Branje: 3 min

Kaj so družabna oz. socialna omrežja?

Družabna omrežja so za podjetja postala nepogrešljiva pomoč za doseganje večje prepoznavnosti in prodaje. Prednosti uporabe družabnih omrežij so povezovanje ljudi in širjenje informacij. Mlajše generacije jih uporabljajo vsak dan. Je kje še lažji način za dostop do novih strank?

Družabna omrežja in mladi

Kazalo vsebine

    Definicija spletnega družbenega omrežja pravi, da so to aplikacije, spletne storitve, platforme ali strani, ki gradijo družbene mreže oz. odražajo družbene odnose med ljudmi s skupnimi interesi oz. aktivnostmi. Poimenujemo jih tudi socialna ali družabna omrežja. Posameznikom omogočajo ustvarjanje (deloma) javne podobe znotraj omrežja, oblikovanje seznama uporabnikov in prikazovanje njihovih seznamov povezav v omrežju itd. Zato je tudi njihov vpliv v poslovnem svetu izjemno velik.

    Internetna družbena omrežja

    Najbolj uporabljana spletna družabna omrežja po vrsti so Facebook, YouTube,  WhatsApp, Facebook Messenger, WeChat, Instagram, Tik Tok itd. Pri vsakem prevladuje določena funkcija. Ali gre za vzpostavljanje socialne mreže, poslušanje glasbe, deljenje fotografij, pošiljanje sporočil. Vsem pa je skupna interakcija. S pojavom družbenih omrežij je vzniknilo tudi veliko novih poklicev, med njimi je gotovo najbolj poznan naziv influencerja oz. vplivnika. Socialna omrežja so posegla v naša življenja na vseh nivojih.

    Družabna omrežja in mladi

    Mlajše generacije odraščajo z družabnimi omrežij. Tak način komunikacije se razmahne šele v srednji šoli, ko se mladi, ki so bili v osnovni šoli sošolci, zaradi obiskovanja različnih srednjih šol ne vidijo več tako pogosto. Takšna oblika je priljubljena tudi zato, ker lahko objavljajo slike in videe. Se pa mladi premalo zavedajo nevarnosti, ki na njih prežijo na spletu. O pasteh na družabnih omrežjih ozaveščajo tudi na spletni strani safe.si. Na njej najdete nasvete o tem, kako se obnašati na spletu, o zaščiti računalnika in drugih mobilnih naprav itd.

    Družabna omrežja za podjetja

    Na svetu več kot 3 milijarde ljudi uporablja družbena omrežja. Več ljudi na socialnih omrežjih namreč sledi blagovnim znamkam kot zvezdnikom. Samo na Instagramu kar 80 % ljudi spremlja vsaj eno znamko. Če še ne uporabljate socialnih omrežij, zamujate hiter, poceni in učinkovit način, da dosežete skoraj polovico svetovnega prebivalstva. Prednosti uporabe družabnih omrežij se kažejo kot povečanje prepoznavnosti blagovne znamke, povečanje prometa in prodaje, privabljanje potencialnih strank, partnerstvo z vplivniki itd.

    Zasebnost na socialnih omrežjih

    Vprašanja glede varnosti in zasebnosti na družbenih omrežjih so posledica velike količine informacij, ki jih ta spletna mesta obdelujejo vsak dan. Funkcije, ki uporabnike vabijo k sodelovanju – sporočila, povabila, fotografije, aplikacije na odprti platformi in druge aplikacije – pogosto za svoje delovanje zahtevajo dostop do zasebnih podatkov uporabnika. Poleg tega lahko tehnologije, potrebne za obravnavo uporabnikovih informacij, posegajo v njihovo zasebnost. Posredovanje informacij na družabnih omrežjih je postalo nova tema etičnega premisleka.

    Prednosti in slabosti socialnih omrežij

    Vsa socialna omrežja imajo svoje prednosti in slabosti. Njihova velika prednost je vsekakor povezovanje ljudi in širjenje informacij. Lahko imajo tudi veliko izobraževalno težo. Vse je odvisno od interesa posameznika in njegovih interesov. Nepogrešljiva so postala tudi v poslovnem svetu. Po drugi strani pa se moramo zavedati, da z njihovo uporabo pristajamo na deljenje naših podatkov. Vse, kar na teh aplikacijah delimo, ostane na spletu. Pa čeprav objave iz aplikacije izbrišemo. Zato jih je potrebno uporabljati premišljeno.

    Sorodne vsebine

    Kategorije