Branje: 8 min

Zakaj Googlove spletne strani skoraj nikoli ne “padejo dol”?

Če želite, da vaša spletna stran deluje optimalno, jo je treba – tako kot avto – redno vzdrževati. Le optimalno delujoča spletna stran vam namreč lahko pomaga do zadanih poslovnih ciljev. Preverite, kako se njenega vzdrževanja lahko lotite kar sami.

Kazalo vsebine

Zgodovinsko gledano Google velja za enega izmed najbolj stabilnih ponudnikov storitev v oblaku. Ampak tudi njim se kdaj zgodi, da njihove storitve “padejo dol” oz. postanejo nedostopne. Posledice izpadov teh storitev pa lahko dandanes že skoraj enačimo z globalno katastrofo. Si predstavljate dan brez Google Searcha, Koledarja, Driva ali Gmaila?

Redko katero podjetje se nahaja na velikostni in kompleksnostni skali Googla. Zato potencialni izpad vaše spletne strani ali trgovine verjetno ne bo ravno globalna katastrofa. Bo pa zagotovo katastrofa za vas in vaše stranke. Kaj pomeni izpad spletne strani oz. trgovine za vaše podjetje in kako se temu izogniti? Pa poglejmo.

Vzdrževan avto te ne pusti na cesti

Kot analogijo za vzdrževanje spletnih strani si bom sposodil priljubljen primer našega direktorja – avto. Torej, predstavljajte si, da ste kupili avto, ki ste ga 10 let samo vozili, nikoli pa niste vanj prav veliko vložili – niti časa niti denarja. V moji glavi ta avto izgleda nekako takole:

Avto škripa, poka, brisalci ne delujejo, z vsakim letom je težje najti nadomestne dele, občasno morda celo obtičite na cesti … ampak, hej, pelje se pa še vedno! No, skoraj vedno. Kot pri avtu, tudi s spletno stranjo nikoli ne želite “obtičati na cesti” in biti na nek način odrezani od sveta. Morda bi bilo v določenih primerih sicer ceneje poklicati asistenco enkrat na leto, ampak trenutek, ko ostaneš na cesti, je milo rečeno zelo neprijeten; kaj šele, da ti v tistem trenutku zataji še telefon.

Pa prevedimo primer “obtičanega avta” v izpad spletne trgovine, ki ima povprečno za 1000 € naročil na dan: če izpad ali nedelovanje nakupnega procesa npr. traja 3 dni – od ugotovitve napake do rešitve – ste tako potencialno izgubili 3000 €. V tem času ste od nakupa odvrnili kar nekaj strank, prav tako pa so se vam v tem času lahko zamajale pozicije na iskalnikih. Vse to vodi še v dodatno izgubo v (vsaj) naslednjem mesecu, saj prvo mesto na Googlu prinaša približno 40 %, drugo pa le še približno 18 % iskalnega prometa.

Prikaz Click-Through-Rate glede na Google Search pozicije v letu 2022 (vir: FirstPageSage)

Spletna stran je pogosto prvi tesnejši stik stranke z vašim podjetjem. Zato je najbolj pomembno, da deluje. In da deluje brezhibno – tako kot tudi želite, da vaše stranke percipirajo vaše podjetje.

Previdnost je lepa čednost

Recimo, da naredite novo svetlečo spletno stran, ki je v tipi-topi formi, tako kot nov avto – vse štima, nobenih težav ni videti še daleč na obzorju. Zdaj lahko končno začnete oglaševati, prodajati in izvajati marketinške aktivnosti, ki vas bodo podprle pri vašem poslu. Po kakšnem mesecu pa začnete v administratorskem vmesniku spletne strani postopoma opažati sporočila, kot so npr. “10 možnih posodobitev na voljo”, “Vaša PHP različica je zastarela”, “Z naslednjim mesecem ukinjamo to in to storitev” … 

Pogumni ljudje običajno pritisnejo na gumb “Posodobi vse”, zamižijo za kakšno minuto in upajo, da po posodobitvah še vedno vse funkcionira. Tisti manj pogumni pa enostavno pustijo, da se posodobitve začenjajo nabirati in nabirati, kar je po določenem času vedno bolj podobno staremu, nevzdrževanemu avtu. V vsakem primeru to ni situacija, ki bi jo želeli podoživljati vsak mesec.

Koliko ste pripravljeni tvegati?

Z nenačrtovanimi ali nenameščenimi posodobitvami vsak mesec tvegate izpad spletne strani ali njenih ključnih funkcionalnosti. Če v spletni trgovini nakupni proces ne deluje, čemu potem služi trgovina? Seveda potem lahko pokličete “asistenco” – običajno je to izdelovalec spletne strani – ampak preden nekdo sploh ugotovi, da nakupni proces ne deluje, ste verjetno že izgubili določen odstotek prometa in odvrnili nekaj strank, ki se verjetno ne bodo več vrnile, saj vaša trgovina v njihovih očeh ne deluje (vir: Wordfence). 

Kako dolgo bo trajal ta izpad, pa je odvisno od odzivnosti in spretnosti vaše “asistence”. Mi smo mnenja, da v vsakem primeru traja veliko predolgo, sploh, če se želite izogniti kakršnimkoli nepričakovanim ali oportunitetnim stroškom. Sklepam, da so tudi naše stranke podobnega mnenja, saj se jih približno 95 % odloči za redno vzdrževanje njihove spletne strani.

Kako se lotiti posodobitev?

Pomembno je, da se posodobitev spletne strani lotite premišljeno. Redno posodabljanje spletne strani pomeni, da posodobite vso programsko opremo, ki je potrebna za njeno brezhibno delovanje. Posodobitve ponavadi vključujejo odpravo varnostnih lukenj, dodajanje novih funkcionalnosti in optimizacijo obstoječih. 

Pred kakršnokoli posodobitvijo je priporočljivo, da pripravite granularne varnostne kopije, ki omogočajo povrnitev spletne strani v prejšnje stanje v nekaj sekundah. V primeru večjih ali pomembnejših posodobitev pa je običajno najbolje obnoviti kopijo spletne strani na ločenem (razvojnem) okolju, kjer lahko varno testirate ustreznost posodobitev, preden jih uveljavite na produkcijskem okolju.

Vendar pa so posodobitve samo en košček sestavljanke, ki je vaša delujoča spletna stran. Tudi brez ustrezno postavljenega strežniškega sistema in njegovih rednih posodobitev je lahko spletna stran bolj izpostavljena ranljivostim, ki jih prinaša svetovni splet. Ampak več o tem kdaj drugič.

Rednost je lepa čednost

Tako kot morate svoj jekleni konjiček vsako leto peljati na tehnični pregled, tudi spletna stran potrebuje kanček vaše pozornosti. Le da nekoliko pogosteje – no, tudi enkrat na leto je bolje kot nikoli. Redno posodabljanje je izjemnega pomena, saj to pomeni tudi redno testiranje delovanja ključnih funkcionalnosti spletne strani. Načeloma se težave ne pojavijo “same od sebe”, ampak je za to potrebna neka sprememba – bodisi zunanja bodisi notranja. 

Pri Madwise izvajamo posodobitve spletnih strani enkrat mesečno, kar se je v dosedanjih letih izkušenj izkazalo kot dovolj pogosto, saj tako lahko uspemo slediti vsem novostim in spremembam. Po izvedbi kakršnihkoli sprememb posebno pozornost posvečamo tudi testiranju, saj so to najbolj kritični trenutki za spletno stran – ob morebitnem izpadu namreč odvračajo stranke, vašemu podjetju pa nalagajo nepričakovane in nepotrebne stroške.

Ranljivost ni lepa čednost

S tem imam v mislih ranljivost spletnih strani. Programska oprema se konstantno razvija, razvijajo pa jo ljudje, ki se lahko kdaj tudi zmotijo. Vse ranljivosti – razen morda kakšne, ki nastanejo zaradi naravnih pojavov – so vedno posledica človeške napake na eni strani, na drugi strani pa odločnosti nekoga, ki želi povzročiti škodo oziroma delovati v svojo korist.

Spletne strani so neprestano izpostavljene kibernetskim napadom. Ti so najpogosteje usmerjeni v pridobivanje podatkov ali vsiljeno prikazovanje neželenih oglasov. Taki napadi lahko očrnijo kredibilnost blagovne znamke vašega podjetja, vam pa konkretno zagrenijo življenje. Če ste ravno take sreče, da so se nepridipravi “spravili” ravno na vas, je za odpravljanje vdorov priporočljivo najeti strokovnjaka, vendar pa si lahko s tem nakopljete še dodatne stroške. Poleg tega pa to pomeni tudi določeno časovno obdobje, ko bo vaša stran neuporabna za stranke – kar je zopet odvisno od odzivnosti in spretnosti vaše “asistence”.

Brez napredka ni konkurenčne prednosti 

Kot rečeno, posodobitve spletne strani ne prinašajo samo krpanja varnostnih lukenj, ampak prinašajo tudi nove in izboljšane funkcionalnosti. Platforma WordPress je denimo začela svojo pot brez možnosti uporabe vtičnikov (ang. plugins). Le-ti so bili implementirani v verziji 1.2, ki je izšla maja 2004 (vir: CreativeMinds). To je razvijalcem po celem svetu omogočilo, da vzamejo WordPress kot osnovo za izdelavo spletnih strani in jo nadgrajujejo po lastnih potrebah. 

Prav tako pa je to odprlo nov trg plačljivih vtičnikov, ki je na eni strani prinesel zaslužek razvijalskim podjetjem, na drugi strani pa prihranek časa, sicer namenjenega razvoju funkcionalnosti, za katere bi morali odšteti kar nekaj denarja, če bi jih razvijali sami od začetka. Dejstvo je, da se s takimi novostmi ustvarja napredek. Napredek pa prinaša nove priložnosti za konkurenčno prednost.

In še odgovor na prvo vprašanje …

Googlove spletne strani skoraj nikoli ne “padejo dol” zato, ker imajo postavljeno dobro strežniško infrastrukturo, redno posodabljajo svojo programsko opremo, konstantno odpravljajo varnostne luknje, vzpostavljene imajo kvalitetne sisteme za testiranje sprememb in še bi lahko naštevali. 

V tem prispevku smo se fokusirali predvsem na vzdrževanje spletnih strani in trgovin, podobni koncepti pa veljajo za vse delčke programske opreme. Če še zadnjič uporabim analogijo avtomobila – tako kot vas lahko do želene destinacije pripelje dobro vzdrževan avto, vam bo optimalno delujoča spletna stran pomagala do zadanih poslovnih ciljev.

Slednjim se lahko posvetite tako, da procese, ki se odvijajo v ozadju, zaupate nam. Naši strokovnjaki bodo poskrbeli, da bodo vaše spletne strani ali trgovine v prvi vrsti delale in da bodo delale optimalno. Oglasite se nam in preverite, kaj naredimo za vaš posel.



Viri:

CreativeMinds. WordPress Updates: The Biggest Changes Over the Years. Dostopno prek: https://www.cminds.com/wordpress-5-0-ensure-maximum-compatibility/ 

FirstPageSage.Google Click-Through Rates (CTRs) by Ranking Position in 2022. Dostopno prek: https://firstpagesage.com/seo-blog/google-click-through-rates-ctrs-by-ranking-position-in-2022/

Wordfence. Hacked Sites Suffer Long Term Search Ranking Penalties. Dostopno prek: https://www.wordfence.com/blog/2016/03/hacked-site-impact-seo/

Sorodne vsebine

Kategorije