodo pravilno namestili. Kljub temu vam predlagam, da pogledate tudi osnovna poročila v Google Analytics, kjer lahko opazite ostale nepravilnosti (osredotočite se na vire prometa – so podatki smiselni?).

Tag Assistant

Tag Assistant: Napake v kodah za sledenje

Kako izgleda napaka v praksi?

Predvsem na starejših platformah spletnih trgovin ali prehodu iz stare verzije Google Analytics Classic v Universal lahko prihaja do težav s prometom iz lastne domene. To pomeni, da Google Analytics beleži vašo domeno kot vir prometa, čeprav je ta v resnici prišel iz drugih virov, kot so oglasi, posamezne marketinške kampanje, iskalniki in drugi. To lahko močno popači podatke in kakršnekoli odločitve na njihovi podlagi lahko pomenijo veliko izgubo za vaše podjetje. Predstavljajte, da na podlagi napačnih podatkov opustite spletno oglaševanje, ki vam prinaša odlične rezultate. Preden prepoznate napako, lahko pride do velikega izpada prihodka.  

NAMIG:

Preverite, ali je vaša domena dodana v meniju “Referral Exclusion List”. Če kljub temu beležite t. i. Self-referral, je vaša koda nepravilno implementirana.

Na tej stopnji lahko povežete Google Analytics z ostalimi Googlovimi orodji, kot so AdWords in Search Console. S tem boste imeli na voljo dodatne informacije o delovanju vaše spletne strani in učinkovitosti kampanj. Še več – s pomočjo Google analitike boste tu lahko oblikovali občinstva za remarketing kampanje. Seveda ne smete pozabiti najprej vključiti možnosti remarketinga ter demografije in interesov. In tu so še ustrezna opozorila o piškotkih! Na ravni značke so vam na voljo še druge naprednejše nastavitve, a več o tem v kakšnem drugem zapisu.

Različne perspektive vašega digitalnega nastopa

Dobra vizualizacija podatkov igra izjemno pomembno vlogo pri njihovem razumevanju – in sprejemanju odločitev. Na ravni Pogleda določate, kako bodo izgledala vaša poročila in oblikujete cilje, ki jih želite meriti na vaši spletni strani (npr. prijave na e-novice, prenosi vodičev, ogledi videoposnetkov … ).

Podatke v Google Analytics lahko segmentirate na tri načine – z “vrtanjem” po poročilih, naprednimi segmenti (Advanced Segments) ali pa s filtri v vaših pogledih. Tu je dobro vedeti, da z ustvarjanjem pogledov ne morete segmentirati historičnih podatkov, ampak le podatke od trenutka oblikovanja novega pogleda. Morda se vam postavlja vprašanje, zakaj bi sploh ustvarjali dodatne poglede?

Google Analytics segmentacijaPonovno smo pri verodostojnosti podatkov. Priporočam, da najprej ustvarite oziroma obdržite pogled, ki nima nobenih filtrov, temveč beleži ves promet na strani. To je vaše izhodišče in tudi vir primerjave. Šele nato boste ustvarili poglede, kjer boste dodali ustrezne filtre, s pomočjo katerih boste izločili nezaželen promet na spletni strani ali pa ga segmentirali (npr. Obisk spletne strani prek mobilnih naprav, pogled za AdWords kampanje … ).  

Več o filtrih v nadaljevanju, prej pa naj še opozorim na pomembne nastavitve, kot so časovni pas, valuta, filtriranje botov in vklop možnosti za sledenje iskanju uporabnikov na vaši spletni strani (angl. Site Search Tracking). Če imate spletno trgovino, boste tu omogočili Enhanced e-commerce vtičnik in poimenovali posamezne korake nakupnega procesa. Na nivoju pogledov imate na voljo še številne druge, naprednejše nastavitve in možnosti, a zgoraj naštete so nujne za pravilno beleženje podatkov.

S filtriranjem do točnih podatkov

Filtri so zelo pomembni za kakovost podatkov v vsakem Google Analytics računu. Z njihovo pomočjo lahko oblikujete poglede po meri in natančno segmentirate podatke. Najpogosteje se dodaja filtre za izločanje prometa vas in vaših zaposlenih, kjer v filter dodate IP naslove. Podjetja velikokrat beležijo nerelevanten obisk raznih botov in pajkov (“ghost spam”), ki lahko močno popačijo statistiko vaši poročil. To lahko rešite s filtri, kjer izločite posamezne vire “referral” prometa ali pa dodajate filtre za ustrezna gostiteljska imena (hostname).

Google Analytics filtri

Za bolj pregledna poročila vam predlagam tudi dodajanje t. i. lowercase filtrov. Poglejmo primer: Če nekdo v brskalnik vpiše naslov Spletnastran.si nekdo drug pa spletnastran.si, se bosta domeni v poročilih beležili ločeno. Z lowercase (hostname) filtrom, pa boste odpravili te razlike, poročila pa bodo bolj pregledna.

Tovrstne filtre lahko uporabite tudi pri kampanjah na drugih kanalih, ki so označene z UTM parametri. Ker lahko pri večjih kampanjah hitro pride do napak z rabo malih ali velikih začetnic, boste s pomočjo lowercase filtrov konsolidirali različna poimenovanja kampanj.

S filtri lahko tudi segmentirate promet glede na vaše želje in potrebe. Tako lahko ločeno spremljate promet iz mobilnih naprav ali namiznih računalnikov. Lahko pa recimo ustvarite pogled, kjer spremljate le AdWords kampanje. Če želite, da ima kdo dostop le do teh podatkov, mu lahko omogočite dostop do tega pogleda, ostali podatki pa so na voljo le vam.

Želite prodati več z digitalnim marketingom

 

Spletna analitika nam omogoča izjemen vpogled v obnašanje naših spletnih uporabnikov. Seveda zgolj podatki sami nimajo nobene vrednosti, če jih ne znamo interpretirati in postaviti hipotez. A vse se začne prav s kredibilnimi podatki, ki so nujni za sprejemanje ključnih poslovnih odločitev ob pravem času. Ste prepričani, da so vaši podatki točni?