Branje: 3 min

Kaj je vsebinski marketing

Vsebinski marketing se osredotoča na ustvarjanje in distribucijo ustreznih kvalitetnih vsebin. Namen vsebine je izobraziti in pridobiti nove stranke ter osveščati javnost o vaši blagovni znamki. Pri samem procesu si lahko pomagate z marketinško avtomatizacijo in marketinškim svetovanjem.

priprava vsebin za vsebinski marketing

Kazalo vsebine

Vsebinski marketing (ang. content marketing) je strateški marketinški pristop, osredotočen na ustvarjanje in distribucijo ustreznih vsebin, s katerimi bi pritegnili in obdržali jasno določeno občinstvo. In  na koncu seveda spodbudili stranke k nakupu produktov ali storitev. Pomembna je vsebina! Ta ne bo pomagala le pri pridobivanju potencialnih strank. Izobraževala bo tudi ciljne skupine in jih ozaveščala o vaši blagovni znamki. Pri marketinški strategiji vam bosta v pomoč tudi marketinška avtomatizacija in svetovanje.

 

Zakaj je pomemben?

Vsebinsko trženje je dobro za vaše podjetje in vaše stranke. Podjetja se ga poslužujejo predvsem zaradi koristi, ki jih prinaša, tj. povečana prodaja, prihranki stroškov in bolj zveste stranke. Vsebinski marketing je sedanjost in prihodnost trženja.

Razlika med vsebinskim marketingom in drugimi oblikami trženja je v tem, da slednja zelo agresivno prodajajo stvari, vsebinsko trženje pa je zelo nevsiljivo in posredno, zaradi česar je tako uspešno. Posledično je vsebinsko trženje tako privlačno, saj se ga lahko skrije med ostale vsebine.

Marketinška avtomatizacija

Marketinška avtomatizacija se ukvarja s pomikanjem potencialnih kupcev iz vrha prodajnega lijaka proti dnu. Potencialne kupce se ocenjuje glede na njihovo dejavnost. Ti prejemajo ciljno vsebino in sporočila ter se jih tako usmerja od prvega zanimanja do prodaje. Pri avtomatizaciji trženja gre za uporabo programske opreme za avtomatizacijo marketinških dejavnosti (upravljanje z e-pošto, objavljanje v družabnih medijih, oglaševalske akcije ipd.). Najboljša marketinška avtomatizacija je kombinacija programske opreme in strategije.

Marketinško svetovanje

Marketinški svetovalec sodeluje s podjetji pri ustvarjanju in izvajanju marketinških strategij. Svetovalec pomaga sestaviti podroben marketinški načrt, določiti tržno sporočilo podjetja in določiti ustrezen marketinški pristop, s katerim bo sporočilo prešlo na ciljni trg. Večina svetovalcev je vključenih tudi v izvajanje tržne strategije. Pogosto pomagajo pri spremljanju rezultatov in prilagajanju oglaševalskih akcij, saj podjetjem zagotavljajo najboljše rezultate s svojimi marketinškimi napori. Z najemom svetovalca za trženje si lahko zagotovite specializirana znanja in spretnosti, ki jih podjetje nima.

Primer vsebinskega marketinga

Vsebinski marketing uporabljajo vodilne blagovne znamke in ugledne svetovne organizacije, med njimi P&G, Microsoft, Cisco Systems in John Deere. Poslužujejo se ga tudi mala podjetja in posamezniki po vsem svetu. Zakaj? Ker deluje. Na vaš marketing morate gledati kritično s stališča vaše stranke. Želite predstaviti izdelek ali izobraziti o določeni temi? Še vedno je cilj pridobivanje novih strank. V posnetku iz dokumentarca Zgodba o vsebini si lahko pogledate, kako John Deere izobražuje stranke, namesto da bi jim prodajal.

 

Strategija vsebinskega marketinga

Vsebinska strategija je del vašega marketinškega načrta, ki stalno pripoveduje, kdo ste in kakšno je vaše strokovno znanje, ki ga prinašate v svojo panogo. Nanaša se na upravljanje skoraj vseh oprijemljivih medijev, ki jih ustvarite in posedujete. Skoraj 70 % podjetij v letu 2020 aktivno vlaga v vsebinsko trženje. Ko oblikujete strategijo vsebinskega marketinga, je treba odgovoriti na sledeča vprašanja:

  • Kdo bo bral vašo vsebino?
  • Kateri problem boste rešili za svoje občinstvo?
  • V čem ste edinstveni?
  • Na katere vsebinske formate se boste osredotočili?
  • Na katerih kanalih boste objavljali?
  • Kako boste upravljali z ustvarjanjem in objavo vsebine?

 

Z odgovori na ta vprašanja imate oblikovano že polovico strategije za vsebinski marketing.

Sorodne vsebine

Kategorije