Google oglaševanje: Kako postaviti AdWords kampanje za rezultate?

V prejšnjem zapisu sem obširneje pisal, kako se lotiti raziskovanja in izbora ključnih besed za vaše AdWords kampanje. To je eden ključnih korakov vsake kampanje v iskalnem omrežju.

Nemalokrat pa se zgodi, da imajo oglasi (kljub odlični pripravi) nizko razmerje med kliki in prikazi (CTR). Morda bi rekli: »vseeno nam je, saj vendar ne plačujemo, če nobeden ne klikne na oglas«. In čisto tehnično bi imeli prav. A CTR je zelo pomemben dejavnik uspeha vaših kampanj, ki vpliva tako na:

  • oceno kakovosti vaših ključnih besed kot na
  • ceno na klik.

Vaši nadrejeni bodo zagotovo bolj veseli boljših rezultatov Google oglaševanja za enak vložek. Konec koncev se vse vrti okoli dobrega starega ROI-a.

Postavili smo temelje, čas je, da se lotimo gradnje!

Google oglaševanje - Gradnja AdWords kampanjZ odliko ste opravili s prvo fazo in oblikovali seznam ključnih besed, ki zajame vse pomembne iskalne izraze za storitve in izdelke, ki jih ponujate. Postavili ste trdne temelje vaše AdWords kampanje.

Druga faza je vezana na strukturo same Google AdWords oglaševalske platforme. Tu veljajo enaka pravila kot pri gradnji hiše. Vzemite si čas in gradite metodično in kakovostno. Kasnejši popravki vzamejo veliko časa in sredstev.

Najprej se bomo posvetili osnovni strukturi Adwords računa, nato pa bodo na vrsti tehnike oblikovanja kampanj, ki pripomorejo k zvišanju CTR-ja.

Uporabite Googlov načrt in dopolnite strukturo po vašem okusu

Vsak Adwords račun sestavljajo tri hierarhične stopnje:

  • kampanje,
  • oglasne skupine (tu dodajate vaše ključne besede) ter
  • oglasi, vezani na posamezno oglasno skupino.

Predlagam, da si oblikujete pregleden sistem poimenovanja vseh treh nivojev (na primer kampanja »Vrtne garniture«, vrsta kampanje – (D)isplay, (S)earch itd. Na ta način boste lahko s pomočjo filtrov prišli do hitrih vpogledov v delovanje določenega tipa kampanj). Enako velja za oglasne skupine (npr. način ciljanja) in oglase (označite si različice, ko izvajate a/b teste).

Google oglaševanje - Struktura AdWords računa

Na ravni kampanje določate budget (koliko ste dnevno pripravljeni vložiti v oglaševanje), izberete lokacijo, kjer se bodo vaši oglasi prikazovali, način ponujanja ter jezik vaše ciljne skupine.

NASVET: ko delate kampanje za Slovenijo, izberite tudi angleščino, saj veliko uporabnikov interneta pri nas uporablja brskalnike v angleškem jeziku. Tem se vaši oglasi ne bi prikazovali, če bi izbrali le slovenščino).

Google oglaševanje - Prilagajanje ponudb za mobilne telefoneV tej fazi lahko tudi določite naprave, kjer se bodo oglasi prikazovali. Do nedavnega ste lahko le zviševali ponudbe za mobilne telefone, Google pa je pred kratkim napovedal možnost prilagajanja ponudb za različne naprave. Več o tem lahko preberete na tej povezavi.

Če ste do sedaj želeli oglaševati le na mobilnih telefonih, ste morali to zagato reševati tako, da ste ponudili izjemo nizko ceno za klik in nato naprimer zvišali ponudbo za mobilne telefone za +300%).

Na ravni kampanje lahko določite tudi urnik prikazovanja oglasov ter optimizacijo za klike ali konverzije (če delate A/B teste med različnimi oglasi, lahko izbirate med načini rotacije med njimi). Ne smemo seveda pozabiti na razširitve oglasov, ki lahko pripomorejo k boljšim rezultatom vaših oglasov. Predlagam, da dodate vsaj povezave do spletnih mest, oblačke ter lokacijo ali razširitev s klicem, če želite naprimer privabiti stranke v vašo trgovino ali jih spodbuditi h klicu. Več o razširitvah lahko preberete na Googlovih straneh za pomoč.

Oglasne skupine so srce vašega gradbenega načrta 

Oglasne skupine so skupine povezanih ključnih besed, ki opisujejo oziroma se nanašajo na vašo storitev ali izdelek.

Na tej ravni lahko za vsako posamezno ključno besedo določite različno ponudbo za klik. Na ta način vaš budget alocirate v ključne besede, ki vam prinašajo klike in konverzije, manj uspešnim pa namenite manj sredstev ali pa jih ugasnete.

NASVET: Spremljajte metrike, kot so CTRpovprečni CPC ter metrike povezane s konverzijami. 

Če še niste nastavili sledenja konverzijam v vaših kampanjah Google oglaševanja, storite to čimprej. Postopek ni zapleten, navodila pa najdete na tem mestu).

Google oglaševanje - Ponujanje za ključne besede

Toda POZOR! 

Ko ugašate posamezne ključne besede, morate biti pazljivi, saj lahko posamezne besede posredno prinašajo konverzije (tu vstopijo v enačbo atribucijski modeli, o katerih več kdaj drugič) in so pomembno vpletene v nakupni poti posameznika.

Primer: Peter išče določeno storitev/izdelek in vtipka iskalni izraz, ki sproži prikaz vašega oglasa, saj ponujate za to ključno besedo. Ker ste napisali odličen oglas, uporabnik klikne nanj in si ogleda vašo ponudbo. Stran po nekaj minutah zapusti, ker v tem trenutku še ni pripravljen na nakup. Vaša ponudba pa mu ostane nekje v spominu. Naslednji dan vpiše naslov vaše strani in svoji partnerki pokaže, kaj ponujate. Po dveh tednih, ko je pripravljen kupiti, zasledi oglas na Facebooku in klikne nanj. Ker pozna vašo ponudbo in jo je uvrstil v ožji izbor, se odloči za nakup. Ta poenostavljen primer govori o pomembnosti prvega oglasa, ki je sprožil določeno sosledje, ki je vodilo k nakupu. Podroben pogled v statistiko pa mogoče razkrije, da navidezno slaba ključna beseda posredno nosi pomembno vlogo pri končnih konverzijah).

Želite prodati več z digitalnim marketingom

NASVET: Spremljajte poročila v analitiki! Čeprav mogoče vaš oglas/ključna beseda ne prinaša konverzij neposredno (last-click attribution), je lahko pomemben člen verige, ki vodi do nje.

Oglasi

Posvetimo se še tretjemu nadstropju – oglasom. Ti so vezani na posamezno oglasno skupino in ključne besede, ki so vključene vanjo. Ko oblikujete oglase za AdWords kampanje, predlagam, da vključite več variacij in izvajate t. i. A/B teste. Že majhna sprememba naslovne vrstice lahko prinese boljše rezultate in precej višji CTR. Pomembno je, da se tega lotite premišljeno in testirate eno spremenljivko naenkrat, saj boste drugače težko sklepali, kateri spremembi pripisati zaslugo za boljši rezultat.

Google oglaševanje - Testiranje oglasov

Kako torej oblikovati kampanje in oglasne skupine?

Na začetku je najbolje, da postavite kampanje in oglasne skupine na način, ki odseva strukturo vaše spletne strani. Če imate spletno trgovino, kjer prodajate pohištvene izdelke, boste denimo postavili kampanjo za mize in oblikovali oglasne skupine za klubske mizice, jedilne mize, vrtne mize in podobno (v vsako oglasno skupino pa dodali spisek ključnih besed ter oblikovali relevantne oglase za posamezno kategorijo). To je najbolj enostavna in pregledna rešitev, saj boste lahko oblikovali specifične oglase za posamezno skupino izdelkov (in dosegali višji CTR). Potencialnega kupca pa vodili na točno tisto pristajalno stran, ki vsebuje izdelke, ki jih je iskal na spletu.

Primer strukture spletne strani
 

Osnove Google oglaševanja je po začetni fazi učenja uporabniškega vmesnika lahko osvojiti. Navodila in napotke vam ponuja Google na vseh korakih in vas vodi skozi celoten proces. Pogumno preizkusite vse možnosti, ki vam jih ponuja. Za odlične rezultate pa je treba vložiti veliko časa, pridobiti izkušnje in se zadev lotiti premišljeno. Podjetja pa vse prevečkrat temu namenjajo premalo časa in resursov. Skrajni čas je, da se tudi pri nas spremeni odnos to digitalnih kanalov, saj lahko z malce večjim vložkom časa dosežete odlične rezultate. Lahko pa se obrnete na nas in začnete graditi trdne temelje vašega digitalnega nastopa!

Prenesite si 26 NASVETOV ZA PRENOVO SPLETNEGA MESTA!

Kupci danes pričakujejo učinkovite spletne strani, ki se hitro naložijo, brezhibno delujejo na mobilnih napravah in vse informacije ponudijo na dlani. Da prenova ne bo zahteven projekt, smo vam pripravili 26 uporabnih nasvetov, kako prenoviti spletno mesto brez bolečin.

  • Kako do prodajno uspešne spletne strani?
  • Ključne lastnosti uporabnikom prijaznih strani
  • Navodila za izvajalce