Na svetu je več kot 4 milijarde uporabnikov e-pošte, do leta 2025 pa naj bi se ta številka povečala že na 4,6 milijarde (Statista, 2022). Če iščete načine, kako doseči več kupcev, se vam torej zagotovo izplača vlagati v email marketing.
Strategija spletnih trgovin sloni na 3 stebrih: povečanju števila kupcev, povečanju vrednosti naročil (košarice) in povečanju frekvence nakupov. Prav na zadnja dva pa najlažje vplivamo z email marketingom oziroma email avtomatizacijo, o čemer izveste več v nadaljevanju.
Z vami pa delimo tudi nekaj prednosti platforme Klaviyo, ki jo na Madwise uporabljamo za naše ecommerce naročnike.
Kakšne so torej prednosti email marketinga?
Večini podjetij je najbolj pomembno, da je email marketing stroškovno izjemno učinkovit. Različni ponudniki email marketing storitev namreč te pogosto ponujajo po zelo ugodnih cenah, sploh glede na ROI, ki ga je mogoče doseči.
Poleg tega pa lahko s pomočjo orodij za avtomatizacijo e-pošte le-to pošiljate kar 24/7, ne glede na to, kako dobro poznate to področje. Urediti morate samo začetne nastavitve ter optimizirati vnašanje vsebin in ustvariti sekvence, sicer pa bo vse delovalo tako rekoč samo od sebe.
Navsezadnje je, kot že omenjeno, email marketing zelo donosen. V nadaljevanju si poglejte več o tej preizkušeni marketinški strategiji, ki jo uporabljajo že skoraj vsa podjetja.
Avtomatizacija email marketinga
Pri avtomatizaciji email marketinga gre za ustvarjanje e-poštnih sporočil, ki dosežejo prave ljudi s pravim sporočilom v pravem trenutku – ne da bi morali e-pošto vsakič pošiljati ročno. Ko povežemo analitiko svojega spletnega mesta s platformo za pošiljanje email sporočil, lahko targetiramo posameznike na podlagi njihovega vedenja, preferenc in opravljenih nakupov.
Avtomatizacija email marketinga tako omogoča:
Personalizacijo izkušnje kupcev
Ljudje obožujemo personalizacijo in z emaili jo je daleč najlažje doseči. Poleg uporabe imena, priimka ali datuma rojstva posameznikov jim lahko na podlagi njihovih preteklih nakupov predlagamo nakup podobnih izdelkov oziroma jih spodbudimo k ponovnemu nakupu že kupljenega izdelka ali storitve. Email avtomatizacija pa nam omogoča tudi ustvarjanje celotne serije avtomatiziranih e-poštnih sporočil in gradnjo odnosa med našo znamko in kupci.
Višji retention rate (stopnja zadrževanja)
Veliko lažje in stroškovno bolj učinkovito je prodati izdelek ali storitev obstoječemu kupcu kot iskati nove. Avtomatizacija nam omogoča, da ohranjamo stik z obstoječimi strankami in smo redno v kontaktu z njimi. Pomembna pa je seveda tudi vsebina e-poštnih sporočil – če nam kupci zaupajo osebne podatke, lahko te uporabimo sebi v prid (npr. njihovo ime in priimek, rojstni dan ipd.).
Merljive rezultate
Email avtomatizacija nam omogoča podrobnejši vpogled v analitiko kampanj in spremljanje rezultatov teh kampanj. To nam omogoča, da lažje prilagodimo in izboljšamo naše email sekvence ter jih učinkoviteje in bolj ciljano komuniciramo s potencialnimi kupci.
Z uporabo email avtomatizacije lahko podrobneje preučimo analitiko kampanj in spremljamo rezultate posameznih sporočil ter tako lažje ugotovimo, kaj v naših kampanjah deluje in kaj ne, ter na podlagi teh informacij ustvarjamo nove sekvence.
Kako se lotiti email avtomatizacije?
Tako kot pri ostalih digitalnih aktivnostih tudi pri email marketingu velja, da vam bo dal najboljše rezultate le, če se boste z njim ukvarjali premišljeno.
Izberite pravo platformo
Osnova za avtomatizacijo email marketinga je orodje, ki ga uporabljate, zato je bistveno, da izberete takšnega s funkcijami, ki vam bodo prinesle največji uspeh. Niste prepričani, kje začeti? Na trgu obstaja veliko platform: SendinBlue, MailChimp, MailerLite in še mnoge druge; če imate spletno trgovino, pa vam definitivno priporočamo Klaviyo.
Klaviyo je najbolj prilagojena platforma za spletne trgovce in hkrati zelo preprosta za uporabo. Omogoča enostavno integracijo z drugimi spletnimi platformami, kot so WooCommerce, Shopify in Magento, pa tudi s custom platformami. Preko Klaviyja lahko urejate pop-upe v spletni trgovini, naložite kataloge izdelkov, pošiljate avtomatizirana email sporočila ali pa e-novice in segmentirate bazo strank.
Nastavite avtomatizirana e-sporočila za vsako fazo nakupne poti
Preden začnete postavljati avtomatizirane email sekvence, poskrbite, da boste imeli pripravljeno integracijo med vašo novo email bazo in email sekvenco, ki ste jo izbrali za avtomatizirane emaile. Če boste šele začeli z zbiranjem email naslovov, pa vam svetujemo, da premislite, kateri parametri segmentacije vaše ciljne publike so primerni za avtomatizacijo in katere informacije bi vam v prihodnje lahko koristile.
Hkrati tudi poskrbite, da boste seznam redno osveževali in nanj dodajali nove naročnike oziroma kupce. Sezname lahko v Klaviyo uvozite ali pa kontakte pridobivate prek pop-upov in obrazcev na svoji spletni strani oziroma po opravljenem nakupu.
Klaviyo ponuja veliko možnosti za segmentacijo. Ustvarjate lahko segmente, ki so dinamični in se ves čas spreminjajo glede na to, ali oseba ustreza kriterijem segmenta, ali pa oblikujete sezname, ki bodo ves čas vsebovali iste osebe.
Na tej platformi lahko segmentirate na podlagi naslednjih kriterijev:
– Kaj je nekdo naredil (dogodek)
Lahko izberete dogodke v spletni trgovini (začetek nakupa, ogled produkta, dokončanje nakupa) in jih nato segmentirate naprej na podlagi specifičnih izdelkov. Lahko pa izberete določen dogodek, povezan z aktivnostjo prek emaila (npr. odprt email ali klik na link) in ga naprej segmentirate na podlagi specifičnih email kampanj ali sekvenc. Pri obeh opcijah lahko omejite tudi čas, v katerem se je dogodek zgodil.
– Ali je oseba privolila v obdelavo osebnih podatkov (GDPR)
Pri segmentaciji lahko uporabite informacijo o tem, ali je določena oseba privolila v obdelavo svojih osebnih podatkov, in tako izberete le tiste osebe, ki so podale svojo privolitev. To je pomembno, ker lahko obdelujemo in uporabljamo le osebne podatke tistih oseb, ki so privolile.
– Približna lokacija osebe
Približna lokacija osebe se lahko uporabi za ciljno trženje in prilagoditev vsebin glede na njeno lokacijo. Tako lahko pošiljate na primer vsebine in ponudbe, ki so relevantne za določeno regijo ali državo.
– Ali je oseba na določenem seznamu
Seznam lahko vsebuje različne vrste informacij, kot so ime, e-poštni naslov, kontaktni podatki itd. Segmentacija po tem, ali je oseba na določenem seznamu, lahko pomaga pri ciljnem trženju in pošiljanju relevantnih vsebin le tistim osebam, ki so na določenem seznamu.
– Napovedna analitika o osebi
Gre za odlično funkcijo Klaviyja, kjer platforma na podlagi podatkov, ki jih je pridobila o določeni osebi, napove customer lifetime value (sl. življenjsko vrednost potrošnika), število naročil, povprečno število med nakupi in še druge metrike. To predvsem pride prav pri ustvarjanju sekvenc, saj jih lahko na podlagi teh podatkov personalizirate.
Postavite avtomatizirane email sekvence
Ko boste uredili seznam in segmente, lahko začnete s postavitvijo avtomatiziranih email sekvenc. Pri spletnih trgovinah je najbolje, da čimprej postavite osnovne 4 sekvence, ki vam bodo na dolgi rok prinesle tudi največ dobička in največjo vrednost. To so:
- Welcome email sekvenca
Pozdravno e-sporočilo za nove naročnike, kjer se lahko predstavite in zahvalite za spremljanje. Dodate lahko tudi enkratno in unikatno kodo s popustom ter tako spodbudite prijavo na e-novice in prvi nakup.
- Zapuščena košarica sekvenca
Če kupec doda izdelke v svojo košarico, vendar ne dokonča nakupa, mu lahko pošljete email o zapuščeni košarici, ki ga opomni na izdelke, ki jih je pustil za sabo, hkrati pa mu ponudite popust ali kakšno drugo spodbudo za dokončanje nakupa.
- Win-back sekvenca
Če vaš kupec že nekaj časa ni opravil nakupa, mu lahko pošljete email s posebno ponudbo ali promocijo, da ga spodbudite k ponovnemu nakupovanju v spletni trgovini.
- VIP sekvenca
Če je kupec opravil že več nakupov, je ta sekvenca odličen način, da se mu zahvalite za zvestobo in mu ponudite dodaten popust ali drugo korist ob zaključku naslednjega nakupa.
Spremljajte KPI-je
Da boste lahko določili uspešnost ustvarjenih sekvenc in med seboj primerjali kampanje, je priporočljivo slediti določenim metrikam. Že na začetku je dobro, da določite več ključnih kazalnikov uspešnosti (KPI-jev) oz. ciljev, ki jih boste lahko spremljali. Priporočamo vam, da ste pozorni predvsem na:
- open rate (stopnjo odprtih e-poštnih sporočil),
- CTR (razmerje med kliki in prikazi) in
- stopnjo konverzije.
Če ste v dilemi, kako bi se spopadli z vsemi temi spremembami, pa se obrnite na nas. Naši strokovnjaki za email marketing in marketinško avtomatizacijo vam bodo z veseljem pomagali doseči zastavljene KPI-je.
Viri:
https://www.statista.com/statistics/255080/number-of-e-mail-users-worldwide/