Branje: 4 min

Korak, ki ga pri prenovi spletne strani ne smete izpustiti

Standardnega postopka za prenovo spletne strani žal ni. Vsaka spletna stran je namreč narejena na podlagi specifičnih potreb. Kljub temu pa obstaja nekaj smernic, ki lahko prenovo spretno usmerjajo in tako olajšajo. V tem članku se bomo podrobneje seznanili z eno izmed njih.

Kazalo vsebine

Že dolgo odlašate s prenovo vaše spletne strani? Se vam zdi prenova trenutno prevelik zalogaj in ne veste niti, kje bi začeli?

Niste edini, ki se soočate s takšnimi izzivi. Prenova spletne strani je kompleksen in večplasten projekt, ki se na prvi pogled zdi skoraj nepojmljiv. Zato je smiselno, da se ga lotite organizirano in v pravem vrstnem redu. 

Zbiranje informacij

Prenova spletne strani je najbolj učinkovita, če poteka v fazah. V grobem lahko te faze razdelimo na 6 kategorij:

  1. zbiranje informacij, 
  2. načrtovanje,
  3. dizajn, 
  4. programiranje,
  5. tekst in SEO optimizacija, 
  6. testiranje.

Vsaka od teh kategorij sestoji iz več korakov, ki jim morate slediti, če želite proces prenove čim bolj optimizirati. 

Danes si bomo natančneje ogledali prvo fazo – fazo pridobivanja informacij. Ta faza je namenjena raziskovanju, določanju in odločanju. Najpomembneje je, da v tej fazi jasno opredelite namen vaše spletne strani. To vam bo namreč pomagalo pri prav vseh nadaljnjih korakih in na koncu rezultiralo v učinkovitem spletnem mestu. 

Izdelava person

Prvo vprašanje, ki si ga morate nujno postaviti, je, za koga sploh postavljate oziroma prenavljate spletno stran. Na to vprašanje si boste najlažje odgovorili s pomočjo izdelave person. Vsaka persona pri tem predstavlja določeno skupino uporabnikov, ki imajo podobne vzorce obnašanja in preference pri nakupnih odločitvah, uporabi tehnologij, izdelkov in storitev.

Na podlagi dobro izdelanih person boste vedeli, katere informacije morate uporabnikom posredovati ob katerem času, da bodo uspešno zaključili nakupni proces. Prav tako vam bodo izdelane persone nudile poglobljen vpogled v vašo ciljno publiko, čemur boste lahko prilagodili vsebino in dizajn spletnega mesta. 

Izdelava nakupne poti (Customer journey)

Nakupna pot (customer journey) je zemljevid vseh interakcij, ki jih ima uporabnik s podjetjem. Pomaga vam videti izdelek ali storitev skozi oči potrošnika ter tako spoznati njegove vedenjske vzorce, potrebe in mnenja. Zemljevid vsebuje stične točke (touchpoints) med podjetjem in uporabnikom. 

Glede na vedenje person na stičnih točkah boste lahko pridobili ključne informacije za sprejemanje najboljših poslovnih odločitev pri prenovi spletne strani. 

Definiranje ciljev

Da bi uspešno vodili projekt, si morate še pred pričetkom dela na sami strani postaviti SMART cilje:

  • S – specific (specifične)
  • M – measurable (merljive)
  • A – attainable (dosegljive)
  • R – relevant (relevantne)
  • T – timely (časovno opredeljene)

Ker prenova spletne strani pogosto vključuje veliko ljudi z različnimi mnenji, je pomembno tudi, da cilje in pričakovanja uskladite med seboj. Konsenz vseh sodelujočih je namreč ključnega pomena za uspešen zaključek projekta.

Pregled analitike na obstoječi strani

Najpomembnejši vir pri načrtovanju prenove spletne strani naj bo analiza obstoječe. Z uporabo orodij za spletno analitiko boste lahko ugotovili, kaj deluje in kaj ne ter spletno stran usmerili v pravo smer. Dodatno pomoč vam lahko v obliki toplotnih map in posnetkov sej uporabnikov nudijo napredna orodja za spremljanje rezultatov (npr. Hotjar in CrazyEgg). 

Uporabniki vam z vsakim obiskom vaše spletne strani zaupajo pomembne namige, kako jo lahko izboljšate. Prisluhnite jim! 

Priprava briefa

Kakovosten brief je predpogoj za kakovostno spletno mesto. Je izhodiščna točka, ki usmerja celoten proces prenove spletne strani. V njem so zbrani in jasno opredeljeni vsi cilji, želje, predviden budget, časovnica in še kaj več.

Prenesite si naš brief za prenovo spletnega mesta, ki vam bo olajšal izbiro prave agencije oziroma izvajalca za prenovo.

Kako naprej? 

Tako, zdaj ste dovolj oboroženi z znanjem, da se lahko uspešno prebijete skozi prvo fazo prenove spletne strani. Toda, kako naprej? Faz je namreč še kar nekaj, pot do vaše sanjske spletne strani pa je dolga … 

V pomoč vam je lahko tudi naš vodič 30 nasvetov za lažjo prenovo spletnega mesta, ki vas bo vodil skozi vseh 6 faz prenove spletne strani. Pri tem pa vam bo razkril 30 nepogrešljivih nasvetov, ki vam jo bodo lahko vsaj nekoliko olajšali! 

Če imate še kakšna dodatna vprašanja ali izzive, pa veste, kje nas najdete. Oglasite se nam.

Sorodne vsebine

Kategorije