V kratkem članku naš strokovnjak za SEO optimizacijo na podlagi večletnih praktičnih izkušenj s SEO vidika komentira vpliv pojavnih oken na pozicioniranje spletnih strani in spletnih trgovin na iskalniku Google.
Kaj so pojavna okna (pop-up)
Pojavna okna (angl. pop-up) so v praksi nekakšne “dinamične spletne strani”, ki se uporabniku prikažejo kot vmesni sloj, ki prekriva vsebino spletne strani ali spletne trgovine. Pojavna okna so lahko tako tehnično kot tudi oblikovno različno izvedena (programiranje, oblikovanje). Njihov namen je uporabniku na zaslonu – namiznem ali mobilnem – prikazati izpostavljeno vsebino, ki jo bo le stežka spregledal.
Praktična uporaba po namenu
V praksi pojavna okna največkrat med seboj razlikujemo po namenu ali aplikaciji uporabe.
Oglaševanje
Lahko se uporabljajo za oglaševanje, kjer z določeno sliko in tekstom prikažemo oglase, reklame, nove izdelke, razne popuste ali izbrano ponudbo.
Obveščanje
Lahko se uporabljajo za prikaz posebnih obvestil, na primer novic, posodobitev strani ali ponudb oziroma vseh ostalih ključnih informacij.
Prijavni obrazci
Lahko se uporabljajo za prikaz podatkov ali pa zgolj za zbiranje uporabniških podatkov. Med te najpogosteje štejemo: ime, elektronski (e-mail) naslov in telefonsko številko.
Ankete
Lahko se uporabljajo tudi za izvedbo anket in zbiranje statističnih podatkov uporabnikov.
Kako takšno vsebino vidijo spletni pajki?
Spletni pajki (angl. “web spiders” ali “crawlers”) pojavna okna navadno vidijo kot del vsebine strani. V praksi se nemalokrat izkaže, da je koda, kot je na primer HTML koda ali JavaScript koda, ki je zadolžena za pravilno proženje in prikaz pojavnih oken, lahko napisana površno ali da ni optimizirana za optimalni prikaz oziroma branje. Razlog za takšno kodo je največkrat programersko nepoznavanje vplivov kode na spletne pajke oziroma iskalnike. V praksi lahko takšno neoptimizirano kodo najdemo tudi pri največjih in najbolj prepoznavnih ponudnikih tovrstnih rešitev in orodij (Wisepops, Picreel, Popupsmart, Mailchimp, MailerLite).
Ko spletni pajek obišče spletno mesto, zazna prikaz pojavnega okna in si to ustrezno zabeleži. Kar se zgodi v nadaljevanju – in tega se zadevajo le redki SEO strokovnjaki – pa je, da je ocena, ki jo je spletni pajek oziroma iskalnik podelil spletni strani, v praksi pogosto podeljena pojavnemu oknu in vsebini pojavnega okna ter ne odraža ocene dejanske (prave) vsebine, ki se nahaja pod pojavnim oknom. Kot da ne bi moglo biti še bolj nerodno, so tovrstne težave nato lahko zapisane v obliki naprednih parametrov v spletni konzoli (Google Search Console), ki resda prikazuje napake, vendar pa jih ne najdemo, ko napako iščemo v kodi strani.
Če torej v svoji spletni konzoli (Google Search Console) vidite težave, se lahko te težave v resnici nanašajo na kodo, ki povzroča prekrivanje vsebine. Zato je treba narediti podrobno analizo, ki je lahko zelo zahtevna in lahko traja dlje časa, zanjo pa potrebujete sledeče podatke:
- kdaj se je pojavno okno vgradilo na spletno stran,
- kakšna je koda pojavnega okna,
- kakšen je odstotek prekrivanja mobilnega in kakšen je odstotek prekrivanja namiznega zaslona ter
- kaj proži kodo za prikaz okna (čas, dolžina seje itd.).
Zgornje podatke lahko nato primerjate z vrsto parametrov, ki jih najdete pod Izkušnja s stranjo (angl. Page Experience).
Kaj pa pojavno obvestilo o uporabi piškotkov na strani?
Na tej točki ste se verjetno vprašali: “Kaj pa pojavna okna, ki se prikazujejo kot obvestilo o uporabi piškotkov (angl. cookie policy), so ta dovoljena?” Google je glede tega podal mnenje, saj naj bi tovrstni elementi spletne strani, ki so “zakonsko obvezni” za “vse spletne strani”, “bili tako tudi obravnavani”. Lahko rečemo, da je iskalnik zelo dober pri prepoznavi vsebine, ki se prikazuje. Je pa pomembna pravilna izvedba tudi teh elementov.
V praksi je pomembno, da so okna s piškotki v sami kodi spletne strani “pravilno pozicionirana” in nikoli ne blokirajo branja spletnim pajkom. Pomembno je tudi, da spletni pajki brez vsakega dvoma razumejo, o čem govori prikazano obvestilo, zato je uporaba primernega teksta lahko ključna pri prepoznavi in klasifikaciji tovrstnih obvestil (vir: Mandatory Interstitials, Google).
Najboljše načine uporabe obvestil o piškotkih si lahko ogledate na uradnem viru: https://web.dev/cookie-notice-best-practices/.
Ali lahko pojavna okna vplivajo na pozicioniranje na iskalnikih?
John Mueller (Googlov advokat) je dobil jasno vprašanje, ki se je glasilo: “Ali lahko na mojo uvrstitev na iskalniku vpliva “okno oziroma pasica”, ki se prikaže na moji strani?”
Na kratko: odgovoril je z DA.
Za daljšo razlago si lahko ogledate video, ki je naveden kot vir: English Google SEO office-hours from March 25, 2022 (ogled pri 39. minuti in 31 sekundah).
Vpliv pojavnih oken v praksi
Vpliv pojavnih oken v praksi lahko rezultira v:
- “Prekinjanju uporabniške izkušnje”: pojavna okna, ki zakrivajo vsebino ali so težko zaprta, lahko razdražijo uporabnike in povzročijo visoko stopnjo zapuščanja (angl. bounce rate), kar iskalnikom sporoča, da spletna stran ne omogoča dobre uporabniške izkušnje.
- Mobilni neprilagodljivosti: pojavna okna, ki niso optimizirana za mobilne naprave, lahko povzročijo slabo uporabniško izkušnjo na teh napravah in tako vplivajo na znižanje uvrstitve na Googlu.
- Kazni s strani samega iskalnika: dolgo nazaj je Google napovedal, da bo kaznoval spletne strani, ki uporabljajo t. i. “vdirajoče interstitiale” (tj. pojavna okna, ki prekrivajo značilno količino vsebine). Več o tem si lahko preberete v zapisu “Izogibajte se vdirajočim interstitalom“.
- Težavah z merjenji LCP, CLS.

Obstaja alternativna in korektna rešitev?
Tisti, ki se ukvarjate z optimizacijo spletnih strani, najverjetneje že veste, da je primerna uporaba tovrstnih obvestil na podlagi merjenj pod strogimi pogoji tolerirana. Torej, v kolikor se ta obvestila ne prikazujejo dovolj časa in še to samo nekaterim uporabnikom (ne vsem), seveda s prej omenjenimi praksami. Ta podatek lahko skupaj s podatkom o prekritosti zaslona urednike spletnih strani kaj hitro odvrne od praktične uporabe. Dejstvo je, da brez pojavnih oken največkrat ne moremo poslovati, saj spletna prodaja in povpraševanja narekujejo svoj tempo.
Kot rešitev predlagamo uporabo pasic ali bannerjev (vir: Use banners insted of interstitials, Google). Glavna razlika je, da pri njihovi uporabi pride do zelo majhne vsebinske prekritosti zaslona. Na takšen način bo vpliv na pozicioniranje iskalnikov minimalen.
PRO nasvet: če vsebina na prikaznem oknu oziroma pasici ali bannerju danega URL-ja (x) ni vsebinsko povezana z vsebino strani (y), potem lahko za dani URL Google podeli slabšo oceno.
Primer: pojavno okno govori o sedežnih garniturah, vsebina, ki se dejansko nahaja na URL-ju, torej “za oknom”, pa govori o pisarniških stolih.
V praksi: končna odločitev o uporabi pojavnih oken ali pasic je torej na strani urednikov spletnih strani in le upamo lahko, da imajo programerji, ki so odgovorni za pravilno implementacijo “s strani naročnika”, dovolj strokovnega znanja in da dovolj podrobno razumejo prebiranje spletnih pajkov.
Vas zanima več o tem? Za dodatna vprašanja, povezana z optimizacijo spletnih strani (tako osnovno kot napredno), se seveda lahko obrnete na nas.
Pogosto zastavljena vprašanja:
Ali je pomembno kje v kodi spletne strani se nahaja koda s pasico?
Da, pozicioniranje kode je lahko zelo pomembno. Priporočljivo je, da se koda, ki prikazuje pasico nahaja čim nižje v sami kodi strani . Vizualno poziciniranje pasice lahko ostane poljubno saj se oblika in prikaz ureja s t.i. CSS kodo.