Branje: 5 min

Najeti agencijo ali razširiti oddelek marketinga?

“Malo d’narja, malo muzike.” Star pregovor o povezavi denarja z glasbenimi užitki zagotovo velja tudi v marketingu. Le da tu namesto dobre glasbe v zameno za ustrezno plačilo prejmemo učinkovit (ali v nasprotnem primeru neučinkovit) marketing.   Če želite, da začne vaš marketing delovati, je vanj potrebno investirati. Samo tako boste prišli do novih strank, […]

Kazalo vsebine

“Malo d’narja, malo muzike.” Star pregovor o povezavi denarja z glasbenimi užitki zagotovo velja tudi v marketingu. Le da tu namesto dobre glasbe v zameno za ustrezno plačilo prejmemo učinkovit (ali v nasprotnem primeru neučinkovit) marketing.  
Če želite, da začne vaš marketing delovati, je vanj potrebno investirati. Samo tako boste prišli do novih strank, vzdrževali odnose z obstoječimi in prehiteli konkurenco.

Dejstvo pa je, da govorimo o različnih “glasbenih melodijah”, če primerjamo sodelovanje z marketinško agencijo in krepitev internega marketinga z novimi zaposlenimi.

Katera od teh dveh melodij je boljša za podjetja, ki si želijo sprememb in rasti?

Moj odgovor se glasi, da bodo spletne marketinške aktivnosti bistveno bolj učinkovite, če se jih lotite skupaj z agencijo.

A zakaj bi mi verjeli. Konec koncev je Madwise marketinška agencija. Verjetno ste v tem trenutku pomislili, da želimo samo speljati vodo na svoj mlin. Zato naj svojo trditev v nadaljevanju podprem z nekaj argumenti.

Zakaj torej agencija?

Kaj imajo skupnega Google, Krka in Akrapovič?

Na prvi pogled ne ravno veliko. A vsi se ukvarjajo s tem, kar jim gre dobro od rok, oziroma so vrhunski strokovnjaki na svojem področju.

Kar je tudi ključno za vsak uspešen posel. Če ne bi bili odlični v tem, kar počnete, bi najverjetneje tudi vi že pred časom zaprli svoje podjetje.

Zagotovo imate že zdaj precej polne roke dela z notranjimi procesi. Na srečo je za marketing precej preprosto poiskati zunanje izvajalce.

Seveda bo agencija potrebovala od vas marsikatero informacijo in mnenje. A dobra agencija bo znala sama “poiskati” vaše znanje, namere, ključne prednosti in izzive, brez da bi za to pretirano zapravljala vaš čas.

Po drugi strani je lahko postopek, ki ga porabite za osnovanje lastne marketinške ekipe, presenetljivo dolgotrajen. Iskanje kakovostnega kadra, zaposlitveni razgovori in birokracija, nato pa dolgotrajno uvajanje in večno izobraževanje se zajedajo v čas, ki bi ga lahko sicer porabili za to, da razširite svojo osnovno dejavnost. Ki ni marketing.

Prilagodljivost

Z marketinško agencijo vedno obstaja tudi možnost za povečanje ali zmanjšanje aktivnosti, odvisno od potreb. V lastnem podjetju vsako povečanje zadolžitev marketinga pomeni nove postopke zaposlovanja, zmanjšanje pa vodi v vedno neželeno odpuščanje zaposlenih.

Agencije se prilagajajo vašim potrebam in so vedno na voljo za vaše projekte. Če temu ni tako, jih lahko zamenjate po dokaj hitrem postopku. Izbira je velika, zagotovo boste našli agencijo, ki bo ustrezala vašim potrebam oziroma potrebam vašega poslovanja.

Hkrati pa se z agencijo izognete tudi težavam z motiviranjem in vodenjem kreativnih posameznikov. Ustvarjanje za marketing idealne kulture je lahko precej zapleteno, saj vsak novi zaposleni potrebuje čas za uvajanje, mentoriranje in ocenjevanje dela.

Mar ne bi bilo bolj preprosto, če bi lahko vse te zadolžitve preložili na zunanjega izvajalca?

Ekonomija obsega

Skoraj vse agencije so bolj učinkovite tudi zato, ker je marketing njihova osnovna dejavnost. Investiramo v orodja, znanje in načine, ki preprosto ne bi bili cenovno učinkoviti za manjše notranje marketinške oddelke.

Že najem in nakup osnovnih orodij za digitalni marketing lahko podjetje stane nekaj tisoč evrov mesečno. Ob tem pa so vsa orodja ravno dovolj specializirana, da je nemogoče najti človeka, ki bi sam obvladal vsa.

Česar pa ne vedo vsi. Redno se namreč pojavljajo zaposlitveni oglasi za strokovnjake s področja AdWords oglaševanja, ki so hkrati tudi tekstopisci in programerji, po možnosti s kakšno nagrado za grafično oblikovanje.

Ko končno najdejo marketinško deklico za vse, pogosto ugotovijo, da bo na koncu v najboljšem primeru dobro opravljeno delo na enem področju. In spet je potrebno poiskati dodatne zaposlene.

Tako kar naenkrat ne gre več samo za strošek ene dodatne plače.

Zaprt ekosistem

Ena od največjih težav večine podjetij je, da govorijo svoj jezik. Ne glede na to ali gre za visoko tehnološkega ponudnika programske opreme ali lokalnega avtomehanika, podjetja s svojimi strankami pogosto komunicirajo v svojem žargonu.

Tudi vi ste se verjetno že znašli v situaciji, ko niste natančno vedeli, kaj pomeni izraz, ki ga je uporabljal vaš potencialni poslovni partner. In verjetno vas to ni ravno prepričalo v nakup.

Namesto tehničnih lastnosti produktov potencialne kupce bolj pogosto zanima, kako bodo rešili njihove težave. Kako boste to dosegli, pa prepuščajo vam.

Marketinška agencija v komunikacijo s strankami pripelje nov in svež pogled. Persone, strankam prirejeni nagovori in premišljeno izbrani komunikacijski kanali zagotavljajo, da bo vaše sporočilo doseglo prave ljudi in kar je ključno – pozitiven odziv.

Seveda ne vemo toliko o vaših produktih kot vi, a ravno to hkrati pomeni, da vaše podjetje verjetno vidimo na podoben način kot vaši bodoči kupci.

In ravno ta svež pogled, skupaj s pravim načinom komunikacije, je ključna prednost, ki jo lahko vašemu marketingu prinese dobra marketinška agencija.

Če vas zanima še kak dodaten argument, vabljeni na kavo! 😉

Sorodne vsebine

Kategorije