Branje: 7 min

Ključne besede: temelj uspešne AdWords kampanje

Številni novi in tudi izkušeni oglaševalci si s tem vprašanjem pogosto belijo glavo. Preprostih navodil vam namreč iz rokava ne more stresti nihče. A če si vzamete malce več časa in se iskanja ključnih besed lotite premišljeno, boste lažje premagali prvi in pogosto tudi najtežji korak do uspešne AdWords kampanje. V tem prispevku bo pokazal, […]

Adwords ključne besede

Številni novi in tudi izkušeni oglaševalci si s tem vprašanjem pogosto belijo glavo. Preprostih navodil vam namreč iz rokava ne more stresti nihče. A če si vzamete malce več časa in se iskanja ključnih besed lotite premišljeno, boste lažje premagali prvi in pogosto tudi najtežji korak do uspešne AdWords kampanje. V tem prispevku bo pokazal, kako se sam lotim iskanja ključnih besed, katera orodja so nam na razpolago ter predstavil možnosti ujemanja ključnih besed, ki nam jih ponuja platforma AdWords.

Ključne besede – puščice, s katerimi ciljate potencialne stranke v AdWords kampanjah

Ključne besede so srce vsake oglaševalske kampanje v Googlovem iskalnem omrežju (isto velja tudi za prikazno omrežje, če je vaše ciljanje osredotočeno na to metodo). Največ časa je treba vložiti ravno v raziskovanjeurejanje in segmentiranje ključnih besed. Pomembne so namreč za »Googlov algoritem«, ki je strukturiran tako, da svojim uporabnikom prikazuje čim bolj relevantno vsebino in jim s tem omogoča najboljšo možno uporabniško izkušnjo.

Seveda pa ne gre le za tehnologijo. Vaša ciljna skupina – vaši potencialni kupci – bodo z veliko večjo verjetnostjo kliknili na oglas, če se tekst ali tematika oglasa ujema z njihovimi iskalnimi izrazi.

Preden nadaljujemo, je treba postaviti jasno ločnico med iskalnimi izrazi in ključnimi besedami:

  • Iskalni izrazi so besede oziroma besedne zveze, ki jih uporabniki vpišejo v Googlov iskalnik, ko iščejo določeno vsebino oziroma informacije.
  • Na drugi strani imamo ključne besede, ki jih zakupujejo oziroma zanje ponujajo uporabniki AdWords platforme. Z njimi Googlu dajejo navodila, kateri iskalni izrazi naj sprožijo njihove oglase.

Adwords platforma nam ponuja različne stopnje ujemanja (angl. match type) ključnih besed z iskalnimi izrazi. Ogledali si jih bomo v nadaljevanju.

A začnimo na začetku:

ADWORDS SLOVARČEK OSNOVNIH IZRAZOV:

CPC

Cost per click, poslovenjeno »cena na klik«

CTR

Click-through-rate oziroma razmerje med številom klikov na oglas in številom prikazov

OCENA KAKOVOSTI ADWORDS OGLASA

Quality Score: ocena, ki jo AdWords platforma pripiše posamezni ključni besedi. Odvisna je od številnih dejavnikov (pričakovani CTR, relevatnost oglasa, uporabniška izkušnja na pristajalni strani in številni drugi). Visoka Ocena kakovosti lahko vodi do nižjih CPC-jev in višjih pozicij oglasa.

1. Raziskovanje in odkrivanje AdWords ključnih besed – postavite trdne temelje!

Eden od glavnih razlogov neuspešnosti številnih oglaševalskih kampanj v AdWordsih je površno opravljeno delo v fazi iskanja primernih ključnih besed. Preveč splošni ali neustrezni izrazi lahko vodijo do višjih CPC-jev ter nerelevantnega obiska, ki vam ne bo prinašal konverzij. Če želimo postaviti uspešno kampanjo v iskalnem omrežju, bomo veliko časa porabili prav v tej prvi fazi. Pri tem procesu si lahko pomagamo z različnimi orodji in metodami. V spodnji tabeli lahko najdete nekaj predlogov, ki vam bodo v pomoč:

Metode iskanja ključnih besed

Načrtovalnik ključnih besed (Keyword Planner) je brezplačno Googlovo orodje, ki vam je na voljo v vašem AdWords računu (v zavihku Orodja). Tu lahko vpišete seznam svojih ključnih besed in preverite število mesečnih iskanj. Če želite najti ideje za svoje ključne besede, lahko vpišete naslov vaše spletne strani ali pa kategorijo, v katero spada vaša poslovna dejavnost. Pri tem bodite pozorni, da v razdelku »Targetiranje« izberete Slovenijo kot lokacijo in slovenščino kot jezik. Google AdWords vam bo ponudil poročilo, kjer boste lahko razbrali:

  • število povprečnih mesečnih iskanj za vaše ključne besede,
  • stopnjo konkurence,
  • in predloge za CPC ponudbo, ki vam lahko služi kot neko splošno vodilo.

Dejanski CPC je lahko precej višji ali nižji, zato se boste morali za vsako kampanjo posebej odločati, koliko ponuditi za posamezen klik.

NAMIG: Spisek ključnih besed lahko začnete sestavljati že pri oblikovanju prvega oglasa v oglasni skupini. Ob vpisu končnega URL-ja vaše pristajalne strani vam bo AdWords ponudil spisek ključnih besed razvrščenih v kategorije. Tu najdete številne uporabne predloge (predvsem za negativne ključne besede), ki jih lahko nadalje vnašate v Načrtovalnik besed za nove ideje.

Še več! Kot končni URL lahko vnesete tudi konkurenčne spletne strani in pridobite še dodatne koristne predloge ključnih besed. V tem primeru pred objavo oglasa ne pozabite vnesti URL-ja vaše spletne strani! (AdWords vas bo na to tudi opozoril).

Oblikovanje oglasa v AdWordsih

Stopnje ujemanja ključnih besed – ključ do uspešnih AdWords kampanj

Ko vpisujete ključne besede v kampanjo, lahko določite stopnjo ujemanja z iskalnimi izrazi, s katerimi iščejo uporabniki. Na ta način lahko zmanjšate število nerelevantnih klikov. Najprej poglejmo kakšne stopnje ujemanja so vam na voljo:

  • Široko ujemanje (angl. broad match)
  • Široko ujemanje z modifikatorjem (angl. broad match modifier)
  • Frazno ujemanje (angl. phrase match)
  • Točno ujemanje (angl. exact match)
  • Negativne ključne besede (angl. negative keywords)

Stopnje ujemanja ključnih besed

Široko ujemanje v AdWords oglasih – Tudi slepa kura zrno najde!

Široko ujemanje je osnovna oblika ujemanja v Google AdWords in je najbolj ohlapna, saj se nam poleg edninskih in množinskih oblik naše ključne besede prikazujejo tudi sopomenke, sorodni izrazi ter napačno črkovane besede.

Če se vaše podjetje ukvarja z izdelavo spletnih strani in v svojo kampanjo vnesete ključno besedo: izdelava spletnih strani, se bodo vaši oglasi prikazovali tudi za sopomenke, kot so na primer:

»kako do spletne trgovine«, 
»wordpress strani cenik«, 
»brezplačne spletne strani«, 
»tečaj izdelave internetnih strani« in podobno. 

Nekateri izrazi se bodo mogoče ujemali z vašo ponudbo, velika verjetnost pa je, da bo vaš oglas videlo in nanj kliknilo veliko število posameznikov, ki iščejo nekaj drugega.

Vnašanje ključnih besed s širokim ujemanjem vam lahko prinese veliko nerelevantnega obiska, sploh če uporabljate splošne ključne besede. Slabim klikom se lahko izognete z vnašanjem negativnih ključnih besed, o katerih bomo več spregovorili v nadaljevanju. Z obsežno, dobro strukturirano listo negativnih besed je široko ujemanje lahko zelo uspešna metoda oglaševanja. Dobra lastnost je tudi hitro grajenje list ključnih besed, saj težko sami odkrijete vse uporabne ključne besede.

NAMIG: Google AdWords vam v zavihku »ključne besede« ponuja zelo uporabno poročilo o Iskalnih izrazih (angl. Search term report), kjer lahko odkrijete dodatne (negativne) ključne besede. Te lahko dodate v svojo oglasno skupino neposredno v samem poročilu.

Poročilo o iskalnih izrazih

Široko ujemanje z modifikatorjem – Biti izbirčen ni vedno slaba lastnost!

Precej bolj uporabna metoda targetiranja je uporaba ključnih besed z modifikatorjem. Pred ključno besedo, za katero želite, da se pojavi v iskalnih izrazih uporabnikov, morate dodati +, naprimer +postavitev +spletna +stran. S tem sporočate Googlu, da mora iskalni izraz vsebovati te ključne besede, oziroma njihove različice. Vrstni red besed je poljuben, saj se lahko pojavljajo tudi druge besede prej, po ali med izbranimi ključnimi besedami. Če vam je vrstni red besed zelo pomemben, predlagam uporabo fraznega ujemanja!

S širokim ujemanjem z modifikatorjem izločite sopomenke, kar vam daje večji nadzor nad prikazovanjem vaših oglasov. Ponavadi je CTR boljši kot pri širokem ujemanju, CPC pa nižji kot pri fraznem in točnem ujemanju. Tudi tu morate spremljati poročilo o iskalnih izrazih in dodajati negativne ključne besede, ki vam prinašajo nerelevantne klike.

Frazno ujemanje – Ko je vrstni red besed za spletno oglaševanje ključnega pomena

Še več nadzora nad prikazovanjem vaših oglasov vam omogoča frazno ujemanje. V tem primeru se vaši oglasi prikazujejo, ko nekdo vpiše iskalni izraz, ki se točno ujema z vašim, pri tem pa Google upošteva tudi podobne različice. Pred in po ključni besedi pa se lahko pojavljajo tudi druge besede.

Če na primer dodate ključno besedo “izdelava spletne strani” se vaš oglas lahko prikaže tudi za iskalne izraze kot so:

»izdelava spletnih strani cenik«,
»wordpress izdelava spletnih strani«. 

Pri fraznem ujemanju torej vrstni red ostaja tak kot ste ga določili vi, lahko pa se pojavljajo druge ključne besede pred ali za njimi. Tudi tu je uporaba negativnih besed nujna, če želimo znižati stroške oglaševanja.

Sorodne vsebine

Kategorije