Branje: 5 min

Prenova spletne strani od A do Ž: Kaj si obetate od prenove?

Razmišljate o prenovi spletne strani, pa vas skrbi, da boste naredili več škode kot koristi? To je povsem razumljivo. Toda če boste natančno določili in jasno opredelili, kaj si od nje obetate, je skrb popolnoma odveč. Preverite, kako prepoznati in učinkovito izraziti svoje želje glede prenove.

Kazalo vsebine

Prenova spletne strani je ena najpomembnejših naložb v prihodnost vašega podjetja, se pa lahko kot vsaka druga naložba tudi ta izkaže za slabo. Z nenujnimi, nepremišljenimi in slabo izvedenimi spremembami namreč lahko povzročite več škode kot koristi. Vendar brez skrbi. Če se boste pred prenovo dobro pripravili in proces ustrezno načrtovali, takšnih problemov ne boste imeli. 

V seriji blogov Prenova spletne strani od A do Ž razkrivamo, kako uspešno izvesti prenovo od začetka do konca. V današnjem blogu bomo govorili o tem, kako natančno določiti in jasno opredeliti želje v zvezi s prenovo, da bo le-ta izvedena učinkovito in da bo končni rezultat brezhiben.

Kakšne so vaše želje glede prenove spletne strani? 

To, da razmišljate o prenovi, pomeni, da na obstoječi spletni strani vidite potencial za izboljšave. Če ste prebrali prvi blog Kdaj prenoviti spletno stran?, lahko ocenite, ali je prenova na tej točki sploh smiselna. Menite, da je? Potem je čas, da konkretizirate vašo vizijo prenovljene spletne strani.

Ali ni to naloga izvajalca oziroma agencije?

Izvajalec oziroma agencija težko prenese vaše želje na zaslon, če te niso natančno določene in jasno opredeljene. Njihova primarna naloga je namreč ta, da uresničijo vašo vizijo. Zato je pomembno, da jim to vizijo predstavite kar se da natančno.

Seveda se lahko z njimi posvetujete o konkretnih rešitvah in zagotovo vam bodo prav vsi pripravljeni svetovati glede možnosti izvedbe in uresničljivosti vaših želja. Vendar je spletna stran vseeno vaša – je odsev vašega podjetja in vaš glavni komunikacijski kanal. Zato je vaša naloga, da določite, kakšen naj bo končni rezultat. 

Naročniki, na primer, izvajalca pogosto prosijo, da spletno stran naredi »lepo« – ne da bi pojasnili, kaj se jim sploh zdi lepo, ali upoštevali druge vidike, ki vplivajo na končni videz spletne strani. Takšna nejasna navodila pogosto vodijo v razočaranje in nepotrebne frustracije.

Ključna vprašanja, ki si jih morate zastaviti pred prenovo

Da bo prenova kar se da produktivna in da boste lahko pripravili jasne smernice za izvajalca, je pomembno, da ugotovite, kaj si od prenove sploh obetate. Pomagate si lahko z naslednjimi vprašanji: 

–        Kakšni so vaši poslovni cilji?

–        Kaj na obstoječi spletni strani vam je všeč?

–        Kaj na njej vam ni všeč?

–        Katere napake bi želeli odpraviti?

Odgovori na ta vprašanja vam bodo pomagali osmisliti, kakšen naj bo končni rezultat. Skladno z njimi načrtujte vse spremembe na spletni strani. Tako boste lahko skozi celoten proces ohranili jasen fokus. 

Kasneje vam bodo odgovori v pomoč tudi pri pisanju briefa za prenovo spletnega mesta. Vendar več o tem v prihodnjem blogu. Zaenkrat je dovolj, da ugotovite, kaj si od prenove zares želite in obetate. Pri tem pa morajo biti ključni dejavniki zanjo tudi vaši poslovni cilji.

Poslovni cilji

Poslovni cilji so tisti, ki v največji meri določajo podobo spletne strani. Spletna stran, ki je prodajno usmerjena, bo na primer videti povsem drugače kot stran, ki je namenjena zgolj informiranju in razvedrilu uporabnikov. 

Kako naj bo spletna stran videti, katere elemente potrebuje in kakšna bo vsebina na njej, je torej v največji meri odvisno od njenega namena. Zato je pomembno, da pred prenovo jasno določite poslovne cilje. Opredelitev le-teh vam bo omogočila tudi, da kritično preučite obstoječo stran in ugotovite, kaj na njej že zadovoljuje vaše potrebe in potrebe vaših kupcev ter kaj lahko izboljšate.

Kaj lahko izboljšate? 

Učinkovita spletna stran je tista, ki gradi celostno podobo podjetja na način, ki spodbuja doseganje poslovnih ciljev. Vzemite si čas in preučite svojo spletno stran. Kateri elementi že ustrezajo tem merilom? Ali je treba kakšnega spremeniti? Mogoče kateri izmed ključnih elementov manjka? Se pojavljajo tehnične napake, ki odvračajo potencialne kupce? Je stran počasna, neodzivna ali pa ni prilagojena mobilnim napravam?

Odgovori na ta vprašanja bodo bistveno olajšali potek dela ter vam s tem prihranili čas in denar. Če nanje ne znate odgovoriti, pa ni nič narobe s tem, da se ozrete h konkurenci. 

Primeri dobre prakse

Delo bo bistveno lažje tako za vas kot za izvajalca, če boste navedli nekaj konkretnih primerov dobre prakse. To najlažje storite tako, da si ogledate spletne strani svojih konkurentov. Po pregledu razmislite, ali na vašem spletnem mestu morda manjkajo kakšne ključne informacije, podstrani ali vsebine. Morda boste dobili tudi kakšno zamisel, ki jo lahko uresničite na svoji spletni strani.

Seveda pri tem ne pozabite, da nimate dostopa do spletne analitike konkurentov in da ne veste, kako dobro v resnici delujejo njihove spletne strani. Prevzemajte le tiste ideje, ki so smiselne za vaše podjetje in za katere veste, da jih lahko dobro izvedete.

Že veste, kaj želite doseči?

Po branju tega članka verjetno že dobro veste, kaj želite doseči s prenovo spletne strani. Preden se je lotite, pa bi vam morda vseeno koristilo, da vašo spletno stran pregleda ekipa izkušenih strokovnjakov.

Morda ste kakšno napako spregledali ali pa nameravate spremeniti nekaj, kar v resnici odlično deluje. Preden se z glavo skozi zid lotite prenove, naročite analizo spletnega mesta. Ta vam bo povedala, kaj morate storiti, da bo vaše spletno mesto postalo učinkovito prodajno orodje.

Naši strokovnjaki bodo za vas pripravili oceno ustreznosti dizajna in uporabniške izkušnje ter konverzijske naravnanosti strani. Svoje ugotovitve bodo povzeli v preglednem dokumentu, ki vam bo služil kot odlično izhodišče za prenovo. 

Sorodne vsebine

Kategorije