Branje: 6 min

6 lastnosti fantastičnega marketingarja

Predstavljajte si, da stopite skozi vrata pisarne in zaslišite glasen aplavz. Da, vam je namenjen. Sodelavci vas pozdravljajo s širokimi nasmeški in na mailu vas že čaka sporočilo šefa z naslovom “Nagrada”. Sliši se dobro, kajne? Še boljše je, da ta scenarij lahko uresničite. S poznavanjem kupca imate možnost postati šampion podjetja, le malce digitalne pomoči […]

Dober marketing

Kazalo vsebine

Predstavljajte si, da stopite skozi vrata pisarne in zaslišite glasen aplavz. Da, vam je namenjen. Sodelavci vas pozdravljajo s širokimi nasmeški in na mailu vas že čaka sporočilo šefa z naslovom “Nagrada”.
Sliši se dobro, kajne?

Še boljše je, da ta scenarij lahko uresničite. S poznavanjem kupca imate možnost postati šampion podjetja, le malce digitalne pomoči potrebujete. Veste, da poslovne zmage ležijo v odnosu s strankami, a kako se lotiti sprememb?

Te nikoli niso enostavne. Za nikogar niso bile. Vendar ste prebrali in si ogledali že kar nekaj zgodb o uspehu. Da se. Kakšen je torej marketingar, ki je uspel in kako se mu lahko pridružite?

1. Marketing je osredotočen na stranko

Naše (se bom kar vključila zraven) delo ni priprava lepe brošure, ni pridobivanje novih všečkov na Facebooku in ni še en mailing o lastnostih našega produkta.

Delo marketinške ekipe je zagotavljanje odnosa s (potencialno) stranko.

Če bo ta odnos dober, bo morda nekaj kupila od nas. Če bo nakupna in uporabniška izkušnja dobra, bo morda kupila še kaj.

Radi se družimo z ljudmi, s katerimi se dobro počutimo. Dejansko nas zanima, kaj se z njimi dogaja in z veseljem jim pomagamo. Prejšnji teden na primer je bil madwise.si v času četrtkovega kosila za nekaj minut neodziven (ja, tudi najboljšim se zgodi) in še preden smo se vrnili v pisarno, smo že prejeli prijazno sporočilo gospe, ki spremlja naše vsebine. Dejansko si je vzela čas (in ta je danes valuta visoke vrednosti) in napisala obvestilo z namenom, da nam pomaga. Kot marketingarja me navdušuje, da je Madwise v družbi takšnih ljudi.

Osredotočenost na stranko zahteva spremembo in ta ni enostavna. K sreči digitalni svet prinaša tudi celo vrsto orodij, ki marketingu omogočajo razumeti kupca in mu pomagati. Njihova vpeljava bo morda zahtevala pretresanje planiranja in gotovo prinesla tudi kakšno spremembo ustaljenih procesov. A ravno zato ste vi tu – ker veste, da se da bolje.

2. Poslovno podkovan

Marketing mora obvladati veliko področij, a če finance niso vaša najmočnejša točka, bo sedaj čas, da okrepite znanje tudi tu.

Osredotočenost na kupca morate najprej prodati znotraj svojega podjetja. Tako samo filozofijo kot orodja, ki jih potrebujete za izvedbo.

Želite vpeljati novo rešitev, na primer marketing automation? Slišali ste, da je fina zadeva, spremljate lahko obiskovalca na vaši spletni strani in mu ponudite vsebine, ki jih potrebuje za nakup. To bi bilo dobro imeti.

Strinjam se, prednosti so lahko občutne. A za potrditev in uspešno vpeljavo sprememb bo potrebno še malce več.

  • Zakaj sploh potrebujete spremembe?
  • Kaj so cilji novosti?
  • Kaj bomo imeli od tega?

So najbolj očitna vprašanja, ki vam jih bo postavil direktor. Pripravite številke, scenarije, kako bo novo orodje, katerokoli že, izboljšalo poslovanje. Koliko se bo znižala cena na pridobljeni lead? Za koliko lahko povišate prodajo? Za koliko lahko povišate življenjsko vrednost kupca? Finančno znanje se splača.

3. Motiviran

Aplavzi iz uvoda so super, a to je češnja na vrhu sadne kupe. Tiste s pravimi melonami in breskvami in ananasom, ki konzerve ni videla od blizu in ki jo krasi pravkar stepena smetana.

Za zagotavljanje sestavin ste odgovorni vi. Ne zato, ker jaz tako pravim in ne zato, ker zmanjkalo konzerviranega sadja, temveč zato, ker vam je to nalogo dal kupec.

S premikom preko 70% nakupne poti na splet je kupec pooblastil marketing za pogovor z njim. Želi dialog, ki mu bo odgovoril na vprašanja in ga navdahnil k naslednji akciji oziroma pogovoru. Ne, ne želi (še) prodajnika. Želi vas.

In zadovoljna stranka je motivacija sama zase. Tisti občutek, ko veste, da ste nekomu rešili težavo in da je zadovoljen. Ko na mailing z novicami dobite odgovor: “Hvala, res ste mi polepšali dan!”
Zato hodimo v službo.

4. Radoveden

Današnja tehnologija omogoča toliko novih stvari, možnosti majhnih izboljšav tako svojega dela kot sebe, da se je včasih že težko osredotočiti.

Moja malenkost ima na primer gigantsko ‘knjižnico’ člankov, e-knjig, fimčkov, podcastov, za shranjevanje zanimivih strani in zapisov s pridom uporabljam Pocket na vseh zadevah, ki mi pomagajo do interneta … in priznam, nisem še vsega prebrala in pogledala. Pa bi rada. Z namenom vsaj neke stopnje učinkovitosti sem si postavila enostavno pravilo – (najmanj) en kos marketinga  na dan. Najbolj pogosto se to zgodi ob kavici ali zvečer. Ampak zgodi se, ker je pomembno zame. Vsak dan se naučim nekaj novega. Ni nujno, da bo čisto vsak članek ali podcast rodil revolucionarno idejo, ampak navdih za izboljšave je opazen. Če GIGO pomeni, da imajo slabe vhodne informacije slabe rezultate, tule potrebujem obraten izraz. Kakšen predlog?

Kupec neprestano išče boljše, lažje, hitrejše (pa tudi cenejše) poti za zadovoljevanje svojih potreb, ne glede na to, ali kupuje za družinski izlet ali optimizacijo procesov v podjetju. Radovednost mu je v krvi. In hitro se boste ujeli z njim, če boste radovedni tudi vi.

5. Fleksibilen

Kupec se želi pogovarjati z vami – zdaj. Včeraj je hotel odgovor na Twitterju, danes imate e-mail, jutri bo hotel online prikaz produkta. Če mu ne odgovorite takrat, ko potrebuje odgovor, ga bo pač poiskal drugje. Digitalna marketinška orodja omogočajo, da mu stopite ob bok in ga spremljate na nakupni poti. Lahko celo predvidite, kaj (in na kakšen način) bo njegova naslednja želja.

Nakupne navade in posledično marketing so podvrženi neprestanim spremembam. Z razumevanjem potrebe po fleksibilnosti jo lahko zahtevamo tudi od sodelavcev, partnerjev, zunanjih izvajalcev … vseh, ki nam pomagajo vzpostavljati odnos s kupcem. In ravno ta spremenljivost je prav navdušujoča. Pomislite na vse možnosti izboljšav, ki nas čakajo.

6. Pogumen

Spremembe in izboljšave so mogoče le, če si upamo poskusiti nekaj novega. Če zaupamo v svoje znanje in izkušnje – ter si upamo priznati, da ga na kakšnem področju še moramo nadgraditi.

Pomemben del uvajanja izboljšav so tudi napake. O njih neradi govorimo in velikokrat nas strah pred napakami paralizira, da bi se česa novega sploh lotili. A vsi se motimo. Napake in zmote so del procesa dela. Ko jih dopustimo, so spremembe sploh mogoče. Ne pozabimo pa se iz njih učiti in ne ponavljajmo jih po nepotrebnem.

Pogum je prvi korak marketinga. Skupaj z radovednostjo, visoko motiviranostjo in poslovno preudarnostjo pa bo zagotovil, da bo naslednja zgodba o uspehu vaša.
Prepričana sem, da si upamo kupcu zagotoviti najboljšo izkušnjo. Ker si jo ta zasluži. Mi pa si zaslužimo stoječe ovacije.

Sorodne vsebine

Kategorije