Branje: 5 min

Prenova spletne strani od A do Ž: Kdaj prenoviti spletno stran?

Po eni strani vsaka spletna stran tu in tam potrebuje prenovo, po drugi pa lahko nepotrebne spremembe naredijo več škode kot koristi. Zato na vprašanje, kdaj narediti večje spremembe, ni mogoče odgovoriti enoznačno. Za lažjo odločitev si preberite naš blog o dobrih in slabih razlogih za prenovo.

Kazalo vsebine

Vsaka spletna stran tu in tam potrebuje prenovo. Sicer postane zastarela, neprivlačna in v hujših primerih celo nefunkcionalna, kar odvrača potencialne stranke in negativno vpliva na poslovanje podjetja. Ker se v naši agenciji zavedamo, da je prenova spletne strani lahko strašljiv projekt, smo se odločili, da na najpogostejše pomisleke odgovorimo v seriji blogov Prenova spletne strani od A do Ž

Prvi blog je namenjen vprašanju, kdaj je smiselno prenoviti spletno stran. Na eni strani namreč lahko prenagla odločitev povzroči kup nepotrebnih težav, na drugi pa lahko predolgo odlašanje vodi v zastarelo stran, polno napak. Zato je treba razlikovati med dobrimi in slabimi razlogi za prenovo spletne strani.

Da bi vam pri tem pomagali, smo pripravili kratek in ovrednoten seznam najpogostejših (dobrih in slabih) razlogov za prenovo spletne strani.

Slabi razlogi za prenovo spletne strani

Če se prenove lotite iz “slabih” razlogov, lahko delujočo in zadovoljivo spletno stran po nepotrebnem okrnete. Da bi se temu izognili, morate biti kritični in si pred vsako spremembo vzeti čas za tehten premislek. 

Novi zaposleni želijo pustiti dober prvi vtis 

Prenagle odločitve za prenovo spletne strani pogosto vidimo pri novih zaposlenih, ki se želijo hitro izkazati. Povsem normalno (in dobrodošlo) je, da novi zaposleni želijo pokazati angažma in pustiti dober prvi vtis. Žal pa se pogosto zgodi, da v želji po izkazovanju izvajajo nepotrebne spremembe, ki so lahko celo škodljive. 

Kadar imate opravka z že delujočo spletno stranjo, ki nima tehničnih težav, je o vsaki spremembi treba korenito premisliti. To velja tudi za slepo sledenje trendom, ki jih opazite v industriji.

Konkurenca ima novo spletno stran

Pomembno je, da pozorno spremljate, kaj počne konkurenca, vendar naj to ne preraste v nepremišljeno kopiranje. Samo zato, ker je vaša konkurenca prenovila spletno stran, to še ne pomeni, da jo morate tudi vi. Tako ali tako sploh ne veste, ali spletna stran konkurenčnega podjetja deluje brez težav in kakšno stopnjo konverzije ima.

Nič ni narobe, če iščete navdih pri konkurenci, vendar morate vedno ostati kritični in prevzemati le tiste ideje, ki so smiselne za vaše podjetje.

Prenovo želite zaradi zamenjave skrbnika

Čeprav je to običajno neprijeten scenarij za vse vpletene, morajo podjetja včasih iz različnih razlogov zamenjati skrbnika spletne strani. Vendar menjava skrbnika še ne pomeni, da morate spremeniti tudi celo spletno stran. V kolikor je spletna stran funkcionalna in zadovoljiva, je veliko bolj smiselno, da obstoječo spletno stran predate novemu skrbniku. To pomeni, da stari skrbnik novemu preda vse podatke, znanje, pooblastila in druge relevantne informacije o projektu.

O slabih razlogih za prenovo spletne strani bi sicer lahko razpravljali še naprej, vendar je na tej točki bolj smiselno, da se posvetimo tudi dobrim razlogom za prenovo.

Dobri razlogi za prenovo spletne strani

Vsako spletno stran je treba redno vzdrževati in od časa do časa tudi prenoviti. Sicer je od strani do strani odvisno, kdaj bodo potrebne večje spremembe, a obstaja nekaj splošnih smernic, ki jim je smiselno slediti. Med njimi pomembno mesto zavzema uporabniška izkušnja.

Uporabniška izkušnja bi lahko bila boljša

Kakšne rezultate bo dosegla spletna stran, je v veliki meri odvisno od uporabniške izkušnje. Slaba uporabniška izkušnja lahko odvrne še tako odločno stranko. Zato je pomembno, da je spletna stran intuitivna in da omogoča enostavno navigacijo. Pomembno je tudi, da je hitra in odzivna, tekst na njej pa razumljiv in jasen.

Pri uporabniški izkušnji morate upoštevati tudi same naprave, ki jih ljudje uporabljajo. Časi, ko smo po spletu lahko brskali zgolj prek računalnika, so že zdavnaj mimo – vse več uporabnikov namreč do spletnih vsebin dostopa prek pametnih telefonov in tablic.   

Stran ni optimizirana za mobilne naprave

Pametni telefoni in tablični računalniki so postali neodtujljiv del našega vsakdana. Ker večina ljudi danes po spletu brska ravno prek mobilnih naprav, to za podjetja pomeni, da je skrajni čas, da svoje spletne strani prilagodijo mobilnim napravam in strankam zagotovijo dobro mobilno izkušnjo. Poleg tega tudi Google višje uvršča spletne strani, ki so optimizirane za mobilne naprave.

Če mobilni obiskovalci na vaši spletni strani ne bodo imeli dobre izkušnje, boste izgubili veliko prometa in pri tem še poslabšali svojo uvrstitev na Googlu.

Tehnične težave

Vašo uvrstitev na Googlu lahko poslabšajo tudi tehnične težave, saj lahko zaradi njih spletna stran izgubi vso vrednost. Zastarele povezave, nedelujoči gumbi in počasnost lahko popolnoma onemogočijo navigacijo po strani in s tem konverzijo. V kolikor opazite kakršnekoli tehnične napake, jih morate čim prej odpraviti. 

Najlažja pot do prenovljene spletne strani

Tako – zdaj veste, ali je tudi vaša spletno stran potrebna prenove. Ta pa je lahko kar velik zalogaj, saj zahteva kar nekaj časa, dela in denarja, zaradi začasne nedosegljivosti spletne strani pa lahko predstavlja tudi dodatno finančno tveganje. Zato morate vsako prenovo dobro načrtovati vnaprej. Ko se odločite zanjo, morate jasno definirati, kaj pričakujete od prenovljene spletne strani. V naslednjem blogu iz te serije se bomo zato ukvarjali prav s tem vprašanjem.

Delo lahko prepustite tudi preverjenim strokovnjakom

Če ste že v nizkem štartu za prenovo, smo za vas pripravili 30 uporabnih nasvetov, kako prenoviti spletno mesto brez bolečin

Če pa želite izzive prenove prepustiti strokovnjakom, ki bodo delo opravili zares učinkovito, stopite v stik z nami

Spletna stran je najboljše prodajno orodje – poskrbite, da bo služilo svojemu namenu!

Sorodne vsebine

Kategorije