Branje: 8 min

Ključne besede: temelj uspešne Google Ads kampanje

Izbira pravih ključnih besed je prvi in morda celo najzahtevnejši del postavitve Google Ads kampanje. A nikar ne skrbite, v članku boste izvedeli, kako se lotiti iskanja ključnih besed in s katerimi orodji si lahko pri tem pomagate. Predstavili pa vam bomo tudi različne možnosti ujemanja ključnih besed.

Google Ads ključne besede

Kazalo vsebine

Nazadnje posodobljeno 19. 8. 2020.

Katere ključne besede izbrati, da bo vaša kampanja uspešno delovala? Številni novi in tudi izkušeni oglaševalci si s tem vprašanjem pogosto belijo glavo. Preprostih navodil vam iz rokava ne more stresti nihče. A če si vzamete malce več časa in se iskanja ključnih besed lotite premišljeno, boste lažje premagali prvi in pogosto tudi najtežji korak do uspešne Google Ads kampanje.

V prispevku boste izvedeli, kako se lotiti iskanja ključnih besed, katera orodja so vam na razpolago, in spoznali boste možnosti ujemanja ključnih besed, ki vam jih ponuja platforma Google Ads.

 

Ključne besede – puščice, s katerimi ciljate potencialne stranke v Google Ads kampanji

Ključne besede so srce vsake oglaševalske kampanje v Googlovem iskalnem omrežju (isto velja tudi za prikazno omrežje, če je vaše ciljanje osredotočeno na to metodo). Največ časa je treba vložiti ravno v raziskovanje, urejanje in segmentiranje ključnih besed. Pomembne so namreč za »Googlov algoritem«, ki je strukturiran tako, da svojim uporabnikom prikazuje čim bolj relevantno vsebino in jim s tem omogoča najboljšo možno uporabniško izkušnjo.

Seveda pa ne gre le za tehnologijo. Vaša ciljna skupina – vaši potencialni kupci – bodo z veliko večjo verjetnostjo kliknili na oglas, če se tekst ali tematika oglasa ujema z njihovimi iskalnimi izrazi.

 

Klučne besede za Google Ads oglaševanje

 

Preden nadaljujemo, je treba postaviti jasno ločnico med iskalnimi izrazi in ključnimi besedami:

Iskalni izrazi so besede oziroma besedne zveze, ki jih uporabniki vpišejo v Googlov iskalnik, ko iščejo določeno vsebino oziroma informacije.

Na drugi strani imamo ključne besede, ki jih zakupujejo oziroma zanje ponujajo denar uporabniki Google Ads platforme. Z njimi Googlu dajejo navodila, kateri iskalni izrazi naj sprožijo njihove oglase.

Google Ads platforma nam ponuja različne stopnje ujemanja (angl. match type) ključnih besed z iskalnimi izrazi. Ogledali si jih bomo v nadaljevanju. A za začetek si bomo ogledali osnovne izraze, ki jih želite poznati.

Google Ads slovarček

 

  • CPC
    Cost per click, poslovenjeno »cena na klik«.
  • CTR
    Click-through-rate oziroma razmerje med številom klikov na oglas in številom prikazov.
  • Ocena kakovosti Google Ads oglasa
    Quality Score: ocena, ki jo Google Ads platforma pripiše posamezni ključni besedi. Odvisna je od številnih dejavnikov (pričakovani CTR, relevantnost oglasa, uporabniška izkušnja na pristajalni strani in številni drugi). Visoka Ocena kakovosti lahko vodi do nižjih CPC-jev in višjih pozicij oglasa.

 

Raziskovanje in odkrivanje Google Ads ključnih besed – postavite trdne temelje!

Eden od glavnih razlogov neuspešnosti številnih oglaševalskih kampanj v Google Ads je površno opravljeno delo v fazi iskanja primernih ključnih besed. Preveč splošni ali neustrezni izrazi lahko vodijo do višjih CPC-jev ter nerelevantnega obiska, ki vam ne bo prinašal konverzij. Če želimo postaviti uspešno kampanjo v iskalnem omrežju, bomo veliko časa porabili prav v tej prvi fazi. Pri tem procesu si lahko pomagamo z različnimi orodji in metodami. Na spodnjem seznamu lahko najdete nekaj predlogov, ki vam bodo v pomoč.

 

 

Načrtovalnik ključnih besed (Keyword Planner) je brezplačno Googlovo orodje, ki vam je na voljo v vašem Google Ads računu (v zavihku Orodja in nastavitve). Tu lahko vpišete seznam svojih ključnih besed in preverite število mesečnih iskanj. Če želite najti ideje za svoje ključne besede, lahko vpišete naslov vaše spletne strani ali pa kategorijo, v katero spada vaša poslovna dejavnost. Pri tem bodite pozorni, da v razdelku »Targetiranje« izberete Slovenijo kot lokacijo in slovenščino kot jezik. Google Ads vam bo ponudil poročilo, kjer boste lahko razbrali:

  • število povprečnih mesečnih iskanj za vaše ključne besede,
  • stopnjo konkurence,
  • in predloge za CPC ponudbo, ki vam lahko služi kot neko splošno vodilo.

Dejanski CPC je lahko precej višji ali nižji, zato se boste morali za vsako kampanjo posebej odločati, koliko ponuditi za posamezen klik.

NAMIG: Spisek ključnih besed lahko začnete sestavljati že pri oblikovanju prvega oglasa v oglasni skupini. Ob vpisu končnega URL-ja vaše pristajalne strani vam bo Google Ads ponudil spisek ključnih besed razvrščenih glede na njihovo relevantnost. Tu najdete številne uporabne predloge, ki jih lahko nadalje vnašate v Načrtovalnik besed za nove ideje.

Še več! Kot končni URL lahko vnesete tudi konkurenčne spletne strani in pridobite še dodatne koristne predloge ključnih besed. V tem primeru pred objavo oglasa ne pozabite vnesti URL-ja vaše spletne strani.

 

Relevantnost ključnih besed za Google Ads


Stopnje ujemanja ključnih besed – ključ do uspešnih Google Ads kampanj

Ko vpisujete ključne besede v kampanjo, lahko določite stopnjo ujemanja z iskalnimi izrazi, s katerimi iščejo uporabniki. Na ta način lahko zmanjšate število nerelevantnih klikov. Najprej poglejmo kakšne stopnje ujemanja so vam na voljo:

  • Široko ujemanje (angl. broad match)
  • Široko ujemanje z modifikatorjem (angl. broad match modifier)
  • Frazno ujemanje (angl. phrase match)
  • Točno ujemanje (angl. exact match)
  • Negativne ključne besede (angl. negative keywords)

 

Negativne ključne besede v Google Ads

 

Široko ujemanje v Google Ads oglasih

Široko ujemanje je osnovna oblika ujemanja v Google Ads oglasih in je najbolj ohlapna, saj se nam poleg edninskih in množinskih oblik naše ključne besede prikazujejo tudi sopomenke, sorodni izrazi ter napačno črkovane besede.

Če se vaše podjetje ukvarja z izdelavo spletnih strani in v svojo kampanjo vnesete ključno besedo: izdelava spletnih strani, se bodo vaši oglasi prikazovali tudi za sopomenke, kot so na primer:

»kako do spletne trgovine«,

»wordpress strani cenik«,

»brezplačne spletne strani«,

»tečaj izdelave internetnih strani« in podobno.

Nekateri izrazi se bodo mogoče ujemali z vašo ponudbo, velika verjetnost pa je, da bo vaš oglas videlo in nanj kliknilo veliko število posameznikov, ki iščejo nekaj drugega.

Vnašanje ključnih besed s širokim ujemanjem vam lahko prinese veliko nerelevantnega obiska, sploh če uporabljate splošne ključne besede. Slabim klikom se lahko izognete z vnašanjem negativnih ključnih besed, o katerih bomo več spregovorili v nadaljevanju. Z obsežno, dobro strukturirano listo negativnih besed je široko ujemanje lahko zelo uspešna metoda oglaševanja. Dobra lastnost je tudi hitro grajenje list ključnih besed, saj težko sami odkrijete vse uporabne ključne besede.

NAMIG: Google Ads vam v zavihku »ključne besede« ponuja zelo uporabno poročilo o Iskalnih izrazih (angl. Search Terms), kjer lahko odkrijete dodatne (negativne) ključne besede. Te lahko dodate v svojo oglasno skupino neposredno v samem poročilu.

 

Iskalni izrazi in negativne ključne besede v Google Ads

 

Široko ujemanje z modifikatorjem

Precej bolj uporabna metoda targetiranja je uporaba ključnih besed z modifikatorjem. Pred ključno besedo, za katero želite, da se pojavi v iskalnih izrazih uporabnikov, morate dodati +, na primer +postavitev +spletna +stran. S tem sporočate Googlu, da mora iskalni izraz vsebovati te ključne besedo oziroma njihove različice. Vrstni red besed je poljuben, saj se lahko pojavljajo tudi druge besede prej, po ali med izbranimi ključnimi besedami. Če vam je vrstni red besed zelo pomemben, predlagam uporabo fraznega ujemanja!

Široko ujemanje z modifikatorjem vam daje večji nadzor nad prikazovanjem vaših oglasov. Ponavadi je CTR boljši kot pri širokem ujemanju, CPC pa nižji kot pri fraznem in točnem ujemanju. Tudi tu morate spremljati poročilo o iskalnih izrazih in dodajati negativne ključne besede, ki vam prinašajo nerelevantne klike.

 

Frazno ujemanje – ko je vrstni red besed za spletno oglaševanje ključnega pomena

Še več nadzora nad prikazovanjem vaših oglasov vam omogoča frazno ujemanje. V tem primeru se vaši oglasi prikazujejo, ko nekdo vpiše iskalni izraz, ki se točno ujema z vašim, pri tem pa Google upošteva tudi podobne različice. Pred in po ključni besedi pa se lahko pojavljajo tudi druge besede.

Če na primer dodate ključno besedo “izdelava spletne strani” se vaš oglas lahko prikaže tudi za iskalne izraze, kot so:

»izdelava spletnih strani cenik«,

»wordpress izdelava spletnih strani«.

Pri fraznem ujemanju torej vrstni red ostaja tak, kot ste ga določili vi, lahko pa se pojavljajo druge ključne besede pred ali za njimi. Tudi tu je uporaba negativnih besed nujna, če želimo znižati stroške oglaševanja.

 

Točno ujemanje – ko ključne besede v svoji družbi ne želijo nikogar

Točno ujemanje velja za najbolj strogega izmed načinov ujemanja ključnih besed. V primeru, da ste izbrali ta tip ujemanja, se bo vaš oglas načeloma sprožil samo v primeru, ko bo uporabnik v iskalnik vtipkal besede, identične ključni besedi. Dovolil bo le manjša odstopanja, kot je na primer množina/dvojina/ednina in besede v različnih sklonih.

Tako bo oglas za ključno besedo ‘’izdelava spletnih strani’’ sprožen v primeru množine ‘’izdelava spletnih strani’’. Torej v primeru, ko kljub manjšim spremembam ključna beseda še vedno ohrani svoj prvotni pomen.

Točno ujemanje, za razliko od ostalih načinov, tako ne omogoča dodajanja besed pred, med ali za ključno besedo.

POMEMBNO: Kljub striktnosti pri točnem ujemanju, kjer se mora ključna beseda (skoraj) popolnoma ujemati z iskalnim izrazom, postaja to pravilo čedalje bolj ohlapno.

Sorodne vsebine

Kategorije