Branje: 6 min

Kako preživeti v svetu glasovnega iskanja?

Preverite, zakaj se vam splača vlagati v optimizacijo za glasovno iskanje. V članku z vami delimo, kaj narediti za boljše rezultate pri glasovnem iskanju in kako prilagoditi vsebino na vaši spletni strani. Na koncu boste našli tudi nekaj praktičnih usmeritev, kaj ljudje glasovno iščejo.

Voice search SEO

Kazalo vsebine

Še pred nekaj leti se je zdelo glasovno iskanje nekaj, kar je mogoče le v kakšni znanstvenofantastični seriji. Vesoljska ladja je imela pripravljene odgovore na vsa vprašanja, pogovor z njo pa je potekal v običajnih slovničnih strukturah. Precej drugače kot iskanje v zgodnjih fazah interneta, kjer smo operirali s ključnimi besedami, zraven pa smo jih lahko še modificirali s pluski, narekovaji ali zvezdicami.
Sčasoma pa je Google začel spoznavati tudi sklone, zaznavati tipkarske napake, razumeti resnični namen uporabnika pri iskanju, nato pa je začel tudi kar sam odgovarjati na vsa mogoča vprašanja v izpostavljenih karticah (Rich Cards, Rich Snippets, Knowledge graph & Panel ter ostale). Saj ste verjetno že opazili, da za odpiralni čas bližnje kavarne ni več treba odklikati na njeno spletno stran, za rezultate Lige prvakov prebrati časopisa ali za trenutno ceno Bitcoinov spremljati specializiranih forumov. Strnjeni podatki se vam prikažejo že v “obogatenih” rezultatih iskanja. Upoštevanje vseh teh sprememb je ključne za ustrezno SEO optimizacijo.

Google Voice Search
Google Voice Search

In prav to je osnova glasovnega iskanja ter predvsem glasovnega odgovarjanja. Tudi če v vašem domu še ne kraljujejo Siri, Alexa in Google Home, imate skoraj zagotovo v žepu napravo, ki vam omogoča upravljanje z informacijami samo z močjo vašega glasu. Pametni telefoni (Google razvijalcem aplikacij ponuja številne možnosti upravljanja z glasom: https://developers.google.com/voice-actions/) in računalniki že kar nekaj časa ponujajo tudi možnost glasovnega iskanja, če že nimamo vesoljske ladje, pa se bomo vseeno vedno bolj pogovarjali tudi z avtomobili, hladilniki in ostalimi nepogrešljivimi spremljevalci naših življenj. 

Zakaj se moramo poleg vsega ostalega na spletu zdaj ukvarjati še z glasovnim iskanjem?

Ker je za veliko uporabnikov to že zdaj preprosteje in lahko z glasovnim iskanjem hitreje pridejo do odgovorov. Do leta 2020 naj bi bila že polovica vseh iskanj glasovnih, vedno večji delež le teh pa se bo dogajal na napravah brez zaslona. Prvi rezultat na Googlu kar naenkrat ne bo (edini) sveti gral, štela bo predvsem famozna pozicija 0, ki se bo pojavila kot izpostavljen rezultat.

Voice Assistants

Google Home in Google Assistant namreč pri odgovarjanju na glasovna iskanja (zaenkrat žal še ne v slovenščini) prebereta izpostavljene kartice. Čeprav zaradi skrivnostnosti algoritmov ne bomo verjetno nikoli v popolnost vedeli, kako priti do tega mesta, je nekaj napotkov, kako se mu približati, vseeno znanih.

Kaj lahko naredimo, da bodo naše informacije med izpostavljenimi karticami?

Velik delež dela je za nami, ko so urejene osnove dobre optimizacije za iskalnike. Več kot 99% izpostavljene vsebine namreč prihaja iz strani, ki se tudi sicer uvrščajo med prvih 10 iskalnih rezultatov za željeno ključno besedo. Torej urejene meta oznake, strukturirani podatki, privlačna vsebina, kakovostne povezave in vse ostalo, kar spada k temeljem SEO.Ker gre pri glasovnem iskanju večinoma za vprašanja, poskusite na njih čim bolj natančno odgovoriti. To pomeni, da FAQ sekcija ni več nekam v globino skrita stran, ki obstaja samo zato, ker je del spletne tradicije, ampak ponovno postaja izjemno pomemben del uporabniške izkušnje. Na vprašanja odgovarjajte jedrnato in jasno. Po začetnem igranju in preizkušanju možnosti se glasovnega iskanja poslužujemo, ker želimo hitre rezultate, ne zaradi veselja do poslušanja naših robotskih služabnikov. Pri glasovnem iskanju se načeloma najbolje obnesejo oštevilčeni seznami.

Lead generation vodič banner 2

Vsebina za glasovno iskanje

Predvsem pa je pomembno, da se pri glasovnem iskanju uporablja pogovorni jezik. Temu primerno je potrebno prilagoditi tako vprašanja, kot odgovore na njih (naprimer, če imate sedaj naslov “Menjava pnevmatik” boste tega spremenili v npr. “Kako zamenjati pnevmatiko?” Torej obliko, ki upošteva pogovorne okoliščine). Pri glasovnem iskanju ravno zaradi tega prihaja do večjega števila in večje razpršenosti ključnih besed. V iskalnik ponavadi vtipkamo zimske gume medtem ko bomo našega digitalnega pomočnika prej vprašali, katere so najcenejše zimske gume.Pri večjih količinah podatkov pride tako v poštev tudi napredno označevanje vsebin s schema.org. Spletni pomočniki bodo tako še bolje razumeli besedilo, kar pomeni, da bodo uporabniku lahko posredovali boljše informacije tudi v glasovni obliki, hkrati pa se bo verjetnost, da se bodo prav vaši podatki znašli v izpostavljenih karticah, povečala.Če uporabnik prosi Google, naj mu poišče najbližjo trgovino s čevlji, si verjetno želite biti to vi (seveda v primeru da prodajate čevlje), enako kot si želite, da čim prej izve za vašo lokacijo in odpiralni čas, da vas lahko obišče, pomeri in seveda kupi čevlje.

Kaj ljudje glasovno iščejo?

Skoraj polovica glasovnih iskanj se nanaša na iskanje natančnih podatkov povezanih z fizičnimi poslovalnicami. Lokalizirani SEO zato postaja še pomembnejši (Local Pack). Redno vzdrževanje Google My Business strani in objavljate ažurnih informacij o lokaciji, kontaktnih podatkih in odpiralnem času je precej preprosto in časovno nezahtevno, pri glasovnem iskanju in lokalnem SEOju pa prinese lahko odlične rezultate.Iskanje dodatnih informacij o fizičnem svetu pa s seboj prinese še eno stvar. Velika večina glasovnih iskanj se namreč še vedno dogaja na mobilnih napravah (tudi vesoljska ladja je precej mobilna), zato je še toliko bolj pomembna hitrost nalaganja. Standard AMP (pospešene strani za mobilne naprave) v povprečju omogoča, da se stran na mobilnih napravah naloži kar štirikrat hitreje, kar seveda vpliva na dobro uporabniško izkušnjo. Verjetnost, da bo uporabnik zaprl stran preden se bo ta naložila, je za 90 % večja pri straneh, ki se nalagajo 5 sekund, kot pri straneh, ki se v celoti naložijo v eni sekundi. Google se tega odlično zaveda, zato pri rezultatih, ki jih prikazuje tudi tudi pri običajnem, ne zgolj glasovnem iskanju, vedno večkrat daje prednost stranem, ki AMP že uporabljajo.

Se nam vložek v glasovno iskanje torej izplača?

SEO za glasovno iskanje je torej precej podoben kot običajna optimizacija za iskalnike oziroma gre za nadgradnjo, ki bo koristna v vsakem primeru. Glasovno iskanje je tudi v slovenščini vsak dan bolj izpopolnjeno, zato morate začeti razmišljati tudi o tem. Leto 2020 in vesoljske ladje so namreč vedno bližje.

Sorodne vsebine

Kategorije