Branje: 9 min

Digitalni marketing v turizmu – oglaševanje in razumevanje kupca

Želite za svojo turistično dejavnost okrepiti spletni nastop? Preverite nasvete, kako izboljšati digitalni marketing in ustvariti boljše rezultate – več prodaje in več zadovoljnih gostov. Vse se začne pri njih in poznavanju pričakovanj svojih strank, da se jim lažje približate.

Kazalo vsebine


Digitalni marketing v turizmu je že nekaj časa prisoten, veliko turističnih agencij in turističnih ponudnikov že oglašuje in promovira svoje storitve na spletu. Če ste med njimi tudi vi, boste v nadaljevanju spoznali nekaj ključnih taktik za uspešen digitalni marketing turističnih dejavnosti. Odkrijte ključne dejavnike za uspešno oglaševanje in razumevanje nakupnih poti.

Preverite, kako maksimalno izkoristiti vse prednosti digitalnega marketinga za boljšo prodajo in branding v turizmu – tudi v času pandemije.

 

Že poznate svojo ciljno skupino?

Ali že veste, kdo je vaša ciljna skupina oz. persona vašega kupca (ang. buyer persona)? Identifikacija persone kupca je v turističnem sektorju ključnega pomena. Ko boste imeli pred seboj svojo stranko, bodo vse vaše nadaljnje aktivnosti in komunikacija preko digitalnih kanalov usmerjene in prilagojene tej osebi.

Z različnimi orodji za identifikacijo in analizo lahko preverite, kdo obiskuje vašo spletno stran in kdo so vaše stranke. Na podlagi pridobljenih podatkov lahko uspešno ustvarite svojo persono.

 

Definirajte ključne kanale za oglaševanje s potencialnimi strankami

Oglašujte na tistih platformah, ki vam prinašajo rezultate. Če se vaša ciljna skupina ne nahaja na Facebooku, ni smiselno vlagati sredstva v omenjeno platformo samo zato, ker je cenejša od ostalih ali zato, ker vsi oglašujejo na Facebooku. Definirajte, kateri so vaši kanali in se na njih osredotočite.

Trenutno so za oglaševanje turističnih storitev najbolj priljubljeni kanali:

  • Google Ads,
  • Facebook,
  • Instagram,
  • Youtube,

 

Uporabljajte chatbote in ostala orodja za komunikacijo na spletni strani

Na spletu lahko dobimo ogromno integracij in orodij za komunikacijo s potencialnimi ali obstoječimi strankami. Implementacija teh orodij na spletni strani je preprosta in hitra. Nekatera orodja omogočajo celo povezavo z Facebookom, WhatsAppom ali Vibrom, kar je izjemnega pomena za vaše oglaševalske akcije, saj vam pri izbiri ciljnega občinstva omogočajo nadaljnjo komunikacijo ali cross sell (kampanje, ki imajo za cilj Messenger Chat ali WhatsApp).

Vendar zgolj implementacija orodij ali chatbotov ne bo dovolj. Pomembno je, da ste pri komunikaciji z obiskovalci spletne strani ali strankami agilni in odzivni. Pri reševanju morebitnih reklamacij v izogib slabi oceni, bodite izjemno hitri in fleksibilni.

 

Sledite nakupnemu procesu potrošnika

Rezervacija letalskih kart ali počitnic definitivno ne sodi v impulzivne nakupe. Google je razvil zanimiv nakupni proces potrošnikov v turizmu in ga razdelil na 4 ključne faze:

  • Faza sanjarenja (ang. Dreaming moments).
  • Faza planiranja (ang. Planning moments).
  • Faza rezervacije (ang. Booking moments).
  • Faza doživetja (ang. Experiencing moments).

vir: Google

 

1.   Faza sanjarenja

V tej fazi potrošnik še nima izbrane destinacije, je v fazi zavedanja – ve, da potrebuje oddih, in si želi odpotovati nekam na dopust. Veliko časa raziskuje ter pregleduje različne destinacije na online zemljevidih in spletnih straneh za turistične destinacije. Največ raziskovanj se dogaja preko mobilnih naprav, zato je stran, ki je prilagojena mobilnim napravam, ključnega pomena.

 

Po raziskavah naj bi kar 60 % iskanj in raziskovanj v tej fazi bilo opravljenih preko mobilnih naprav.
Poskrbite, da vaša spletna stran nudi dobro mobilno uporabniško izkušnjo – preverite našo serijo člankov o mobile-first dizajnu.

Ker večina iskanj temelji na vizualnem navdihu, poskrbite za kakovostne fotografije ali video posnetke. Vsebine lahko poljubno objavite na različnih portalih za popotništvo in turizem, kot so Tripadvisor, Instagram, Pinterest, Lonely Planet, Airbnb.com itd.

V tem segmentu imajo pomembno vlogo tudi vplivneži, blogerji in influencer marketing. Povežite se z vplivneži in se dogovorite za morebitno sodelovanje. Pri izbiri vplivnežev imejte vedno v mislih še vašo persono. Vsebine, ki jih ustvarijo vplivneži, s katerimi sodelujete, lahko uporabite tudi v oglasih na Facebooku, Instagramu ali Pinterestu. Takšne vsebine so zelo priljubljene v branding oz awareness kampanjah.

 

2.   Faza planiranja

V fazi planiranja uporabniki že raziskujejo optimalen čas za obisk priljubljenih destinacij. Raziskujejo in izbirajo primeren termin za dopustovanje in priljubljeno destinacijo v izbrani državi.

V tej fazi bodite izjemno agilni in dosledni pri oglaševanju. V kolikor ponujate nastanitve, poskrbite za kakovostne fotografije prenočišč in okolice, kjer se nahaja vaš objekt. Poskrbite za natančen opis storitev, ki jih ponujate. V poštev pridejo tudi razni paketi ugodnosti in popusti v obdobjih, ko beležite manj povpraševanja po namestitvah.

Tudi v tej fazi uporabniki raziskujejo večinoma preko mobilnih naprav, zato sta dober UX in stran, prilagojena mobilnim napravam, ključnega pomena.

Vaše oglaševalske akcije naj omogočajo sledenje obiskovalcem (view content, page view, page visitors, itd), te podatke lahko učinkovito uporabite v nadaljnjih kampanjah za remarketing. Ne pozabite, remarketing kampanje praviloma prinašajo nižje stroške in boljše rezultate.

 

3.   Faza rezervacije

Uporabniki so se že odločili za priljubljeno destinacijo in termin dopustovanja. V tej fazi je zelo pomemben UX vaše spletne strani, stran mora biti hitra, odzivna in mora omogočati preprosto rezervacijo. Veliko turističnih ponudnikov v tej fazi zaupa cross sellu in ponudbam ugodnih paketov za skupine.

Priporočamo, da v sklopu namestitve ponujate tudi razne enodnevne izlete za ogled bližnjih atrakcij in znamenitosti, ki lahko potencialne stranke dodatno prepričajo na rezervacijo. Za pospeševanje rezervacij na spletno stran dodajte še “Customer review”.

Mnenja strank lahko dodate tudi v kreative oglasov. Z oglasi v tej fazi obvezno ciljajte tudi obiskovalce spletne strani – (že omenjena) remarketing ciljna skupina.

 

4.   Faza doživetja

Čestitamo! Stranko ste uspešno prepričali, da se odločila za nakup oz. rezervacijo. V tej fazi je ključnega pomena, da stranka doživi svoja pričakovanja. Da boste svojim strankam zagotovili kar najbolje izkoriščen čas pri vas, lahko na spletno stran dodate tudi sekciji “Kaj početi” ali “Zanimivosti”.

V tej fazi lahko maksimalno izkoristite potencial email marketinga in svoje stranke redno obveščate o atrakcijah, zanimivostih in najbolj primernem času za obisk vašega turističnega objekta.

V kolikor ste ponudnik turističnih ogledov, je v tej fazi idealen čas, da stopite v ospredje z vašimi storitvami. S Facebook oglasi lahko namreč ciljate le občinstvo, ki načrtuje obisk določenih destinacij.

 

Ostale komponente digitalnega marketinga za turizem

Ko razumete svojega kupca in njegova pričakovanja v posamezni fazi, premislite tudi o drugih načih za učinkovitejši digitalni marketing.

 

Razvijte svojo aplikacijo

Če vam proračun to dovoljuje, razvijte svojo aplikacijo, ki bo omogočala vse storitve na enem mestu in redno komunikacijo s strankami (za uspešno negovanje leadov, t. i. lead nurturing).

 

Poskrbite za postavitev v “Google my business”

Redno posodabljajte svoj profil na “Google my Business” – dodajte kakovostne fotografije in opise storitev, ki jih ponujate. Zahvalite se za pozitivne komentarje svojimi strankam in odgovorite tudi tistim, ki z vašimi storitvami mogoče niso bili zadovoljni. V kolikor ste ponudnik prenočišč, poskrbite tudi za umestitev v Google Hotels.

 

Vsebinski marketing naj bo vaš kralj

Na družbenih omrežjih bodite aktivni in vidni. Redno objavljajte akcije, fotografije, omembe v medijih, pozitivne izkušnje svojih strank, sodelovanja z vplivneži in zanimive blog zapise, ki se navezujejo na vašo lokacijo in storitve. Z nagradnimi igrami in kvizi na družbenih omrežjih boste dodatno spodbudili interakcijo uporabnikov.

 

Zaupajte moči vplinostnega marketinga

Atletinja Wilma Rudolph je nekoč izjavila: “Nikoli ne podcenjujte moči sanj in vpliva človeškega duha”. S to trditvijo se popolnoma strinjamo, vplivnostni marketing je najhitreje rastoči spletni način pridobivanja strank. Njegova učinkovitost se je še najbolje izkazala v turističnem sektorju.

Ne odlašajte, povežite se z vplivneži in začnite s sodelovanjem. Ustvarjene vsebine lahko uporabite na družbenih omrežjih in v oglasih na Facebooku, Instagramu ali Pinterestu.

 

Email marketing kot del nakupnega procesa

Najbolj učinkovit je v fazi rezervacije in fazi doživetja. V tej fazi so vaši kupci najbolj “zagreti” in jim s takšnimi vsebinami ne boste vsiljivi. V elektronski pošti poskrbite za zanimive napotke in informacije o destinaciji ali jim ponudite dodatne storitve, ki jim ob dopustovanju lahko pridejo prav.

 

Obogatite svojo spletno stran z blog zapisi

Na spletno stran dodajte blog. Dobro napisani blog zapisi vam bodo pomagali pri boljšem pozicioniranju v spletnih iskalnikih (SEO optimizacija), obenem pa bodo obiskovalcem vaše strani ponujale zanimive informacije o destinacijah in storitvah, ki jih ponujate. Pisanje turističnih blog zapisov ne bo težko delo, ker tematik in vsebin nikoli ne zmanjkuje. Vedno pa lahko za dodatno pomoč najamete zunanje sodelavce ali marketinške agencije, ki vam bodo pomagale pri pripravi vsebin.

 

Poskrbite za SEO optimizacijo

Poskrbite za redno Off site in On site optimizacijo spletne strani. Ko se boste enkrat znašli na prvih pozicijah v Googlu, ne boste niti potrebovali Google Ads oglaševanja. Ne glede na to, da na spletu lahko najdete številne vodiče za SEO optimizacijo po principu “naredi-sam”, poudarjamo, da ta del digitalnega marketinga rajši prepustite strokovnjakom. Po naših izkušnjah s poslovnimi partnerji lahko napačna SEO optimizacija še dodatno poslabša uvrstitev na spletnih iskalnikih.

 

Digitalni nastop in oglaševanje turističnih storitev v času COVID-19

Turistični sektor je v tem neljubem obdobju še najbolj prizadet. Ostanite mirni, ob morebitni odpovedi rezervacij bodite fleksibilni, agilni in učinkoviti. Fokus naj bo na lokalnem prebivalstvu, ponujajte popuste in akcije na različne pakete ter storitve.

Zdaj ni najboljši čas za oglaševanje luksuznih apartmajev, zato rajši oglašujte cenejše storitve in nastanitve – prilagodite cene stanju na finančnem trgu in potrebam lokalnega prebivalstva.

Sorodne vsebine

Kategorije