Branje: 4 min

Napredna segmentacija kontaktov s pomočjo Klaviya

Da lahko moč e-mail marketinga zares pride do izraza, je pomembno izkoristiti vse prednosti napredne segmentacije kontaktov v bazi. Podatki omogočajo bolj učinkovito personalizacijo sporočil in dvig učinkovitosti kampanj, saj lahko pošiljate visoko relevantna sporočila pravim ljudem ob pravem času.

Napredna segmentacija kontaktov s pomočjo Klaviya

Kazalo vsebine

Kako pričeti z napredno segmentacijo občinstev v e-mail marketingu?

Največjo moč v e-mail marketingu predstavlja možnost napredne segmentacije baze kontaktov na podlagi njihovih demografskih, vedenjskih in zgodovinskih podatkov. Tovrstno deljenje kontaktov v skupine glede na določene lastnosti omogoča učinkovito personalizacijo vaših sporočil in dvig učinkovitosti kampanj. Z naprednim segmentiranjem občinstev zastavite tudi osnovo za postavitev e-mail avtomatizacij. Z njimi lahko pošiljate visoko relevantna sporočila pravim ljudem ob pravem času.

Segmentacija vaših občinstev predstavlja osnovo za postavitev uspešne e-mail marketing strategije. Je osnovni element za postavitev e-mail avtomatizacij, uporabite pa jo lahko tudi pri pošiljanju tedenskih novic. Z njeno pomočjo lahko uspešno targetirate vaše občinstvo glede na to, kje v prodajnem lijaku se nahajajo in prilagodite vsebino vaših e-mail sporočil dotični ciljni skupini. 

1. Kaj omogoča napredna segmentacija?

Napredna segmentacija vam pomaga vašo bazo kontaktov deliti v skupine, ki so jim skupna specifična dejanja ali lastnosti. Na ta način lahko učinkovito prilagodite vsebino vaših sporočil in jih dodatno personalizirate. Visoko personalizirana sporočila so izjemno učinkovit način za dvig uspešnosti vaših kampanj. Napredna segmentacija vam tako omogoča:

  • Pošiljanje ciljno usmerjenih kampanj
  • Uporabo naprednih sprožilcev v e-mail avtomatizacijah
  • Analizo marketing performansa
  • Nadgradnjo prijavnih obrazcev
  • Ciljno oglaševanje na socialnih omrežjih

2. Na kakšen način poteka segmentacija kontaktov v Klaviyu?

V Klaviyu se napredna segmentacija izvaja s pomočjo dinamičnih segmentov, ki predstavljajo nadgradnjo običajnih seznamov, ki so statični. Dinamični segmenti nam odgovarjajo na vprašanja:

  • Kdo odpira naša sporočila?
  • Kdo odpira naša sporočila in ne opravi nakupa?
  • Kdo je v spletni trgovini kupil vsaj dvakrat v določeni vrednosti?
  • Kdo prejema naša sporočila, vendar jih ne odpira ali klika na vsebino?
  • Kakšne so lastnosti naših kontaktov? Kakšna je lokacija naših kontaktov?

V dinamične segmente lahko vstopajo vsi naročniki na novice (iz statičnega seznama) in tisti, ki na podlagi svojih dejanj v spletni trgovini ustrezajo pravilom, nastavljenim v segmentu. 

V prvi vrsti kontakte delimo na statične in dinamične skupine, ki jih uporabljamo za gradnjo avtomatizacij. Še naprednejši način granulacije občinstva poteka na ravni naprednih sprožilcev (t. i. dogodkov oz. eventov, ki se dogajajo na spletni strani – zapuščena košarica, ogled produktov), ki so najbolj uporabni pri gradnji naprednejših avtomatizacij, kjer želite kot sprožilce za vaša e-mail sporočila uporabiti dejanja kontaktov na vaši spletni strani, vse to pa poteka v sklopu sinhronizacije z vašo spletno stranjo.

Znotraj postavljanja pogojev za vstopanje kontaktov v segment za njihovo združevanje uporabljamo konektorje “AND” in “OR”. 

  • Konektor “AND” je ekskluziven, kar pomeni, da bo povezovanje pogojev z njegovo pomočjo zožalo nabor kontaktov, saj bodo morali biti izpolnjeni popolnoma vsi pogoji. 
  • Konektor “OR” je inkluziven, kar pomeni, da bo kontakt moral izpolniti zgolj enega od več zastavljenih pogojev, da bo lahko vstopil v segment. 

3. Kateri so naprednejši segmenti, ki jih lahko uporabite za svojo spletno prodajo?

Cross-sell segment

S tem segmentom lahko targetirate kupce, ki so kupili specifičen produkt in jim želite ponuditi še druge produkte iz obstoječe kategorije. 

Na spodnjem primeru bi segmentirali vse kupce, ki so kupili navadne hlače in jeans hlače. Na podlagi teh kupcev bi lahko sklepali, da jih zanimajo hlače, in jim v posredovanem sporočilu poslali dodatno promocijo hlač iz ponudbe. 

Segment vezan na lokacijo

Pripravite lahko vsebino vezano na kontakte iz specifične lokacije. Ta izbira bo odlična, če boste promovirali akcije vezane na dogodke v fizični trgovini. 

Kot primer, poleg spletne trgovine imate tudi fizično trgovino, kjer poteka akcija. Na ta način lahko določite kontakte, ki se nahajajo na omenjeni lokaciji, in jih spodbudite k obisku vaše trgovine. 


Segment vezan na ogled specifičnih produktov

S pomočjo takšnega segmenta razporejate svoje kupce v skupine, ki na vaši spletni strani iščejo specifičen produkt ali tip produktov. To pomeni, da lahko na podlagi interesa še zožate svoje občinstvo in tako pošiljate še bolj personalizirana e-mail sporočila. 

Klaviyo uporablja napreden algoritem, ki lahko na podlagi vedenja vaših kontaktov določa njihov spol, kar lahko učinkovito uporabite za še naprednejšo segmentacijo občinstva.

V tem prispevku smo vključili zgolj nekaj primerov napredne segmentacije in kako jo nastaviti v orodju Klaviyo. Ne pozabite – ključni element odlične e-mail marketing strategije je dobro poznavanje vašega občinstva in izkoriščanje potenciala, ki ga ponujajo orodja za avtomatizacijo.

Sorodne vsebine

Kategorije