Branje: 7 min

Še ne uporabljate Google Shopping kampanj? Preverite, kaj zamujate!

Google Shopping kampanje so odličen in časovno učinkovit način predstavitve vaših izdelkov na vseh Google oglaševalskih kanalih. Za razliko od iskalnih in prikaznih Google oglasov Google Shopping kampanje izkoristijo prednosti obeh tipov kampanj ter preko slike in drugih uporabnih informacij naredijo oglase bolj privlačne.

Google Shopping

Kazalo vsebine

Google Shopping se osredotoča na promocijo produktov v vaši spletni trgovini ali na fizični lokaciji. Seveda je to mogoče opraviti tudi prek kampanj v prikaznem omrežju ali bolj uspešno s pomočjo oglasov v iskalnem omrežju, kjer uporabniki z iskalnimi nizi sami izkažejo interes. Prednost Google Shopping kampanj je ta, da izkoristijo prednosti obeh tipov kampanj, odpravijo določene pomanjkljivosti ter tako vaše produkte uporabnikom prikažejo ob pravem času. 

Glavna prednost oglasov v iskalnem omrežju je natančno prikazovanje oglasa v trenutku, ko uporabnik sam izrazi interes oz. v iskalnik vpiše ključne besede, povezane z vašim produktom. To ključno lastnost izkoristi tudi Google Shopping, a uporabniku predstavi produkte s kompleksnejšim oglasom, kot je samo tekstovni oglas v iskalnem omrežju.

Oglase Google Shopping uporabniki bolje opazijo

Oglasi se pojavijo nad ali ob organskih in oglasnih iskalnih rezultatih, kar pomeni, da so bolj opazni. Poleg tega izpostavijo elemente, ki so po mnenju Googla ključni pri nakupnem odločanju. Ker kupujemo z očmi, vsak izdelek znotraj Google Shopping vsebuje tudi fotografijo. Za potencialnega kupca so pomembni še cena izdelka, blagovna znamka, ocena izdelka ter trenutno aktualne akcije ali brezplačna dostava. Vsi ti podatki so se do zdaj skrivali v vaši spletni trgovini, ki jo je uporabnik obiskal šele po kliku na oglas. Prednost Google Shopping je, da so ključni podatki o izdelku uporabnikom predstavljeni še preden za njihov obisk porabite svoja oglaševalska sredstva.

Prednost oglaševanja v prikaznem omrežju je Googlovo napredno zaznavanje prihodnjih namenov uporabnikov. To pomeni, da lahko prikažemo oglas za produkt, ko ga uporabnik še ne išče v iskalnem omrežju. Prav tako nam prikazno omrežje omogoča, da uporabniku sledimo skozi proces odločanja na več kot milijardi spletnih straneh. Vse te prednosti omogočajo tudi kampanje Google Shopping.

V ozadju omenjenih oglasov stoji platforma Google Merchant, kjer so zbrani vsi podatki o izdelkih, pogojih dostave ter morebitnih akcijah. 

Opomba: Google Shopping trenutno še ni na voljo za slovenski trg, lahko pa ga uporabljajo slovenski trgovci, ki želijo svoje izdelke oglaševati v tujini.

Google Merchant

Platforma, ki omogoča vse kampanje Google Shopping, je Google Merchant, ki je povsem brezplačna. Predlagamo vam, da pri oblikovanju računa Google Merchant uporabite isti kontaktni e-poštni naslov, kot ga uporabljate za nadzor nad vašima računoma Google Ads in Google Analytics. S tem boste  lažje povezali oba računa, kar je nujno za izvoz produktov iz Google Merchant ter njihov vnos v Google Ads. V tej platformi boste lahko urejali produktne feede, pravila po meri za upravljanje s feedi, časovno omejene promocije na specifičnih trgih, dodajali lastnoročno oblikovane produkte, informacije o dostavnih časih in stroških ter še mnogo drugega.

Nujni koraki za uporabo Google Shopping

Ko oblikujete nov račun Google Merchant, najprej vpišete ime svojega podjetja, izberete lokacijo, kjer se vaše podjetje nahaja, ter časovni pas, ki vam odgovarja. Te podatke lahko kasneje tudi spreminjate. 

Urediti morate tudi verifikacijo spletne strani, na kateri so vaši izdelki, izpolniti podatke o pogojih dostave ter dopolniti podatke o svojem podjetju. Slednje pomeni vnos logotipa ter primarne in sekundarne barve CGP-ja. Logotip vam bo nato na voljo pri vseh oglasih Google Shopping na platformi Google Ads. 

Povezava z Google Ads

Kljub temu, da Google Merchant omogoča “free listings”, kjer se bodo vaši produkti uporabnikom prikazovali brezplačno, je glavni namen produkte prikazati uporabnikom prek oglasov. Za to je treba povezati račun Google Merchant z računom Google Ads, prek katerega boste lahko oglaševali. To opravite s klikom na Tools & Settings in zavihek Linked accounts, kjer imate možnost povezati račun tudi s storitvama Google Display 360 ter Google My Business. 

Vnos produktov

Google Merchant vam omogoča dva glavna načina vnosa produktov. Ročni vnos (dodajanje produkta znotraj Merchant Centra) ali pa s pomočjo izvoženega product feed-a. Slednji zagotavlja tudi redno posodabljanje cen, zaloge in drugih atributov vaših izdelkov. 

Manual Product Creation

V Google Merchant Centru lahko v razdelku product / all products kreirate nov produkt. Vrednosti tega produkta bodo ostale statične, dokler ne izberete možnosti spremembe določenih vrednosti. Pri kreiranju je treba določiti državo, v kateri želite oglaševati ali prikazovati izdelek (tukaj lahko dodate več držav), in jezik, uporabljen na pristajalni strani produkta. Vsa ostala obvezna polja pri kreiranju so označena z zvezdico. Pri izbiranju kategorij (Google product category) pa si pomagajte z naslednjim primerom: https://www.google.com/basepages/producttype/taxonomy.en-US.txt . 

Product feed

Primernejša rešitev za spletne trgovine z večjim številom izdelkov je uvoz produktov s pomočjo generiranega product feeda, ki mora slediti Googlovim zahtevanim standardom. Mnoge platforme seveda ponujajo vtičnike, ki poskrbijo za generiranje in redno posodobitev product feeda. Kadar uporabljate product feed, se vam znotraj storitve Google Merchant odpre tudi možnost oblikovanja avtomatiziranih pravil, s pomočjo katerih lahko podatke iz product feeda manipulirate in jim spreminjate vrednosti po lastni želji. To je napredna funkcija, ki se velikokrat uporablja za namene spreminjanja opisov in naslovov izdelkov, tako da podatki na spletni strani še vedno ostanejo nespremenjeni. 

Google Shopping kampanje

Ko imamo urejen račun Google Merchant, izdelki pa so prestali pregled ter dobili potrditev primernosti za oglaševanje, se nam odpre možnost oglaševanja s kampanjami Google Shopping. Tukaj sta na voljo dve obliki kampanj, ki se – tipično za platformo Google Ads – pogosto spreminjata. 

Smart Shopping kampanje

Avtomatiziran pristop kampanj Smart Shopping omeji nadzor, ki ga imamo nad oglaševanjem v takšni kampanji. To pomeni, da:

  • sta na voljo dve obliki biddingov (maximise conversions in target ROAS),
  • lahko uporabljamo samo eno oglasno skupino znotraj celotne kampanje,
  • je onemogočeno targetiranje prek izbranih občinstev, hkrati pa je onemogočeno tudi dodajanje negativnih ključnih besed.

V zameno za izgubo nadzora pa prejmemo razširjen doseg oglaševanja, ki zajema dinamični remarketing znotraj kampanje Google Shopping. Posledično se bodo oglasi za izdelke prikazovali tudi na YouTube, GSP ter GDN oglasnih kanalih. Tukaj ponovno nimamo možnosti izbrati, katere izmed teh prikaznih funkcij bodo aktivne. Oglasi znotraj kampanj Smart shopping poleg podatkov, ki jih prejmejo iz Google Merchant, potrebujejo tudi oglaševalsko sliko, po želji pa se lahko doda tudi video dolžine do 30 sekund ter oglaševalsko besedilo. Iz teh elementov se nato oblikujejo oglasi, ki so podobni responsive display oglasom.

Takšne kampanje lahko razumemo kot hibrid med oglaševanjem Google Search in Google Display. 

Standard Shopping kampanje

Več nadzora omogočajo kampanje Google Shopping Standard. Tukaj smo primarno omejeni na prikazovanje izdelkov samo znotraj kanalov Google Shopping in Google Search, vendar lahko to razširimo tudi na prikazovanje v omrežjih GSP, YouTube in Discovery. Kampanja nam ponudi targetiranje s pomočjo občinstev (affinity, in-market, remarketing, detailed demographics in similar audiences), nadzor nad negativnimi ključnimi besedami, oblikovanje več oglasnih skupin ter prilagajanje ponudb glede na napravo uporabnika. Na voljo imamo tudi več bidding nastavitev (maximize clicks, manual cpc in target ROAS), prav tako lahko kampanje Shopping uredimo po prioriteti.

Kampanje Google Shopping so torej odličen in časovno učinkovit način predstavitve izdelkov na vseh Googlovih oglaševalskih kanalih. Ker podajo več informacij s sliko in drugimi elementi, so takšni oglasi za kupce privlačnejši. In še dodatna prednost: ker črpajo podatke iz produktnih katalogov, je kreiranje oglasov bistveno hitrejše kot oblikovanje iskalnih (search) oglasov.

Vse več oglaševalcev se odloča za kampanje Google Shopping, zato je le še vprašanje časa, kdaj se bo nabor držav, kjer se na ta način lahko oglašuje, spet povečal. 

Sorodne vsebine

Kategorije