SEO (ang. search engine optimization) v prevodu pomeni optimizacijo spletnih strani za spletne iskalnike (Google, Youtube ipd.). Cilj tovrstne optimizacije je izboljšati uvrstitev vaše spletne strani v iskalniku. Posledično pa se poveča količina in kakovost organskega (neplačanega) prometa na vašem spletnem mestu. Iskalniki želijo namreč svojim uporabnikom zagotoviti najboljše informacije o iskanem pojmu. Dobra SEO optimizacija izboljšuje uporabniško izkušnjo in uporabnost spletnega mesta.
Zakaj SEO in kako deluje?
Uporabniki zaupajo iskalnikom in prisotnost na najvišjih pozicijah v Googlu za ključne besede, ki jih uporabnik išče, povečuje zaupanje v spletno mesto. Optimizacija vašega spletnega mesta bo pripomogla k zagotavljanju boljših informacij iskalnikom. Tako bo vaša vsebina pravilno indeksirana in prikazana med organskimi rezultati iskanja. Googlov pajek zbira podatke o poizvedbi uporabnikov po vseh vsebinah, ki jo najde na internetu. Optimizacija nastopi v fazi ustvarjanja vsebine spletnih strani po določenih pravilih – da bodo spletni pajki našli primerno vsebino.
Kakovost prometa
Za vsakega ponudnika blaga ali storitev je pomembna kakovost prometa na njihovi spletni strani. Želite namreč pritegniti obiskovalce, ki so resnično zainteresirani za izdelke oz. storitve, ki jih ponujate. Zato morate spletno stran na ta način tudi optimizirati. Če je optimizacija z vidika kakovosti prometa uspešna, lahko vidimo v poročilih v Google Analytics. V Assisted Conversions (Conversions > Multi-Channel Funnels > Assisted Conversions) lahko ugotovite, kakšen doprinos imajo posamezni marketinški kanali za vaš prodajni proces.
Količina prometa
SEO je ena izmed stroškovno najučinkovitejših marketinških strategij, saj cilja na uporabnike, ki aktivno iščejo vaše izdelke in storitve na spletu. Ko na prave strani kliknejo pravi ljudje, je kakovost prometa boljša. Posledično se poveča tudi količina prometa. Spletna mesta, ki investirajo v SEO, pridobivajo več kot 50 % celotnega prometa na internetu. Če se uvrstijo na prvo stran, dobijo več kot 90 % tega prometa. Če se vključijo še v lokalne rezultate iskanja ali tržno nišo, je odstotek pogosto še višji.
Organski rezultati
Velik del rezultatov iskanj predstavljajo oglasi. Organski promet pa je vsak promet, ki vam ga ni treba plačati in ga dosežete s SEO. Rezultati organskega iskanja so seznam spletnih strani, ki se glede na ustreznost najbolje ujemajo z iskalno poizvedbo uporabnika. Z ustrezno in kakovostno vsebino bo organski SEO ustvaril več klikov. Ko uporabniki berejo koristno vsebino, ki rešuje njihove težave ali odgovarja na njihova vprašanja, med njimi gradi večje zaupanje. Organski SEO zagotavlja trajne rezultate, zato ga ne zanemarjajte.
Iskalniki in SEO industrija imajo podobne cilje
Iskalniki želijo vašemu poslu pomagati do uspeha. Google ima celo priročnik za optimizacijo iskalnih mehanizmov! Prav tako podpirajo prizadevanja SEO skupnosti. Konference o digitalnem marketingu redno privabljajo inženirje in predstavnike večjih iskalnikov. Medtem ko se smernice za spletne skrbnike razlikujejo od iskalnika do iskalnika, osnovna načela ostajajo enaka: ne poskušajte prevarati iskalnikov. Sledite smernicam iskalnika in svojim obiskovalcem zagotovite odlično uporabniško izkušnjo.
Za več informacij si preberite tudi članek: Vse kar ste si želeli vedeti o SEO.