Branje: 5 min

Kako se izogniti nesmotrni porabi budgeta v Google Display kampanjah

Google je s septembrom 2018 uvedel spremembe pri ciljanju in izključitvah mobilnih naprav v Google Ads kampanjah znotraj prikaznega omrežja. Izkušeni oglaševalci vedo, da je oglaševanje v mobilnih aplikacijah velikokrat zelo potratno. Kako se lahko temu izognemo ter zaobidemo Googlovo posodobitev izključevanja umestitev? Posodobitev pri ciljanju in izključevanju To, da je spletni promet prek mobilnih […]

Mobile Apps||||||||Mobile Apps-min

Kazalo vsebine

Google je s septembrom 2018 uvedel spremembe pri ciljanju in izključitvah mobilnih naprav v Google Ads kampanjah znotraj prikaznega omrežja. Izkušeni oglaševalci vedo, da je oglaševanje v mobilnih aplikacijah velikokrat zelo potratno.

Kako se lahko temu izognemo ter zaobidemo Googlovo posodobitev izključevanja umestitev?

Posodobitev pri ciljanju in izključevanju

To, da je spletni promet prek mobilnih naprav že prevzel primat in se moramo osredotočiti na mobilno uporabniško izkušnjo čivkajo že povsod. Temu trendu sledi in ga hkrati postavlja Google na področju SEO optimizacije z “mobile-first” indeksiranjem in spremljanjem uporabniške izkušnje, spremembe pa uvaja tudi na področju oglaševanja. Ena od teh je sprememba oziroma spremembe pri možnostih ciljanja in izločanja umestitev v Google Display kampanjah. Googlova utemeljitev je, da to omogoča lažje doseganje čedalje večjega števila uporabnikov mobilnih naprav. To v praksi pomeni, da bodo uporabniki Google Ads opazili povečanje prometa iz aplikacij za mobilne naprave in mobilnega prometa nasploh. Sliši se super, a v praksi je slika drugačna.

Vprašljiva kakovost prometa iz aplikacij

Odvisno katero raziskavo preberete, se povprečen CTR kampanj v prikaznem omrežju giblje med 0.25 – 0.5 % (razlike so odvisne od lokacije, branže in številnih drugih dejavnikov). Te številke ne dajejo celotne slike, saj lahko imajo uspešne kampanje precej nižji CTR. Kaj je KPI uspešnosti je seveda odvisno od ciljev kampanje, kamor pes taco moli pa je v že omenjeni promet iz mobilnih naprav. Vsak dan velikokrat naletim na kampanje uporabnikov, ki imajo navidez odličen performance display kampanj. A že hiter pogled v poročilu o umestitvah oglasov pokaže, da je večina prometa iz mobilnih aplikacij. Ta promet pa je skoraj v večini primerov nekakovosten, saj prihaja iz raznih iger, aplikacij za vreme in podobnih umestitev, kjer so kliki na oglase bolj pomota kot pa manifestacija interesa za vašo ponudbo.

Neustrezno postavljene kampanje v prikaznem omrežju so torej zelo učinkovito orodje za nesmotrno potrošnjo oglaševalskega budgeta. Tudi remarketing ni izvzet!

Kako postaviti boljše kampanje?

Kampanje v prikaznem omrežju so praviloma slabši generator neposredne spletne prodaje ali pridobivanja leadov kot ostali kanali. Vsaj slabo postavljene. To ne pomeni, da nimajo pomembne vloge, saj omogočajo doseganje velikega občinstva, z remarketingom pa se njihova učinkovitost precej poveča. Zavedati se moramo, da za razliko od kampanj v iskalnem omrežju, kjer uporabniki aktivno iščejo ponudbo in jasno izražajo svojo intenco, z banner oglaševanjem ciljamo uporabnike na podlagi interesov, medtem ko brskajo po drugih spletnih mestih. Z neustreznim ciljanjem in umestitvami je torej težko ustvariti presežke.

Kako torej poskrbeti, da se oglasi prikazujejo na mestih, ki nam nosijo konverzije?

Stari triki ne delujejo več

V preteklosti se je oglaševanju v mobilnih aplikacijah izognilo na ta način, da smo v seznam izključitev preprosto dodali domeno adsenseformobileapps.com, kar je preprečilo prikazovanje oglasov v aplikacijah. Že poleti je bilo opaziti, da ta pristop ni deloval, saj je bilo moč v nekaterih računih ponovno opaziti umestitve v aplikacijah.Drugi način je bil, da smo v nastavitvah kampanje v meniju Naprave (Devices) odkljukali umestitve v aplikacijah na mobilnih napravah in tablicah. Ta funkcionalnost je še v začetku decembra bila na voljo, sedaj pa tudi te ni več.

Kako lahko izločimo aplikacije

Google s številnimi spremembami znotraj Ads platforme stremi k čim večji avtomatizaciji procesov, saj želi svoja orodja približati širšemu spektru uporabnikov. A zadnja sprememba služi predvsem Googlu in manj uporabniku, saj ta lahko hitro porabi veliko sredstev. Temu se Google seveda ne bo upiral. Izločanje aplikacij vsebuje več korakov, a na srečo vam jih ne bo treba izvajati vsakič. Poglejmo posamezne korake:1. Znotraj Google Ads kliknite na meni Tools desno zgoraj in izberite zavihek “Placement exclusion lists”.

2. Kliknite na modro ikono s plusom ali na povezavo + Create List. Odprlo se vam bo spodnje okno:

3.Kliknite zavihek App categories, kjer boste v naslednjem koraku ročno označili vse kategorije aplikacij v Google Play in Apple App Store. Ko to storite, shranite senzam, ki ste ga ustvarili.

4.Izberite želeno kampanjo v prikaznem omrežju in izberite meni Placements. Na vrhu se nahaja zavihek Exclusions, kjer bomo izbrali oblikovan seznam kategorij aplikacij. Kliknite na modro ikono svinčnika in izberite Exclude placements.

5. Kliknite na “Use placement exclusion list” in izberite seznam, ki ste ga oblikovali na začetku.

6. Na koncu nam ostane še zadnji korak, saj moramo izločiti še Windows aplikacije. Iz neznanega razloga Google dopušča, da to lahko storimo le v tem oknu.

Spremljajte uspešnost kampanj

Z izvedbo zgornjih sprememb boste zelo hitro opazili občuten upad CTR-ja vaših kampanj v prikaznem omrežju. A zelo verjetno boste hkrati zaznali več kakovostnega prometa na strani (spremljajte ključne KPI-je znotraj Google Analytics). Tu velja poudariti, da je odločitev o izključevanju prometa iz aplikacij odvisna od ciljev vaše kampanje. V nekaterih primerih želite ciljati uporabnike aplikacij, a pri tem pazite, da izločate neprimerne kategorije ali pa ročno izločate umestitve, ki vam prinašajo slabe rezultate.

Veliko uspeha pri izvajanju vaših kampanj!

Sorodne vsebine

Kategorije