Branje: 4 min

Lead ni ne kupec, ne neznanec. Kdo potem je?

Lead generation je ena izmed ključnih taktik B2B marketinga, ki omogoča zajem kontaktov v zgodnjih fazah dolgih in kompleksnih nakupnih procesov. Za uspešno lead generation kampanjo pa morate najprej določiti, kdo za vas sploh je lead. Preverite, kako lahko dosežete zastavljene konverzijske cilje.

Kako dolociti dober lead?

Kazalo vsebine

Ali obstaja popoln lead?

Lead oziroma kontakt je nekdo, ki je na viden način izrazil zanimanje za vaš posel. Svoj interes ponavadi pokaže z registracijo v zameno za ponudbo, z izpolnitvijo kontaktnega obrazca ali s klicem oziroma e-mailom, v katerem vas prosi za dodatne informacije. 

Kar 61 % B2B podjetij ima težave s pridobivanjem kakovostnih leadov. Ponavadi zato, ker jim ni prav zares jasno, kako dober lead sploh izgleda. Najboljši odgovor na to vprašanje vam lahko ponudita marketinški in prodajni oddelek.

Kako določiti dober lead?

Da lahko določite, kaj je dober lead, torej potrebujete informacije tako s strani prodaje kot tudi marketinga. Usklajeno delovanje in videnje vašega potencialnega kupca je namreč ključnega pomena za določitev dobrega leada. 

Pri tem vam lahko pomagajo naslednja vprašanja: 

  • Kako izgleda naša ciljna skupina
  • Kakšen je naš idealni kupec
  • Katere spletne aktivnosti so skupne tistim, ki so se odločili za nakup?
  • Koga kot kontakt razume marketing in koga prodaja?
  • Kakšni kontakti se spreminjajo v stranke?

Ko si odgovorite na zastavljena vprašanja in imate pred seboj definiran dober lead, pa se delo za marketing ekipo šele prične.

Kakšna je pot od leada do konverzije?

Ker obiskovalci na spletnih straneh vse manj radi pustijo svoje kontaktne podatke, jih lahko k temu prepriča relevantna in uporabna vsebina. Nihče si ne želi imeti “inboxa”, polnega vsiljene in neželene pošte. 

Da boste dosegli zastavljene konverzijske cilje in da bodo vaša sporočila brana, morate izpolnjevati naslednje kriterije:

  1. Postati morate podjetje oziroma organizacija, ki je vredna zaupanja. Zaupanja v smislu, da svojih potencialnih strank ne boste zasipali z nepotrebnimi informacijami in vsebinami, ki jih ne zanimajo. 
  2. Vaše vsebine in poslani e-maili morajo vašim potencialnim strankam prinašati dodano vrednost. Poceni triki za pridobivanje kontaktov, ki jim sledijo e-maili brez prave vsebine za potencialni lead, bodo prinesli zgolj slabo voljo in zahtevo po umiku njegovih kontaktnih podatkov iz vaše baze prejemnikov.
  3. Da vaš potencialni kupec postane vaša stranka, morate poznati njegove potrebe. V procesu dobre lead generation kampanje je pomembno, da predvidite, kaj vaša potencialna stranka potrebuje in ji to tudi ponudite.

Personalizirane vsebine

Vsebinski marketing ni nekaj novega, saj tako B2B kot B2C podjetjem ​​omogoča, da na nevsiljiv način predstavijo svoje produkte ali storitve. S pomočjo vsebine na blogu ali na družbenih omrežjih, ki obiskovalca pritegne in pripelje na vašo pristajalno stran, lahko dobite kakovosten lead oziroma potencialnega kupca.

Ko govorimo o personaliziranih vsebinah, govorimo o celotnem paketu. Torej ne samo, da pripravljate vsebine glede na interes potencialnih kupcev, ampak tudi, da se jim približate s pravim tonom in nagovorom. Ton in nagovor naj bi ustrezala vašim potencialnim strankam ne glede na to, kje dostopajo do vaših vsebin – na družbenih omrežjih, na vaši spletni strani ali prek vaših e-novic.

Ko govorimo o kreiranju vsebin, pa je ključnega pomena tudi, da:

  • so relevantne za vaše potencialne leade,
  • rešujejo probleme vaših potencialnih strank,
  • prinašajo dodano vrednost vašim bralcem,
  • so strokovne.

Lead generation vodič

V tem zapisu smo zbrali zgolj nekaj usmeritev za vse marketinške ekipe, ki se borijo s pridobivanjem novih leadov. V našem Lead generation vodiču pa smo zbrali odgovore na najpogosteje zastavljena vprašanja:

  • Kaj sploh je generiranje leadov?
  • Kako pridobiti kakovostne leade?
  • Kaj vse sestavlja lead generation kampanjo?
  • Katere so najučinkovitejše metode?
  • Kakšni so primeri dobrih lead generation kampanj?

Med drugim boste izvedeli tudi, kako lead generation vključiti v strategijo poslovanja vašega podjetja in kako z njegovo pomočjo do večjega prometa. 

Če se vam ob postavitvi učinkovite lead generation kampanje porajajo še kakšna vprašanja, pa veste, kje nas najdete.

Viri:

Coredna. 25 Biggest Content Marketing Trends that Will Dominate 2022. Dostopno prek: https://www.coredna.com/blogs/content-marketing-trends 

Northcutt. The Future of Lead Generation: Predicted by the Experts. Dostopno prek: https://northcutt.com/inbound-marketing/lead-generation/future-lead-generation/

Sorodne vsebine

Kategorije