Branje: 5 min

Kako komunicirati z Gen Alfa?

Gen Alfa je prva generacija, ki v celoti odrašča obkrožena z digitalno tehnologijo. Zato je tudi njeno dojemanje in razumevanje sveta okrog sebe nekoliko drugačno. Spoznajte njene značilnosti, način razmišljanja, kaj ji je pomembno in kako z njo uspešno komunicirati v marketinških kampanjah.

Kazalo vsebine

Gen oz. Generacija Alfa je prva generacija ljudi, ki je cela rojena v 21. stoletju, in sicer od leta 2012 do danes. Njeno ime je bilo izbrano po metodi znanstvenega določanja imen, saj so Generacije X, Y in Z prišle do konca latinske abecede. Grška abeceda s črko alfa tako naznanja začetek nečesa novega, kar Gen Alfa zagotovo je, saj predstavlja mlade, ki so stari največ 13 let. Kljub mladosti pa ne gre podcenjevati njihove pomembnosti, saj imajo veliko moč vplivanja. Poglejmo, zakaj je tako in kako jih nagovarjati marketinških aktivnostih.

Privilegirani in digitalno kompetentni 

Generacija Alfa bo popolnoma cela odraščala v digitalnem okolju. Kot navaja ameriška revija The Atlantic3, za njene predstavnike velja:

  • so tehnološko kompetentni, 
  • s tipkovnico nadomeščajo govor, 
  • veliko časa preživijo pred zaslonom, 
  • ne morejo biti dolgo biti zbrani, 
  • imajo manj socialnih interakcij. 

Njihova igra in učenje temeljita na tehnologijah in aplikacijah. Dalj časa se bodo izobraževali in kasneje začeli služiti lasten denar. Tako bodo živeli pri svojih starših še dlje kot njihovi predhodniki iz Generacij Z in Y – do poznih dvajsetih. Ker je Generacija Alfa izmed vseh generacij materialno najbolj preskrbljena in ne trpi zaradi pomanjkanja hrane, je pričakovati, da bodo njeni predstavniki imeli daljšo življenjsko dobo. 

Gen Alfa odrašča v digitaliziranem svetu.

Na kaj se osredotočiti pri nagovarjanju Gen Alfa?

Upoštevajoč skupne značilnosti Generacije Alfa, je pri komuniciranju z njihovimi predstavniki treba veliko pozornosti nameniti kanalom, prek katerih boste do njih dostopali. Morali boste biti zabavni in kreativni, avtentični ter trajnostno naravnani. Hkrati je pomembna tudi agilnost in sposobnost prilagajanja spremembam. Ker so še mladoletni, morate pozornost nameniti tudi komunikaciji z njihovimi starši in zagotoviti varovanje zasebnosti, zaščititi spletne aplikacije in strani, izobraževati o pravilni uporabi vaših storitev ter predvsem jasno in razumljivo komunicirati.

  1. Izkoristite digitalne platforme, ki so v trendu

Mladim iz Gen Alfa pravimo tudi Googlovi otroci1, ker so prvi, ki odraščajo v popolnoma digitalnem okolju. Njihova osredotočenost temelji na digitalnih medijih, zato je pomembno, da vaše marketinške aktivnosti usmerite na platforme, kot so družbena omrežja (YouTube, TikTok, Instagram in druge). Njihov fizični svet se prepleta z virtualnim svetom (ki ga imajo za resničnega), z umetno inteligenco (AI, ChatGPT) in obogateno resničnostjo (AR)1.

  1. Bodite kreativni, interaktivni in zabavni

Generacijo Alfa pametni telefoni spremljajo že od rojstva in pogosto nadomeščajo prenosni ali namizni računalnik ter celo televizijo. Postali so njihovo glavno orodje komuniciranja, prek njega sprejemajo tudi največ digitalnih informacij, praviloma v obliki videa, slik in zvoka. Zato je treba z njimi komunicirati vizualno in interaktivno. Cenijo kreativnost, igro in zabavo. V svoje marketinške kampanje vključite elemente, ki so privlačni za mlade, sporočila naj bodo hitro dojemljiva in konkretna, saj je njihova pozornost kratkotrajna. 

Gen Alfa ceni interaktivno, digitalno tehnologijo
  1. Prilagajajte se in ostanite v koraku s trendi

Ker so pripadniki Generacije Alfa še mladi in se njihovi interesi hitro spreminjajo, bodite fleksibilni. Pomembno je, da se vedno prilagajate spremenljivim okoliščinam in se osredotočate na raziskave, saj boste le tako ostali v stiku z vašo ciljno skupino ter jo nagovarjali in zanjo ustvarjali relevantne marketinške kampanje.

  1. Vključite uporabnike v svoje aktivnosti

Generacija Alfa ima rada priložnosti za sodelovanje in ustvarjanje vsebin. Ne boste zgrešili, če boste v svojih kampanjah upoštevali njihovo sodelovalno naravo. Vključite jih lahko na primer v ustvarjanje vsebin, jih povabite k udeležbi na različnih tekmovanjih in podobno. A ne pozabite, biti morate zanimivi, avtentični in prisotni na pravih digitalnih platformah.

  1. Ne pozabite – starši imajo ključen vpliv

Ker so pripadniki Generacije Alfa še premladi za samostojne odločitve, pri komuniciranju z njimi upoštevajte tudi njihove starše. Izdelke ali storitve, ki so jim namenjeni, morate predstaviti tudi kot koristne in varne. Priporočljivo je še izpostaviti, kako lahko starši z njimi izboljšajo življenje svojih otrok.

Posebno pozornost zagotovo namenite temu, da bodo vaše marketinške kampanje dovolj dobro poudarile varnostne ukrepe in spoštovanje zasebnosti, saj so starši te generacijo zelo osveščeni o vprašanjih varnosti in zasebnosti na internetu.

  1. Delujte trajnostno 

Okoljska ozaveščenost ter izboljšanje družbe in sveta predstavljajo pomemben del miselnosti mlajših generacij. Vrednote in načela trajnostnega delovanja niso pomembna le Generaciji Alfa, ampak tudi njihovim staršem, saj jih v tem duhu vzgajajo prav oni. Pri pripravi svojih storitev in izdelkov tako ne pozabite na celoten proces – od izbire materialov, načina transporta in trajnostno naravnanega poslovanja do korektnega odnosa z zaposlenimi in družbo. To bo na koncu odtehtalo pri merjenju vaše uspešnosti, saj kljub komuniciranju prek digitalnih kanalov “cenijo pristnost in preglednost v medsebojnih odnosih ter postajajo zelo občutljivi na teme, kot so ekologija, trajnost, varčevanje z energijo in vodo, ločevanje odpadkov in spoštovanje hrane.” (Vir 1)  

Starši Gen Alfa mlade učijo o trajnosti.
  1. Komunicirajte avtentično in transparentno

Zeleno zavajanje (angl. greenwashing) ni le prepovedano. Če boste želeli zgolj prikazati trajnostno delovanje, v resnici pa ga ne boste izvajali in dihali, zna še posebej pri Generaciji Alfa in ostalih mlajših generacijah tak način delovanja in komuniciranja prinesti ravno nasprotne rezultate od želenih. Izogibajte se manipulaciji in ponudite iskrene in resnične sporočilne vsebine. 

Poudarite, kako vaši izdelki ali storitve prispevajo k trajnosti in okolju prijaznim rešitvam. Pri tem bodite transparentni, zato jasno, pošteno in odprto komunicirajte o relevantnih informacijah. Poleg tega vam bo zanesljiva in poštena komunikacija pomagala pridobiti ali utrditi zaupanje in ugled. Če menite, da pri tem niste dovolj spretni in potrebujete pomoč, se pri komuniciranju obrnite na naše strokovnjake

Viri

[1] Salve (https://www.salve.si/blog/komunikacija-04/#_ftn17)

[2] McCrindle (https://mccrindle.com.au/article/topic/generation-alpha/generation-alpha-defined/)

[3]  The Atlantic, Joe Pinsker. (https://www.theatlantic.com/family/archive/2020/02/generation-after-gen-z- named-alpha/606862/)

Sorodne vsebine

Kategorije