Branje: 6 min

Mobile-first dizajn – kaj pomeni in zakaj je pomemben za vašo spletno stran

Mobile-first dizajn je na glavo obrnil proces oblikovanja spletnih strani. Preverite, kaj točno pomeni, kako se razlikuje od odzivnega (responsive) dizajna in kaj morate upoštevati, ko se odločate za mobile-first spletno stran.

V času neprestanega razvoja tehnologij si življenja brez mobilnega telefona ne predstavljamo več. Število uporabnikov mobilnih naprav nenehno raste in pričakujemo lahko samo še sunkovitejšo rast, saj naj bi že leta 2020 ta številka dosegla 6,95 milijarde.

Po raziskavah spletne strani Hosting Facts je bilo ugotovljeno, da se več kot polovica (61 %) iskanj na Googlu zgodi na mobilnih napravah. To pomeni izjemno priložnost, da svojo spletno stran prilagodite zahtevam in pričakovanjem mobilnega uporabnika. In obratno, če svojih ciljnih strani ne optimizirate za mobilne naprave, zamujate enkratno priložnost za višjo uvrstitev v mobilnih iskanjih, interes širše publike, spodbuditev organskega prometa in povišanje konverzije.

Preden si ogledamo številno možnosti, kako lahko izkoristite vse prednosti mobile-first dizajna, preverimo, kaj sploh označuje izraz “mobile-first”.

 

Kaj je mobile-first oblikovanje?

Za lažje razumevanje oblikovanja po principu mobile-first je smiselno razdelati dva oblikovalska pristopa, ki se praviloma navezujeta na mobile-first dizajn, vendar nimata enakega pomena.

  • Odzivno spletno oblikovanje (angl. responsive web design) je metoda spletnega oblikovanja, ki omogoča, da se design samodejno prilega zaslonom različnih naprav in prikaže vsebino tako, da je uporabnikom zagotovljena dobra uporabniška izkušnja. S tem poskrbimo za optimizacijo in manjšo potrebo po povečevanju zaslona in pomikanju med brskanjem po spletni strani.
Prikaz elementov na različnih napravah po principu odzivnega spletnega oblikovanja.
Prikaz elementov na različnih napravah po principu odzivnega spletnega oblikovanja.

 

  • Postopni napredek (angl. progressive advancement) pa označuje proces postopnega nadgrajevanja glede na zmogljivost prikaza naprave. V tem primeru se najprej lotimo izdelave verzije za šibkejšo, manj zmogljivo napravo. Posledično najprej poskrbimo za različico, namenjeno mobilnemu telefonu, saj je le-ta najmanj zmogljiv. Ta različica vključuje najosnovnejše funkcionalnosti. Nato sledi nadgrajevanje za ostale naprave – tablični računalnik ali osebni računalnik. Tukaj gre za dodajanje interakcij in bolj zapletenih animacij, ki jih na telefonu ni mogoče prikazati, pa tudi dodatno vsebino za boljšo uporabniško izkušnjo.

Pri mobile-first načinu oblikovanja gre torej za uporabo slednjega načina izdelave (t. i. progressive advancement) – z načrtovanjem najprej začnemo pri mobilnih napravah. Z dobro zasnovo in funkcionalnostmi na mobilni napravi kasneje vsebino veliko lažje razširimo in ustvarimo končno različico za namizni računalnik ali tablico. Tako poskrbimo za dobro uporabniško izkušnjo na vseh napravah. Izmed njih ima ravno telefon največ omejitev, na primer velikost in širino zaslona, zato nas oblikovanje v okviru teh parametrov prisili, da damo prednost vsebini.

 

Glede na omenjene specifike mobilnih naprav in pogostost njihove uporabe za iskanje informacij na spletu, je dobra uporabniška izkušnja ogleda spletne strani prek mobilnega telefona ključnega pomena za uspešnost vaše spletne strani.

5 vidikov, ki vplivajo na odločitev za mobile-first spletno stran

 

1.   Uporabniki

Začnimo pri najpomembnejšem vidiku. Glede na število uporabnikov mobilnih naprav in trende rasti deleža mobilnih uporabnikov na spletu se je pomembno zavedati, da imajo na odločitev za izdelavo mobile-first dizajna največji vpliv ravno uporabniki.

Če ste v Google Analytics opazili, da večina uporabnikov na vašo stran prihaja preko telefona, je to vsekakor razlog, da se odločite za mobile-first design. Enako velja za konverzije in ostale cilje, ki jih želite doseči s svojo spletno stranjo.

 

2.   Branding in CGP

Če je CGP vaše znamke relativno enostaven in minimalističnih oblik, se za mobile-first odločimo, ker bo prilagoditev za namizni in tablični računalnik nezahtevna, izgled na mobilnem telefonu pa bo zagotovo fantastičen, brez večjih izgub elementov.

 

3.   Vaša ponudba in vsebina na spletni strani

Za mobile-first se odločimo, v kolikor je vrsta našega izdelka bolj zabavne narave, predstavlja življenski slog (npr. hitro nakupovanje oblačil, ogled menija v restavraciji, hiter pregled kino sporeda in podobno) in vključuje novice oziroma podobne kategorije, ki jih prebiramo, ko smo na poti, stran od prenosnih računalnikov.

 

4.   Razpoložljiv budget

Odločitev za mobile-first je odvisna tudi od razpoložljivih finančnih virov. Mobile-first oblikovanje s seboj prinese nekaj več vloženega časa in z njim povezanih stroškov, kot jih pričakujete pri klasičnem oblikovanju spletnih strani. Vsebino je potrebno ustrezno prilagoditi za manjše zaslone, kar pa zahteva nekaj dodatnih ur za raziskavo in tehten premislek. V kolikor niste izjemno omejeni z budgetom ali časovnim okvirjem, se na koncu vsekakor odločite za sodobno, mobile-first oblikovanje.

 

5.   Konkurenca

Poleg zgoraj omenjenih internih vidikov pri vaši odločitvi za mobile-first dizajn, nikar ne pozabite na konkurenco. So njihove spletne strani mobile-first? Ne glede na odgovor, vam lahko odločitev za mobile-first oblikovanje prinese številne koristi.

Če vaša konkurenca še ni implementirala mobile-first dizajna, jih lahko z napredno odločitvijo prehitite in uporabnikom ponudite boljšo uporabniško izkušnjo. Hkrati pa lahko konkurenco, ki že ima mobile-first dizajn na svoji spletni strani, preigrate, če prepoznate njihove šibke točke in jih razrešite s svojim mobile-first dizajnom.

 

Zakaj izbrati mobile-first dizajn za svojo spletno stran

Preverite ključne prednosti, ki jih odločitev mobile-first prinaša.

  • Večina oblikovalcev in spletnih razvijalcev se še vedno poslužuje oblikovanja za namizne računalnike, nato pa ga poskušajo prilagoditi, da bi dobro deloval (tudi) na mobilnih napravah. Zakaj ne bi poenostavili procesa in najprej ustvarili rešitve za medij, ki je vedno bolj v razcvetu? Odločitev za mobile-first dizajn pomeni namreč učinkovitejši proces oblikovanja.
  • Mobilni uporabniki se v manj kot sekundi odločijo, ali jim je spletna stran všeč ali ne. Zato si lahko z mobile-first dizajnom že v štartu zagotovite prednosti pri vašem spletnem uporabniku.
  • Mobile-first dizajn prinaša tudi SEO koristi za vašo spletno stran: Googlov algoritem daje prednost spletnim mestom, prijaznim za mobilne naprave.
  • Našteta dejstva so vsekakor dobri razlogi, da začnete razmišljati v smeri oblikovanja mobile-first. S tem boste poskrbeli, da bodo vaši spletni uporabniki deležni odlične uporabniške izkušnje in da jim bodo informacije jasno dostopne.

 

Kako pa vaša spletna stran izgleda na mobilnih napravah?

Če želite svojim spletnim uporabnikom ponuditi izvrstno izkušnjo tudi na mobilnih napravah, vendar ne veste, kako se lotiti oblikovanja mobile-first spletne strani, se nam oglasite. Naša ekipa UX strokovnjakov in spletnih oblikovalcev bo dala vse od sebe, da vaši uporabniki uživajo na vaši spletni strani in se z veseljem vračajo.

Preverite tudi nadaljevanje članka, kjer boste izvedeli, kako se lotiti mobile-first dizajna in na kaj morate biti pozorni.

Sorodne vsebine

Kategorije