Preden vam zaupam skrivnost vzpostavitve uspešne dinamike z digitalno agencijo, se najprej posvetimo izvoru morebitne težave. Najprej se prepričajmo, ali je digitalna agencija sploh prava rešitev za vaše težave – ali smo “best fit”?
Digitalni marketing eksponentno napreduje, zato so se podjetja prisiljena prilagoditi za preživetje, če želijo ostati na trgu. Kljub pospešitvi digitalizacije pa se lahko z izkušeno interno ekipo za digitalni marketing (upravičeno) pohvali le malokdo.
Kako premostiti manko kadra za digitalni marketing
Manko izkušenega in strokovnega kadra za digitalni marketing podjetja najpogosteje rešujejo na naslednje tri načine.
Zaposlitev (večje) interne marketinške ekipe
Zaposlite lahko strokovnjaka za SEO optimizacijo, spletnega oglaševalca, tekstopisca, oblikovalca in/ali UX strokovnjaka, developerja … In verjetno še kakšnega strokovnjaka za digitalni marketing.
To s seboj povleče trajno povečanje stroškov oziroma plačne mase. Interna ekipa zelo dobro pozna podjetje, kar pa lahko predstavlja tudi potencialno težavo. Pride namreč lahko do manka poskusov inovativnih pristopov in pretiranega reproduciranja “šefu všečnih” praks. Posledica je lahko zanemarjanje trendov zaradi pretiranega posvečanja časa izključno značilnostim produkta ali storitve na eni strani in internim procesom na drugi strani.
Zunanji strokovni sodelavci
Če najamete zunanjega specializiranega strokovnjaka, imate nekoga, ki sicer obvlada svoje področje, vendar bo morda potrebne več medsebojne komunikacije z interno ekipo (preostalimi strokovnjaki) ali pa več koordinacije različnih zunanjih sodelavcev.
Če imate denimo zunanjega strokovnjaka za SEO optimizacijo, nimate pa internega developerja, boste za izvedbo popravkov, vezanih na storitve SEO optimizacije, morali poiskati še slednjega. To lahko pripelje do kar nekaj dodatnega dela in komunikacije.
Najem agencije
Najem agencije je neka “zlata sredina” med zgornjima možnostma. Ta izbira omogoča celovit vpogled in širok nabor izkušenj. Agencija vam lahko pomaga do boljše konverzije, učinkovitejše porabe sredstev in budgetov ter vam lahko prihrani veliko časa.
Digitalna agencija je zakladnica izkušenj z različnih področij, trgov in orodij, ki jih poznajo in vsakodnevno uporabljajo izkušeni specializirani strokovnjaki.
Kljub vsemu pa se uspešno sodelovanje ne more vzpostaviti izključno z agencijske strani. Vključitev in trud naročnika sta (žal) nujna.
Zakaj se vam zdijo agencije precenjene
V kolikor ste se že odločili za sodelovanje z digitalno agencijo, pa se niste najbolje ujeli, je zelo verjetno, da niste uspeli izkoristiti vseh prednosti sodelovanja z agencijo.
Pri tem gre za specifično dinamiko odnosa, ki se precej razlikuje od tiste, ki se vzpostavi med vodjo marketinga in zaposlenimi v interni ekipi.
Kot vaši svetovalci se strokovnjaki v agencijah zavedamo, da skrb za gladek potek dela in medsebojno razumevanje tako rekoč padeta v veliki meri na naša pleča. Za svoj denar pa lahko dobite več, če ste tudi sami zmožni uspešno obvladovati dinamiko našega odnosa.
Tako agencijski ekipi omogočite, da svoj čas nameni vašemu projektu in izboljševanju vaše konverzije, ne pa glajenju sporov, dodatnim razlagam ter prepričevanju.
Kako v 7 korakih izboljšati ROI sodelovanja z agencijo
Če želite za svoj denar agencijo čim bolje izkoristiti – v smislu učinkovitega in plodnega sodelovanja, ne fizičnega izčrpavanja ljudi – je potrebno slediti naslednjim korakom.
1. Uskladite cilje sodelovanja
Povejte nam, kaj pravzaprav pričakujete.
Nujno je, da skupaj z agencijo določite realne cilje in časovne okvirje. Če komunikacija ni obojestranska in direktna, se pogosto zgodi, da agencija misli, da dela dobro, vi pa ste z rezultati (zelo) nezadovoljni.
S transparentno komunikacijo lahko preprečimo tipične zaplete glede vaših pričakovanj; zlasti tistih nerealnih, kot je npr. 3-kratno povečanje prodaje v 2 mesecih kot posledica storitev SEO optimizacije.
2. Določite način dela
Z agencijo določite potek komunikacije; prek določenega orodja (Asana, Slack, Zoom …), telefona, na sestankih v živo. Vsak kanal ima svoje prednosti in slabosti. Dober primer je telefon, uporabe katerega se sam izogibam (z izjemo “gašenja požarov” ali preprečevanja nesporazumov), saj se informacije hitro izgubijo in niso sledljive, prav tako pa telefon ne omogoča časa za razmislek.
Ključnega pomena je tudi, da imate fiksno določene termine rednih sestankov, na katerih obdelate aktualne tematike in ohranjate stik. Pogostost sestankov je odvisna od narave projekta. Pri SEO projektih je pogosto dovolj enkrat mesečno, pri oglaševalskih projektih in MA storitvah pa obvezno vsaj enkrat tedensko. Z rednimi sestanki boste lahko zmanjšali odvečno komunikacijo in zmedo ter prihranili čas tako sebi kot tudi agenciji.
Veljalo naj bi načelo, da smatrajte agencijo kot podaljšek svoje ekipe. Sam se s tem strinjam zgolj s pridržkom. To načelo definitivno velja glede pretoka informacij in kolegialnega odnosa. Ob tem pa je treba razumeti, da agencijska ekipa ne more vzdrževati enakega nivoja dosegljivosti in odzivnosti kot vaša interna ekipa. Pogosto “gori” na več projektih različnih naročnikov hkrati, takrat pa je potrebna zdrava mera razumevanja in potrpljenja.
V kolikor imate na projektu več agencij (medijsko, kreativno, digitalno …), je zelo pomembno, da agencije med seboj povežete in uskladite, da ne pride do odvečnega metanja polen pod noge in medsebojnega izgovarjanja.
3. (Učinkovito) briefirajte
Če ste kdaj poskušali spisati učinkovit brief, veste, da je priprava zahtevna.
Če si jo želite olajšati ter prihraniti precej časa in energije pri predaji kakovostnega briefa, si oglejte napotke v blogu Kampanjski brief: Pravljično bitje ali utečena rutina?
4. Sledite stroškom in budgetom
Ta postopek zahteva sposobnost kombiniranja veščine diplomacije ter razumevanja osnov podjetništva in osnovnih načel makroekonomije.
Po eni strani je nujno potrebno spremljati, kaj se dogaja z vašim denarjem (oglaševalskimi budgeti in plačili za agencijske storitve), po drugi strani pa je treba razumeti, da agencije niso neprofitne organizacije.
V kolikor jih uspete prisiliti, da za vas porabijo veliko več ur, kot jih računajo, ste si s tem naredili medvedjo uslugo. Neizbežna posledica bo slaba volja agencijske ekipe in vodstva, čemur sledi (pretirano) optimiziranje porabe časa za vaš projekt. To pa dolgoročno pomeni zmanjševanje količine in kvalitete predlogov, učinkovitosti oglaševanja ter toksičen odnos.
Poskrbite, da je vaša agencija plačana dovolj – najboljši predlogi bodo prihajali, ko agencijska operativna ekipa ne bo prisiljena gledati na vsako minuto svojega dela.
5. Ohranjajte neprekinjen tok komunikacije
Pomembno je, da informacije iz vaših vrst neprestano prehajajo v agencijske.
Želimo vedeti, kaj se dogaja v vašem podjetju, ali prihaja nov produkt, imate morda nov oddelek, sodelujete pri kakšnem zanimivem projektu …
Vzemite si čas za usklajevalne klice, “brainstorminge” in delavnice z nami. Tudi mi cenimo svoj čas – če ponujamo dodatno delavnico ali usklajevalni klic, mislimo, da ga res potrebujete.
Če se navežem še na prvi korak – ne odlašajte s sporočanjem vaših pričakovanj – s tem boste preprečili kup nesporazumov po opravljenih storitvah.
6. Zaupajte svoji agenciji
Čeprav vedno želimo vaš feedback (konstruktivnih povratnih informacij ni nikoli dovolj), bodite pri podajanju objektivni.
To je pomembno zlasti ko govorimo o vpletanju osebnih prepričanj. Bodite odprti za drugačne ideje.
Verjetno nas niste najeli, da bi delali točno to, kar ste si zamislili sami, ali to, kar ste “uspešno” naredili že n-krat. Najeli ste nas, da naredimo to, kar je za vas najbolje.
Prisluhnite našim idejam in dopustite nam (vsaj) testiranje novih pristopov.
7. Spremljajte (merite) rezultate
Točka, ki ne potrebuje pretirane dodatne obrazložitve. Če ste upoštevali prvi korak, tukaj ne bo neprijetnih presenečenj.
KPI-je vedno določite skupaj z agencijo v izogib neprijetni situaciji, ko po mesecih sodelovanja ugotovite, da vaša agencija za merilo uspešnosti spremlja ROAS (na primer za Google oglaševanje), vi pa splošne podatke iz svojega računovodskega programa.
Na agencijah pri računanju uspešnosti praviloma upoštevamo zgolj tisto področje, kjer smo vpleteni oziroma sodelujemo (na primer, to je lahko samo Facebook oglaševanje).
Bonus točka
Naj vam razkrijem še najpreprostejše sredstvo za dosego svojih želja oziroma uspešno sodelovanje z vašo agencijo. To je prijaznost oziroma pozitiven odnos.
S tem boste lahko dosegli marsikaj, marsikomu polepšali dan – in kar je najbolje – ta pristop lahko uporabite večkrat. Agresiven ali negativen pristop je učinkovit le na kratek rok. Dejstvo, da imajo vaši zunanji sodelavci odpor do dela z vami, zagotovo ne bo v prid vašemu podjetju.
Poleg vsega navedenega pa je potrebno upoštevati še človeški faktor – na obeh straneh. Vsi smo zmotljivi. Kljub strokovnosti, večkratnemu preverjanju materialov in vsej tehnologiji, ki se je poslužujemo, se dogajajo napake. Ključno pa je, da se iz napak učimo in ne vztrajamo pri napačnem ravnanju.
Bi radi tudi v praksi preizkusili, katere prednosti vam lahko prinese učinkovitejše sodelovanje z digitalno agencijo? Oglasite se nam – poiskali bomo najboljšo rešitev za vas ter vam pomagali do boljših poslovnih rezultatov.