Statista ocenjuje, da se bodo eCommerce prihodki v letu 2022 povišali na 6,54 bilijona ameriških dolarjev. To pomeni, da se vam čas za odlašanje ali tehtanje odločitve o spletni trgovini počasi izteka. 

Vaši kupci so že na spletu in vas tam iščejo. Če vas ne najdejo, bodo šli h konkurenci. Kako lahko to preprečite?

7 korakov za izdelavo spletne trgovine

Izdelava spletne trgovine je zahtevna in kompleksna, lahko pa si jo olajšate z razumevanjem vseh potrebnih korakov od ideje do sprejema prvega spletnega naročila.

Tukaj je 7 korakov, kako se lotiti izdelave spletne trgovine.

1. Izbira platforme za spletno trgovino

Platforma, na kateri bo vaša spletna trgovina, bo vplivala na tako ceno izdelave spletne trgovine kot tudi na atribute, ki jih lahko pričakujete od spletne trgovine.

Kako izbrati platformo za vašo spletno trgovino? Preverite primerjavo 3 najbolj priljubljenih platform in se odločite za tisto, ki v največji meri izpolnjuje zahteve vašega posla in pričakovanja vaših kupcev.

2. Izbira in zakup domene

Če še nimate spletne strani ali zakupljene domene, boste morali za izdelavo spletne trgovine registrirati novo domeno. Izberite domeno, ki odraža vašo dejavnost, je unikatno in zapomljivo. Če je primerno, poskusite v domeno vključiti tudi ključne besede. Na primer če prodajate pripomočke za manikuro doma, v ime domene ključite besedo “nohti”.

Pri registraciji bodite pozorni, da registrirate domeno z ustrezno končnico, ki odraža trg, na katerem delujete: za slovenske spletne trgovine .si in ustrezno za druge države, za globalni ali ZDA trg pa izberite .com.

3. Dizajn spletne trgovine

Pri dizajnu imate dve možnosti. Lahko se odločite za dizajn po meri ali prilagoditev predlog (templatov), ustvarjenih za izbrano eCommerce platformo.

V prvem primeru potrebujete dizajnerje in progamerje, ki bodo realizirali vašo vizijo o izgledu spletne trgovine. Gre za cenovno in časovno zahtevnejšo opcijo, ki pa vam zagotavlja izvedbo vsakega detajla, kot ste si ga sami zamislili.

V drugem primeru pa lahko izberete ustrezne predloge dizajna za Shopify, Woocommerce ali Magento platformo in jih prilagodite svojim željam. Spreminjate lahko font in velikosti besedil, barvne sheme, fotografije, razpored elementov … Imejte pa v mislih, da mogoče ne boste mogli izvesti vseh želenih sprememb zaradi omejitev predloge in da boste za naprednejše posege v dizajn predloge potrebovali pomoč programerjev.

4. Podatki o izdelkih

Pri izdelavi spletne trgovine želite svojim kupcem zagotoviti vse informacije, ki jih potrebujejo za odločitev o nakupu. Poskrbite, da imajo vsi izdelki naslednje informacije:

  • unikatno ime,
  • opis ali več informacij,
  • kategorijo,
  • slike,
  • ceno in
  • težo, da lahko kupci predvidijo stroške dostave.

5. Izbira načinov plačila

Kupci pri spletnem nakupu pričakujejo različne metode plačevanja, zato morate pri izdelavi spletne trgovine omogočiti načine plačevanja, ki so najbolj priljubljeni in pričakovani pri vaših kupcih. Na primer starejši kupci ne zaupajo spletnim plačilom s kartico, zato najraje kupujejo s plačilom po povzetju.

Ko boste izbirali platforme za spletne trgovine, preverite, kakšni so pogoji in stroški za posamezne načine plačil.

6. Izbira načinov dostave

Kupec je izdelek izbral in plačal … kaj pa sedaj? Na vrsti je dostava. Na voljo so različne možnosti pošiljanja in dostave, med katerimi boste želeli omogočiti načine, ki vašemu kupcu omogočajo udoben in ugoden nakup, hkrati pa ustrezajo vašemu poslu.

Poleg plačljive dostave razmislite, ali želite dodati možnosti brezplačne dostave in osebnega prevzema.

7. Testiranje in objava spletne trgovine

Ko imate spletno trgovino postavljeno, se boste želeli prepričati, da vse deluje brezhibno. Za testiranje angažirajte več sodelavcev ali prijateljev (če imate to možnost) in preverite vse korake, skozi katere bo šel kupec.

Tukaj je nekaj ključnih stvari, ki jim morate nujno preveriti:

  • Podatki in informacije o izdelkih se pravilno prikazujejo in nimajo napak.
  • Prikaz izdelkov v ustreznih kategorijah.
  • Urejanje (brisanje, dodajanje, spreminjanje količine) izdelkov v košarici deluje brezhibno.
  • Plačilo je možno z vsemi ponujenimi načini plačila.
  • Stroški dostave se ustrezno obračunajo glede na izbran način dostave.
  • Popusti in ugodnosti se ustrezno obračunajo.
  • Spletna trgovina se ustrezno prikazuje in deluje na vseh napravah (računalnik, telefon, tablica) in v različnih brskalnikih (Chrome, Firefox, Opera, Microsoft Edge/Internet Explorer, Safari).

Preden objavite spletno trgovino, začnite graditi interes in navdušenje na družbenih omrežjih, da bo vaša nova spletna trgovina sprejeta z navdušenjem. Napoveste jo lahko tudi prek emaila, če imate bazo kontaktov za email marketing. Enako storite, ko bo spletna trgovina objavljena – obvestite čim več potencialnih kupcev (prek družbenih omrežij, emaila, spletnega oglaševanja).

Kaj so naslednji koraki?

Ko imate postavljeno spletno trgovino, se pravo delo šele začne. Vaš cilj je, da privabite čim več obiskovalcev v vašo spletno trgovino in da čim več obiskovalcev do konca opravi nakup. Preverite, kaj mora imeti spletna stran za boljše prodajne rezultate, da kupcu olajšate pot od prvega stika do uspešno opravljenega nakupa.