Email je eden izmed najbolj stabilnih in razširjenih marketinških kanalov. Statista ocenjuje, da ga uporablja kar 3,9 milijarde ljudi, število uporabnikov pa naj bi do leta 2023 naraslo na kar 4,3 milijarde uporabnikov. To je ogromna prednost za številna podjetja, saj email marketing prinaša odlične rezultate in visok ROI. V povprečju je ROI za emaile 42, kar pomeni, da za vsak dolar, porabljen za email marketing, lahko v povprečju pričakujete povrnjenih 42 dolarjev.
Če se vam zdi, da še ne dosegate optimalnih rezultatov s svojimi prodajnimi emaili, z vami delimo nekaj nasvetov. V nadaljevanju preverite 5 ključnih stvari, ki jih potrebuje vaš naslednji email, da ustvari vrhunske prodajne rezultate.
1. Zadeva emaila (subject line), ki vzbudi radovednost
Open rate je prvi kazatelj uspešnosti vaše prodajne email kampanje. Gre za procentualni delež prejemnikov, ki so vaš email odprli. Na open rate vplivajo številni dejavniki (od vaše industrije in dolžine prodajnega procesa do kakovosti kontaktov v bazi prejemnikov), vendar v povprečju open rate znaša 21,33 %. Če se vam zdi, da je vaš open rate prenizek, je subject line vaša prva priložnost, da ga zvišate.
Dober subject je kratek, vendar uspe vzbuditi zanimanje in radovednost v prejemniku. To pomeni, da vam ni potrebno v subjectu povsem razkriti vsebine emaila, temveč zgolj prepričati prejemnika, naj klikne. Pri tem so vam lahko v pomoč različne taktike: uporaba emotikonov, personalizacije, številk in posebnih znakov …
Za vsak posel veljajo drugačne specifike, ki vas bodo pripeljale do rezultatov, zato izvedite split teste, s katerimi lahko preverite uspešnost dveh ali več subjectov. Določen delež vaše baze bo prejel enega izmed subjectov v testu in na podlagi najboljših rezultatov bo sistem ostalim kontaktom v vaši bazi poslal email z zmagovalnim subjectom.
Neil Patel ima odlične subjecte, ki vedno vzbudijo zanimanje – z jasno komuniciranimi prednostmi, intrigantnimi vprašanji ali deljenjem svojih izkušenj.
3 pravila za zmagovalne prodajne rezultate:
- Kratke subject vrstice, ki imajo do približno 8 besed.
- Vzbudite radovednost in interest, ki spodbudi k odpiranju emaila.
- Odstopajte od ostalih subjectov v prejemnikovem inboxu z uporabo personaliziranih podatkov, številk, posebnih znakov ali emotikonov.
2. Vaša druga priložnost: preview ali preheader vrstica
Preheader ali preview line je kratko besedilo, ki ga prejemnik vidi v svojem poštnem nabiralniku po zadevi emaila.
Če pri pripravi vsebine email sporočila ne vpišete preview vrstice, bo večina poštnih nabiralnikov prikazala začetno besedilo vašega emaila. Ponavadi je to opcija za ogled sporočila v spletnem brskalniku: “Sporočilo se ne prikazuje pravilno?” To ni ravno najprivlačnejše besedilo, ki bi prejemnika vašega emaila spodbudilo h kliku.
Zato je mnogo bolje, če subject line opremite s prilagojeno preview vrstico (praviloma gre za posebno polje v orodju, ki ga uporabljate za email marketing ali marketinško avtomatizacijo).
Tukaj je nekaj primerov prodajnih emailov, ki odlično podpirajo subject in vsebino emaila.
3 pravila za zmagovalne prodajne rezultate:
- Poskrbite za kratko besedilo do 50 znakov s presledki, saj daljše preview vrstice ne bodo v celoti prikazane v poštnih nabiralnikih na mobilnih napravah (kot je vidno na zgornji sliki).
- Ne povzemajte vsebine emaila, temveč nadgradite subject line.
- Dodajte poziv k dejanju (CTA), ki bo prejemnika spodbudil, da odpre email.
3. Prvi stavki so ključnega pomena
Super, prejemnik je odprl vaš email. Nagradite ga z zanimivim začetkom emaila, ki bo ohranil njegov interes, da email prebere do konca in celo klikne na katero izmed povezav. Namen prvega stavka je, da bralca prepriča, da prebere drugi stavek. In namen drugega stavka je, da bralca prepriča, da prebere tretjega in tako naprej.
Preverite nekaj primerov učinkovitega uvoda v prodajne emaile.
3 pravila za zmagovalne prodajne rezultate:
- V prvih dveh ali treh odstavkih ponudite odgovor na ključno vprašanje, zakaj bi moral prejemnik nadaljevati z branjem emaila – to je lahko jasno skomunicirana prednost, ki jo ponujate, ali zanimiva prigoda, ki pritegne pozornost.
- Uvod prodajnih emailov naj bo kratek – nekaj stavkov – potem pa preidite k bistvu emaila (npr. akcija, zgodbe zadovoljnih kupcev, napoved novega produkta …).
- Prvi stavki naj narekujejo slog celotnega emaila, saj želite, da email deluje kot premišljena celota in ne naključno zlepljeni odseki, ki jih je dopisal vsak član vaše ekipe.
4. Personalizirana vsebina
Pokažite, da vam je mar in da poznate prejemnike svojih emailov. S tem ne mislimo samo personalizacije imena prejemnika v subject vrstici. To danes počnejo že vsi.
Potrudite se in uporabite vse razpoložljive podatke, da kontaktov pošljete email z vsebino, ki ga bo zanimala. Lahko gre za prilagoditev nagovora glede na njihovo starost, prilagoditev izdelkov glede na zadnje nakupe ali prilagoditev fotografij.
Tukaj je preprosta, vendar zelo učinkovita ideja. Really Good Emails v svoje emaile pogosto vključijo header z imenom prejemnika. Le komu ni všeč, če vidi svoje ime na prvi sliki v emailu?
3 pravila za zmagovalne prodajne rezultate:
- V vsebini uporabite osebne podatke, ki podpirajo vaš prodajni email.
- Če imate možnost, pripravite več verzij vsebine za posamezne persone ali segmente baze.
- Email naj bo pripravljen tako, da ima prejemnik občutek, da ste ga napisali samo zanj.
5. Pozivi k dejanjem (CTA)
Za konec nikar ne pozabite ključnega namena prodajnih emailov – od prejemnikov želite, da nekaj naredijo. To je lahko obisk vaše spletne trgovine, rezervacija termina, nakup, ogled novega izdelka, sledenje na družbenih omrežjih … Zato ne pozabite jasno skomunicirati naslednjega koraka, ki ga želite od prejemnika.
Tukaj je nekaj primerov z jasnimi pozivi k dejanjem.
3 pravila za zmagovalne prodajne rezultate:
- Vključite samo 1 glavni CTA, ostali naj bodo manj poudarjeni, da svojemu kupcu olajšate izbiro in ga spodbudite k naslednjemu koraku.
- Napisi na gumbih naj bodo jasni in kratki, da kupec v trenutku prepozna, kaj je naslednji korak.
- Gumbi in povezave naj bodo oblikovani tako, da izstopajo in pritegnejo pozornost kupca.
Povzetek – kaj ima vsak prodajni email, ki prinaša rezultate?
- Privlačen subject, ki pritegne interes kupca.
- Preview vrstico, ki kupca spodbudi k odpiranju emaila.
- Zanimiv uvod z 2-3 stavki, ki kupca prepričajo, da si ogleda cel email.
- Personalizirana vsebina, ki je prilagojena interesu kupca.
- Jasen poziv k dejanju (CTA), ki kupca povabi k naslednjemu koraku (nakupu, ogledu izdelka, rezervaciji).