Branje: 5 min

Prodajte več na črni petek

Črni petek je ena največjih priložnosti v letu za povečanje prodaje. Poglejte, s katerimi taktikami jo boste čim bolje izkoristili. Začnite se pripravljati že danes.

Kazalo vsebine

Začeli bi lahko s tipičnim uvodom o izvoru črnega petka, njegovi smiselnosti in amerikanizaciji evropskega potrošnika, toda nič od tega ni namen tega prispevka. Ker ga berete, vas verjetno zanima to, kar obljublja naslov, zato takoj preidimo in medias res.

Črni petek je priložnost. Od vas je odvisno, kako jo boste izkoristili.

Črni petek ni nekakšen magični dan, na katerega lahko ponudite popust in kupci bodo začeli na široko odpirati denarnice. Že res, da vzdušje črnega petka povečuje verjetnost, da bodo potrošniki v nakupovalnem razpoloženju, a to še ne pomeni, da bodo kupovali prav pri vas, četudi ponujate neverjetne popuste.

Seveda boste svojo akcijo na črni petek oglaševali. O tem ni nobenega dvoma. Toda prevladujoči tip oglasov, ki pravi “ČRNI PETEK, POPUSTI V TRGOVINI XYZ DO 30 %”, ni prav posebej učinkovit. Potrošnik vidi na desetine takšnih oglasov. Zakaj bi kliknil ravno na vašega?

Ciljajte kupce, ki iščejo popust na konkreten izdelek

Črni petek temelji na spodbujanju impulzivnega nakupovanja. Na ponudbah, ki so tako dobre, da se jim ni mogoče upreti. Na velikem delu potrošnikov to vsekakor deluje.

Na drugi strani je medtem še ena skupina potrošnikov, ki je ne gre spregledati. To so taktični potrošniki, ki so z načrtovanim nakupom pripravljeni počakati na črni petek in tako ugodneje priti do točno določenega izdelka.

Pri obeh tipih potrošnikov bo vaša kampanja za črtni petek učinkovitejša, če jih boste nagovarjali s ciljanimi oglasi, ki nagovarjajo njihove interese. 

  • Potrošnik, ki nakupuje impulzivno, bo prej kliknil na oglas, če bo na njem prikazan izdelek, ki vzbudi njegovo zanimanje. 
  • Taktični potrošnik pa se sploh ne bo mogel upreti kliku na oglas, če bo na njem točno tisti izdelek, zaradi katerega že mesece čaka na popuste črnega petka.

Tehnična izvedba tovrstnega ciljanega oglaševanja je nekoliko zahtevnejša, a rezultati, ki jih prinese, so vsekakor vredni vložka. V vodiču na tej povezavi lahko preberete več o ciljanem oglaševanju na družbenih omrežjih Facebook in Instagram.

Bodite drugačni, izstopajte

Nič novega, boste rekli. Drži. Pa vendar je glavnina oglasov za akcijske ponudbe črnega petka še vedno precej enolična. Vsako leto lahko zasledimo tisoč in eno variacijo oglasov s črnim ozadjem ter napisom ČRNI PETEK z debelimi rumenimi ali belimi črkami. 

Zaradi prenasičenosti z oglasi imamo ljudje že sicer v možganih vedno učinkovitejše “ad-blockerje”. Naše oči oglase vidijo, a jih možgani – razen če zares izstopajo oziroma pritegnejo pozornost – niti ne zaznajo. 

Zaradi prenasičenosti z oglasi imamo ljudje že sicer v možganih vedno učinkovitejše “ad-blockerje”.

Zakaj ne bi bili na primer vaši oglasi na dan, ko se oglasna mesta na spletu obarvajo v črno, nasprotno svetli? Zakaj ne bi vaši oglasi na dan, ko vsi kričijo ČRNI PETEK, preprosto sporočali samo visok odstotek popusta? Izkoristite moč kontrasta v povezavi s prej omenjenim ciljanjem.

Ne pozabite na e-pošto

E-mail marketing ne bo nikoli izumrl. Če ste vestno gradili svojo e-mail bazo, jo izkoristite za obveščanje o velikih črnopetkovih popustih. Pri tem bodite še posebej pozorni na besedilo zadeve (subject), saj je od tega odvisno, ali bodo prejemniki vaše sporočilo sploh odprli in prebrali.

Izogibajte se obrabljenim frazam in besedam, ki jih uporabljajo vsi drugi. Bodite izvirni, napišite subject, da se prejemnik kliku nanj ne bo mogel upreti. Besedi POPUST in ČRNI PETEK sami po sebi ne ustvarjata takšne neustavljive radovednosti, še posebej v tednu, ko bodo e-poštni nabiralniki preplavljeni z njima.

Za dodatno učinkovitost e-poštnega marketinga je koristno, če je vaša e-mail baza demografsko in interesno segmentirana. Tako lahko z e-poštnimi sporočili natančneje ciljate, kar povečuje stopnjo konverzije.

Za dodatno učinkovitost kampanje Črni petek e-poštnega marketinga je koristno, če je vaša e-mail baza demografsko in interesno segmentirana.

Občutljiva tema: višina popusta

Splet je eden od krivcev, da je črni petek prišel tudi k nam, po drugi strani pa omogoča tudi enostavno primerjavo darežljivosti trgovcev. Potrošniki lahko z nekaj kliki primerjajo cene ponudnikov z vsega sveta, in ko vidijo, da tuj trgovec za enak izdelek ponuja znatno višji popust, se lahko počutijo opeharjene.

Jasno je seveda, da domači spletni trgovec zaradi specifik slovenskega trga težko ponudi tako visok popust, da bi lahko konkuriral trgovcem z velikih tujih trgov. Zato je koristno, če v marketinških aktivnostih poleg višine popusta oziroma cene izpostavljate še druge prednosti, kot so enostaven nakup, hitra dostava, garancija na zadovoljstvo, ugodnosti zvestobe in podobno.

Pri oblikovanju ponudbe za črni petek velja ob tem upoštevati še, da splet ne pozablja in ne odpušča. Poleg primerjave cen med različnimi trgovci spletna orodja omogočajo tudi spremljanje cen skozi čas pri istem trgovcu. Če bo potrošnik ugotovil, da se dejanska cena na črni petek komaj kaj razlikuje od redne cene, se bo ponovno počutil opeharjenega.

Črni petek ali Black Friday?

Za konec se dotaknimo še jezikovnega vprašanja. Je v marketinških sporočilih bolje uporabljati angleški izraz Black Friday ali slovenski Črni petek? 

Na eni strani lahko zagovarjamo prepoznavnost izraza Black Friday ter kažemo na primere, ko ga uporabljajo tudi trgovci iz drugih držav, v katerih angleščina ni uradni jezik. Na drugi strani pa ne moremo mimo tega, da slovenščina ponuja ustrezen – in prav tako že uveljavljen – prevod, ki je med potrošniki dobro sprejet.

V oddelku za vsebine pri agenciji Madwise strankam priporočamo rabo slovenskega izraza Črni petek, ki med kupci ustvarja ustrezno asociacijo z dnevom velikih popustov ter spodbuja rabo slovenskega jezika v javnem sporočanju.

Želite izkoristiti taktike za večjo prodajo?

V agenciji Madwise smo zbrani strokovnjaki za digitalni marketing. Nudimo vam svetovanje in konkretno izvedbo rešitev za povečanje prodaje. Pridružite se podjetjem, ki so z našimi storitvami že pospešila svojo rast. 

Obrnite se na nas in prodajte več >

Sorodne vsebine

Kategorije