Branje: 8 min

Digitalni marketing za turizem: 3 taktike za več obiska in gostov

Iščete načine, kako s svojo turistično ponudbo pritegniti čim več gostov in obiskovalcev? Poskusite na spletu. V članku preverite 3 enostavne taktike, za katere ne potrebujete nobenega predznanja o digitalnem marketingu.

Digitalni marketing za turistične ponudnike

Kazalo vsebine

Če ste v turizmu in iščete načine, kako pritegniti več obiskovalcev, poskusite z digitalnim marketingom. Ne glede na to, ali imate apartmaje, izposojate kolesa ali organizirate izlete, boste na spletu našli številne priložnosti, da spodbudite rast vašega posla. Naslednje 3 taktike vam bodo pomagale pritegniti več gostov in prehiteti konkurenco v turizmu.

 

Ali je digitalni marketing za turizem drugačen?

V slovenskem turizmu prevladujejo majhna podjetja. Posledično je turistična panoga ena izmed najbolj dinamičnih in tudi tekmovalnih – vsak ponudnik se trudi pritegniti pozornost svojih gostov in obiskovalcev. Prav zato je pomembno, da s pravim pristopom izstopite iz množice turističnih ponudnikov in se predstavite na drugačen način.

Poskrbite za večjo vidnost svoje blagovne znamke na spletu, privabite več obiskovalcev in spodbudite zvestobo pri obstoječih strankah. To je najboljši način, da se pozicionirate kot avtoriteta v svoji dejavnosti.

V nadaljevanju spoznajte 3 enostavne taktike, ki vam bodo pomagale ohraniti obstoječe stranke in posredno privabiti nove.

 

#1 Povabite stranke k ponovnemu obisku

V marketingu se vse vrti okrog novih strank. To vsekakor ima svoj čar, vendar se prava priložnost za poslovno rast skriva drugje – med vašimi obstoječimi strankami. Na pragu gospodarske krize ne štejejo samo poslovne odločitve, ki prinesejo dohodke, temveč tudi tiste, ki uspejo znižati stroške.

Zato se je dobro spomniti, da se pogosto bolj splača vlagati v obstoječe stranke namesto novih. To je zelo dobrodošlo v večini turističnih dejavnosti, saj ne gre za nakup, ki ga stranke opravijo samo enkrat ali nekajkrat v življenju (npr. nakup avtomobila ali toplotne črpalke), temveč za storitve, za katere se lahko odločijo celo večkrat v sezoni (npr. obisk adrenalinskega parka ali najem vodnega skuterja).

 

5 razlogov, zakaj so obstoječe stranke pomembnejše od novih

  1. Ohranitev obstoječih strank je preprosto cenejša kot pridobitev novih. Marketinški budget, namenjen ohranitvi obstoječih strank, ima višji ROI in je v povprečju od 5- do 25-krat nižji (v primerjavi z novimi strankami).
  2. Obstoječe stranke se pogosteje odločijo za nakup kot nove stranke. V povprečju je verjetnost, da prodate obstoječi stranki 60-70 %, medtem ko je pri novi stranki 5-20 %.
  3. Stranke, ki vas večkrat obiščejo in so zadovoljne z vašo ponudbo, so lahko odlični ambasadorji vaše znamke. Preverite #2 za enostaven način, kako lahko to postanejo.
  4. Obstoječe stranke ponavadi potrošijo več denarja – v povprečju okrog 31 % več.
  5. Obstoječe stranke v povprečju predstavljajo največji delež (52 %) prihodkov od prodaje za številna podjetja.

 

Kako? Pošljite email z vabilom k ponovnemu obisku

Niste prepričani, kako nagovoriti svoje obstoječe stranke? Če imate bazo strank z njihovimi e-naslovi, predlagamo, da jim pošljete email in jih preprosto povabite, naj vas ponovno obiščejo.

 

#2 Pridobite več pozitivnih ocen na spletu

Ste vedeli, da približno 70 % turistov prebere ocene na TripAdvisorju, preden izbere hotel? Prav vsak izmed vaših obiskovalcev lahko postane vaš ambasador na spletu, če odda pozitivno oceno na najbolj priljubljenih platformah za turizem. V nadaljevanju z vami delimo praktične korake, kako pridobiti več ocen na vaših profilih Google My Business, TripAdvisor in Booking.com. Še prej pa preverite nekaj idej, kako se lotiti zbiranja novih pozitivnih ocen.

 

5 idej, kako pridobiti več pozitivnih ocen za vašo turistično dejavnost

  1. Najpreprosteje – pošljite email sporočilo vsem dosedanjim strankam (ali strankam v zadnjem letu) in jih prijazno povabite, da napišejo oceno.
  2. Na svojih družbenih kanalih večkrat povabite svoje sledilce, naj napišejo oceno. Za vzpodbudo podelite že prejete pozitivne ocene in izrazite svojo hvaležnost za podporo.
  3. Zadovoljnim strankam po obisku omenite, da lahko svojo izkušnjo podelijo tudi z drugimi. To lahko podprete tudi z naslednjo točko, kar bo strankam olajšalo oddajo ocene. V vsakem primeru poudarite, da vam vsaka ocena veliko pomeni in da boste hvaležni za pomoč.
  4. Opremite tudi tiskovine (npr. letake, zemljevide, kupone) s povabilom k oddaji ocene. Povezavo do obrazca za oceno ali vašega profila na izbrani platformi lahko oblikujete v QR kodo, da je za uporabnika dostop čim enostavnejši.
  5. Organizirajte nagradno igro za stranke, ki ocenijo vašo ponudbo. Tako bodo vaše stranke imele dodatno motivacijo, da si vzamejo nekaj minut in svojo izkušnjo podelijo z drugimi. Namesto nagradne igre lahko vsem strankam v zahvalo za oceno podarite posebno ugodnost ob nakupu ali naslednjem obisku.

 

Zgornje ideje lahko uporabite pri zbiranju novih ocen na različnih spletnih platformah, ki so pomembne za turizem: od TripAdvisorja in Booking.com do Airbnb-ja. Ampak to niso edine ocene, ki pričajo o pozitivni izkušnji z vašo turistično ponudbo.

Zelo pomembne so tudi ocene vašega posla na Googlu, ki jih stranke pustijo na vašem profilu Google My Business. Spodaj preverite navodila, kako lahko pridobite posebno URL povezavo in svoje stranke neposredno povabite k oddaji ocene.

 

Pridobite več ocen na svojem profilu Google My Business – navodila

  1. Vpišite se v svoj Google My Business profil in obiščite prvo stran Domov.
  2. Na strani poiščite kartico z naslovom Pridobite več mnenj.
  3. Kliknite na gumb Obrazec za mnenja.
  4. V odprtem oknu boste videli URL naslov. Kliknite na polje, da kopirate povezavo (ki se samodejno shrani v vaše odložišče in jo zlahka prilepite kamor koli).
  5. URL povezavo za mnenja prilepite, kjer koli želite stranke povabiti, da napišejo mnenje (na družbenih omrežjih, v emailu, prek QR kode na tiskanih materialih …).

 

#3 Pridobite več sledilcev na družbenih omrežjih

Na družbenih omrežjih najbolje delujejo objave z močnim vizualnim materialom, kot sta video in fotografija. Turizem ima tukaj veliko prednost, saj ponuja številne možnosti za ustvarjanje vsebine, ki se dotakne sledilcev. Od presunljivih naravnih prizorov v vaši okolici do radostnih obrazov obiskovalcev … dovolj je par fotografij ali nekaj sekund videa, da ponazorijo, zakaj vas je vredno obiskati.

V nadaljevanju preverite 5 idej za naslednje objave na Facebooku ali Instagramu.

5 idej za objave na družbenih omrežjih

  1. Vprašajte svoje sledilce! Ustvarite interakcijo in povprašajte, kaj jim je bilo najbolj všeč, ko so vas nazadnje obiskali, ali kaj bi priporočili v vaši okolici.
  2. Pripravite kratek vodič po okolici in priporočila, kako lahko vaši obiskovalci maksimalno izkoristijo obisk pri vas. Vključite okoliške znamenitosti in zanimivosti, ki jih ne bodo našli v ostalih vodičih na spletu.
  3. Predstavite svojo ekipo – vsak dan ali teden predstavite enega izmed članov vaše ekipe. Ne pozabite, družbena omrežja so uspešna prav zato, ker nas zanimajo drugi ljudje.
  4. Objavite pozitivne ocene, ki so jih napisale vaše stranke. Ob tem lahko pozovete tudi druge sledilce, da na spletu napišejo oceno za vašo dejavnost (glejte #2).
  5. Odgovorite na najpogostejša vprašanja, ki jih dobite od svojih strank. Pokažite, da vam je mar in si vzemite čas, da odgovorite na 10 takih vprašanj. “Kaj se zgodi z rezervacijo v primeru slabega vremena?” “Ali je potrebno plačati tudi za otroka do 10. leta starosti?” “Kaj vse je vključeno v ceno najema?” Dodaten izziv: posnemite video z odgovori, saj imajo video objave znatno višji organski doseg in več interakcije z sledilci.

 

Ne oklevajte in povabite stranke, naj vam začnejo slediti na Facebooku, Instagramu …

Če želite pridobiti še več novih sledilcev, pošljite email svojim obstoječim strankam, da vam začnejo slediti na Facebooku, Instagramu ali drugih družbenih omrežjih.

 

Kaj pa spletno oglaševanje za turizem?

Email marketing in družbena omrežja vam pomagajo, da dosežete obstoječo bazo svojih strank in sledilcev. Vendar če želite letošnjo sezono maksimalno izkoristiti, želite pritegniti tudi nove obiskovalce in stranke. Pri vam lahko pomagajo Facebook in Google Ads oglasi, ki vam z nekaj spretnimi nastavitvami pomagajo doseči spletne uporabnike, ki jih vaša ponudba zanima.

V naslednjem članku bomo z vami podelili praktične nasvete, kako se lotiti učinkovitega in profitabilnega spletnega oglaševanja za turizem. Do takrat vas vabimo, da preberete študijo primera, kako smo z našim poslovnim partnerjem presegli vsa pričakovanja v času izrednih razmer zaradi koronavirusa.

Ne pozabite, da smo vam na voljo za vsa vprašanja in vaše domiselne ideje! Pišite nam, z veseljem se vam bomo oglasili.

Sorodne vsebine

Kategorije