Branje: 4 min

Apple: Zmagovalni marketinški načrt

Kot odličen primer marketinškega plana lahko izpostavimo Apple. Posebnost Jobsove trženjske strategije je bila enostavnost, ciljali pa so na čustva. S čustvenim marketingom so dosegli, da njihove izdelke kupujejo tudi ljudje, ki si tega sicer ne bi mogli privoščiti.

apple marketing

Kazalo vsebine

    Apple je ameriško tehnološko podjetje, ki oblikuje, razvija in prodaja potrošniško elektroniko, računalniško programsko opremo in spletne storitve. Velja za eno vodilnih tehnoloških podjetij. Leta 1976 so ga ustanovili Steve Jobs, Steve Wozniak in Ronald Wayne. Posebnost Applove, predvsem Jobsove trženjske strategije je bila enostavnost. Ljudem na enostaven način opisati karakteristike njihovih izdelkov. In to ne tehnične, ampak z vidika uporabniške izkušnje. Apple je pionir čustvenega trženja.

     

     

    Marketinški načrt in ciljni trgi

    V marketinškem načrtu je potrebno natančno opredeliti ciljne trge. Ciljni trgi Appla so:

    • potrošniki srednjega in višjega razreda,
    • študenti,
    • strokovnjaki na področju medijev in oblikovanja.

    Vas zanima več iz področja marketinga? Preberite si več člankov o marketingu iz našega bloga.

    Za Applov izdelek je potrebno odšteti lepo vsoto denarja. S čustvenim marketingom so dosegli, da njihove izdelke kupujejo tudi ljudje, ki si tega sicer ne bi mogli privoščiti. Apple je postal statusni simbol. Prodajalne so prisotne na vseh celinah, najti ga je mogoče na lokalnih trgih. Ta dostopnost pomaga graditi zaupanje kupcev in olajša odločitev pri izbiri blagovne znamke.

     

    Demografija trga

    Profil za tipičnega Applovega kupca je sestavljen iz geografskih, demografskih in vedenjskih dejavnikov:

    • Podjetje deluje v Ameriki, Evropi, na Kitajskem, na Japonskem in v preostali Aziji, v Tihem oceanu.
    • Applove izdelke uporabljajo tako moški kot ženske, tako odrasli kot otroci, mladi in stari. Uporaba je enostavna in uporabniku prijazna.
    • Apple izdelki so vrhunski. Uporabniki njihovih izdelkov so pripravljeni porabiti ogromno denarja samo za vzdrževanje določenega statusa v družbi.

     

    Učinkovito vključevanje čustev v marketinško strategijo znamki prinaša pozitivne rezultate. Poznamo primere, ko ljudje preživljajo noči pred trgovinami, da bodo prvi lastniki najnovejšega izdelka. Uporabniki do izdelkov razvijejo čustveno navezavo.

     

    Potrebe trga

    Apple svojim uporabnikom ponuja široko paleto izdelkov, da zadovoljijo tehnološke potrebe svojih kupcev. Podjetje si prizadeva doseči kakovostne izdelke in storitve, ki so ključne za njihove uporabnike:

    • Apple izdelki so dragi, zato si kupci zaslužijo vrednost za svoj denar. Nihče ni pripravljen porabiti toliko za izdelek, ki ni trajen.
    • Za ohranitev položaja na tehnološkem trgu je treba upoštevati izgled izdelka. Applov premišljen dizajn je zgodba o uspehu. Podjetje vsako leto spreminja zasnovo svojega izdelka, česar se uporabniki veselijo.
    • Odlična pomoč strankam je eden od načinov za povečanje ali ohranjanje tržnega deleža na tehnološkem trgu.

     

    Trendi in rast trga

    Največji delež prodaje podjetja predstavlja iPhone. Večja konkurenca in vse bolj zasičen trg pametnih telefonov pa je Apple pripeljal do diverzifikacije v segmente, kot so pametne ure (Apple Watch), strojno učenje (machine learning), energija (Apple Energy), mobilnost in poudarek na dodatkih ter storitvah. Čeprav je trg pametnih mobilnih telefonov donosen, je zelo natrpan s konkurenco. Apple se je tako usmeril v proizvodnjo dronov. Podjetje je namreč znano po dobri kakovosti kamer. S tem bo Apple še en korak pred glavnimi konkurenti.

     

     

    Zakaj je marketinška strategija Appla genialna?

    Apple ima zaradi svojega strateškega trženjskega procesa pomembno prednost pred konkurenco. Podjetje je bilo proglašeno za zmagovalca Odličnosti trženja za leto 2012, pred tem pa je bilo pet let zapored uvrščeno v skupino najboljših svetovnih trgovcev. Njihova konkurenčna prednost je posledica petintrideset let stare tridelne filozofije, in sicer:

     

    • empatija – avtentično razumevanje potreb strank,
    • osredotočenost – odpravite vse nepomembne priložnosti in
    • pripisovanje – kreativna in profesionalna predstavitev izdelkov.

     

    Sorodne vsebine

    Kategorije