Digitalne tehnologije potrošnikom omogočajo prvovrstno nakupovalno izkušnjo in neskončne možnosti izbire. V zadnjih letih so spletne trgovine z njihovo pomočjo kupcem močno približale nakupovanje in ga izpopolnile do te mere, da razlika med spletnimi in nespletnimi potrošniškimi kanali tako rekoč ni več opazna. Kako pa bo v prihodnje?
V zadnjih letih so se naše nakupovalne prakse precej spremenile, zaradi česar nakupovanje postaja vedno bolj hibridno. Že tako zabrisane meje med fizičnim in digitalnim postajajo še manj razločne, nakupovanje pa vedno bolj povezana izkušnja. Rezultat? Med potrošniki se je pojavila nova, »brezkompromisna« miselnost, saj kupci od vsake online in offline interakcije pričakujejo le najboljše.
Omnikanalno nakupovanje se počasi poslavlja
Vedno večja pričakovanja po medsebojni povezanosti obeh svetov trgovcem prinašajo kopico novih izzivov. Kako potrošnikom omogočiti priročnost in neposrednost spleta tudi v fizičnih, offline okoljih? Strokovnjaki predvidevajo, da bo v prihodnje ključna integracija digitalnega v offline prostore (vir: Meta). Tehnologija bo namreč tudi v prihodnosti omogočala bolj učinkovito nakupovalno izkušnjo in odpravljala določene omejitve, povezane z nakupovanjem v fizičnih trgovinah.
Splet – nova izhodiščna točka za prenekateri nakup
Nakupovalne navade potrošnikov se spreminjajo – v izogib natrpanim prostorom in prenašanju težkih nakupovalnih vrečk mnogi vse bolj pogosto kupujejo online. Splet je postal privlačna in priročna destinacija, hkrati pa tudi izhodiščna točka za mnoge »brezkompromisne« kupce. Raziskave namreč kažejo, da 60 % anketirancev pred odhodom v trgovino izdelke preveri na spletu, kar 84 % kupcev pa nakup v fizični trgovini opravi po tem, ko za določeni izdelek izvedo prek družbenih medijev (vir: HarrisX).
Omnikanalne strategije bodo sicer ključne za zadovoljstvo »brezkompromisnih« kupcev tudi v prihodnosti. Vendar pa se bodo trgovci, ki bodo omogočali povezljivost različnih kanalov med sabo, svojim kupcem lažje prilagodili in jim posledično omogočili tudi boljšo nakupovalno izkušnjo.
Kako elemente spletnega nakupovanja prenesti v offline svet?
Da se bodo trgovci v fizičnih trgovinah sploh lahko merili z učinkovitostjo in priročnostjo spletnih trgovin, se bodo morali soočiti z izzivom, kako kupcem, ki nakupujejo v fizičnih trgovinah, skrajšati čas nakupovanja. Pri spletnem nakupovanju potrošniki namreč prihranijo precej časa, poleg tega pa jim sodobne rešitve v online svetu ponujajo tudi druge prednosti. Nakupovanje prek spleta denimo omogoča takojšen vpogled v zalogo izdelkov – na primer glede velikosti, barve in količine – medtem ko je to v fizični trgovini težje preveriti oziroma od kupca zahteva precej več časa.
Ljudje v fizičnih trgovinah pogosto pogrešajo učinkovitost, ki jo omogoča spletno nakupovanje. Vendar pa jo lahko v vedno večji meri omogočijo tudi trgovci tudi v fizičnih trgovinah – in sicer z uporabo digitalnih rešitev, kot so na primer mobilne aplikacije in QR kode. Z njihovo pomočjo lahko potrošniki dobijo vpogled v zalogo izdelkov tudi v fizični trgovini, ali pa pridobijo dodatne informacije o izdelkih, ne da bi jim bilo treba med policami iskati najbližjo prodajalko.
Bo zaradi uporabe novih tehnologij konec trgovine, kot jo poznamo?
V tujini so vedno bolj priljubljene tudi druge visokotehnološke rešitve, ki slonijo na povezljivosti online in offline načinov nakupovanja – npr. blagajne, ki delujejo s pomočjo tehnologije za prepoznavanje obrazov ali pa možnost dodajanja izdelkov v virtualni voziček za kasnejši prevzem ali dostavo na dom. S pomočjo virtualne (VR) in obogatene resničnosti (AR) lahko trgovci v fizičnih trgovinah znova pritegnejo kupce in jih prepričajo v ponovni obisk.
Udobje in izkušnja sta za kupce ključnega pomena
Doslej je prevladovala miselnost, da spletno nakupovanje predstavlja udobje, nakupovanje v fizičnih trgovinah pa izkušnjo. Toda spletne trgovine kupcem bolj kot kdajkoli prej ponujajo edinstveno izkušnjo, trgovci v fizičnih trgovinah pa jim s pomočjo novih tehnologij omogočajo udobje, ki mu ni para.
Tesnejša integracija pametnih telefonov v sam nakupni proces bi tako lahko pritegnila več kupcev in jim omogočila bolj spontane nakupe. Eden izmed najpogostejših razlogov za obisk fizične trgovine je ravno dejstvo, da lahko kupci izdelke vidijo v živo, se jih dotaknejo in jih imajo možnost preizkusiti. Mnogi pa si želijo, da bi jih nove tehnologije pri tem še dodatno podprle in izboljšale njihovo izkušnjo.
Kaj torej sledi?
Ker so se potrošniki spletnega nakupovanja, ki je hitro in učinkovito, že dodobra navadili, potrebujejo nekaj, kar jih bo pritegnilo, da pogosteje obiščejo fizične trgovine. Če lahko izdelek preprosto naročijo iz udobja domačega naslanjača, zakaj bi potem hodili v trgovino? Mnogi trgovci s fizičnimi trgovinami si bodo morali vzeti nekaj časa za razmislek, kako nakupovanje v živo spremeniti v izkušnjo – tudi in predvsem z uporabo novih tehnologij.
Po drugi strani pa spletne trgovine kot take še ne zagotavljajo uspeha. Za odlično uporabniško izkušnjo je predpogoj, da izvaja vrsto določenih funkcij. Če niste prepričani katerih, se obrnite na nas. Naši strokovnjaki vam bodo z veseljem pomagali.
Viri:
HarrisX. “Transformation of the In-Store Experience.” Meta-commissioned online survey. 2021.
Meta. The New Era of Shopping Is Hybrid. November 2021. Dostopno prek: https://www.facebook.com/business/news/insights/the-next-era-of-hybrid-shopping-au