V nadaljevanju preverite značilnosti, prednosti in tudi omejitve posameznih formatov, ki so na voljo pri Facebook oglaševanju. Kot boste videli, boste v različnih kampanjah želeli uporabiti različne oglasne formate.

1. Oglas s fotografijo – Photo Ad

Slikovni oglas je eden izmed prvih formatov oglaševanja, ki jih je Facebook ponudil oglaševalcem. Torej, naložimo fotko, napišemo prodajno besedilo in je to vse? Zveni preprosti, vendar ni.

V navalu video vsebin dobivajo namreč statični oglasi vedno manj pozornosti. Zato je ključnega pomena, da je fotografija, ki je jedro vašega oglasa, posebna in atraktivna.

Najboljše prakse za učinkovite in preproste foto oglase

Pri izbiri fotografije za vaš oglase, bodite pazljivi, da izbrana fotografija na zanimiv način prikazuje lastnosti oglaševane storitve ali produkta. Kaj to pomeni? Pomagajte si s fotografijami, ki prikazujejo osebe, ki uporabljajo vaš produkt, naj ne prikazujejo le izdelka. Na ta način se bodo posamezniki lažje poistovetili s storitvijo ali produktom.

Najnovejše smernice pravijo, da je idealno razmerje fotografije 1:1, lahko se poigrate tudi z višjimi dimenzijami, vendar v tem primeru boste ostali brez naslova in CTA gumba. Glavni poziv k dejanju oz. call to action je v tem primeru klik na sliko.

Uporaba besedila v slikah

Težava, s katero se je gotovo srečal že vsak oglaševalec. Facebook je namreč zelo občutljiv na tekste v slikah, zato bodite zelo pozorni na količino le-tega. Pri Facebook oglaševanju se rajši osredotočite na vizualni del. Držite se “pravila 20 %”, ki določa, da slika ne sme vsebovati več kot 20 % besedila.

Kar bi želeli komunicirati z besedilom na sliki, poskušajte povedati v prodajnem besedilu, ki v kampanji spremlja sliko. Fotografije, ki vsebujejo preveč besedila, imajo že od začetka oglaševanja slabše rezultate, ker so “kaznovane” z manjšim dosegom.

Uporabljajte kakovostne fotografije z visoko ločljivostjo. Najnovejša priporočila glede velikosti datotek najdete tudi v Vodniku za oglase na Facebook Business uradni strani. 

2. Video oglasi – Video Ad

Video oglasi so zelo popularen format Facebook oglaševanja, saj uporabnika angažirajo dlje časa kot fotografija. Prepričajte se, da je video zanimiv in da pritegne pozornost uporabnikov že v prvih treh sekundah.

Tudi v tem primeru velja izpostaviti kakovost oz. visoko ločljivost. Ne pozabite, da vam lahko Facebook zavrne oglas že zaradi slabe kakovosti videoposnetka. 

Nimate izkušenj z video vsebinami? Nič hudega, Facebook vam znotraj svoje platforme omogoča ustvarjanje video vsebin z uporabo fotografij. Vaše kakovostne fotografije lahko pretvorite v privlačne diaprojekcije (slideshows), ki bodo mamile poglede in privabile pozornost uporabnikov na vaš oglas.

Najboljše prakse za učinkovite video oglase

Poskrbite, da je video zanimiv ter da na zabaven in pristen način predstavi vaš izdelek ali storitev. Pri Facebook oglaševanju je maksimalna priporočljiva dolžina videa približno 1:00 minuta, kot pa smo že omenili, ključno vlogo imajo že prve sekunde videja.

Najbolj zaželeno razmerje za video oglas je 4:5 ali 1:1.

Ogromno podjetij sodeluje z vplivneži, ki posnamejo video in v njem podajo svoje mnenje o produktih in storitvah. Ne glede na to, kdo za vas ustvari vsebino, je tisto, kar zares šteje, kreativnost in pristnost oglasa. Brez skrbi, ne potrebujete profesionalne opreme ali snemalnega studia z ekipo profesionalcev, video lahko posnamete tudi s kakovostnim mobitelom. Bodite le izvirni.

Formati video oglasov

Vaše video vsebine lahko potem naložite v Newsfeed, Story oglase, Carousel oglase, Canvas ali v kolekcijo/galerijo izdelkov (Collection Ads). Testirajte, testirajte, testirajte, z vsakim poskusom bodo vaši oglasi čedalje učinkovitejši in seveda zanimivejši. Ne pozabite, vaja dela mojstra.

3. Story oglasi

Story oglas je zelo popularen način oglaševanja – še posebej, če vaša ciljna skupina uporablja Instagram. Zadnje raziskave kažejo, da večina uporabnikov Instagrama najprej pregleda vsebine, ki so objavljene v Story segmentu, in si šele zatem ogleda še ostale objave in vsebine znotraj platforme.

Ko se odločate za Story oglase, morate najprej poskrbeti, da je vsebina pregledna in posneta v vertikalnem formatu, kajti večina uporabnikov omenjene vsebine pregleduje preko mobilnih naprav. Uporabljajte žive odtenke ali animirane video oglase, ki uporabnika na prepričljiv in interaktiven način spodbujajo k nadaljnjem klikanju za pridobitev dodatnih informacij ali k obisku vaše spletne strani. Naj vas ne bo strah dodati še kakšnega emotikona ali animirane nalepke.

Tudi v tem primeru, svetujemo kreativnost in pristnost. Video posnetke lahko posnamete že z mobilno napravo, v načinu vertikalnega posnetka. Facebook vsem uporabnikom omogoča urejanje in ustvarjanje Story oglasov že znotraj svoje platforme. Ne potrebujete ogromno tehničnega znanja, saj je urejanje in ustvarjanje zelo preprosto in prilagojeno vsem nivojem uporabniškega znanja. 

Story oglase lahko prikazujete na Facebooku, Instagramu in Messengerju. 

4. Messenger oglasi

Messenger oglasi se zelo popularna oblika Facebook oglaševanja, saj uporabnikom prikazujejo oglase znotraj platforme za Facebook sporočila oziroma v Messengerju. Na prvi pogled izgledajo kot sestavni del Messengerja, le da je zraven ikona oglasa.

Ponujajo nešteto možnosti za prikazovanje ali interakcijo s potencialnimi kupci oz. strankami. Messenger oglasi so idealen način za ponovno interakcijo z vašimi obstoječimi strankami ali tistimi, ki so že pokazali določeno mero zanimanja za vaš produkt ali storitve. S pomočjo direktnih sporočil, ki se prikazujejo v nabiralniku Messengerja (chatboti), lahko uporabnike obveščate o morebitnih akcijah, novostih, poskrbite za pomoč strankam ali celo prejemate naročila.

5. Canvas oglasi

Gotovo se vam je že zgodilo, da ste ob brskanju na Facebooku kdaj kliknili na oglas, ki je nato prevzel celoten zaslon vaše mobilne naprave in vam na zelo interaktiven in atraktiven način prikazal kolekcijo različnih izdelkov in storitev. Imeli ste občutek, kot da ste že na spletni strani trgovca. 

Tovrstnim oglasom pravimo Canvas ali oglasi v “instant izkušnji”. Če prodajate kozmetične izdelke ali oblačila, so Canvas oglasi odlična izbira tako za prikazovanje vašega asortimana kot tudi interakcijo s potencialnimi kupci. Prav tako so odlična izbira za vse tiste, ki imate širok nabor izdelkov.

Ko se lotite izdelave Canvas oglasov imejte v mislih, da na čim enostavnejši način poskušate povedati svojo poslovno zgodbo in prikazati svoje izdelke. Prepričajte se, da ne podate preveč informacij, kajti če uporabnik dobi vse potrebne informacije v Canvas oglasu, ne potrebuje nadaljnjih klikov, da bi obiskal vašo spletno stran, se dodatno pozanimal ali celo opravil morebiten nakup. 

Pomembno pa je izpostaviti, da je CTR odstotek pri Canvas oglasih precej nižji v primerjavi z ostalimi formati, saj uporabnike predolgo angažirajo na Facebooku in jih lahko posledično odvrnejo od nadaljnjega klikanja. 

Kljub temu Canvas oglasi veljajo za najbolj kreativne in vizualno zelo atraktivne formate oglasov, ki nam jih Facebook trenutno ponuja. Kdo ve, mogoče se pa v vaši branži pokažejo za zelo učinkovite in profitabilne. Poskusite!

6. Collection oglasi

Collection oglasi so izjemna oblika oglasov, saj uporabnika popeljejo skozi vse faze nakupovalnega procesa. Uporabnikom omogočajo, da na preprost način odkrijejo vaše storitve, “se sprehodijo” po ponudbi in nenazadnje opravijo oz. zaključijo nakup v vaši spletni trgovini.

Oglas pogosto v prvem delu vsebuje fotografijo ali video, takoj pod tem se vam prikazujejo slike izdelkov v vrtljivem formatu (carousel).

Ob kliku na določen segment lahko uporabnika pripeljete na instant izkušnjo (canvas) ali direktno na vašo spletno stran. Collection oglase prav tako uporabljamo za remarketing.  

Facebook predloge za ustvarjanje Collection oglasov

Za čim enostavnejše ustvarjanje kampanj je Facebook poskrbel s svojimi predlogami za ustvarjanje Collection oglasov. Na voljo imate 4 preproste predloge, ki so prilagojene različnim poslovnim ciljem, na vas je le, da izberete predlogo, ki vam najbolj ustreza. 

  • Instant Storefront – hitra izložba izdelkov. Ta predloga je idealna v primeru, ko imate ogromno izdelkov in želite na čim hitrejši in preprost način poslati uporabnike na vašo spletno stran, kjer lahko opravijo nakup. Ustvarja tako imenovani mrežni pogled izdelkov. 
  • Instant Lookbook – instantni katalog izdelkov. Že sam naziv pove, da gre za hiter pregled ponudbe in izdelkov. V tej predlogi uporabljamo visoko kakovostne fotografije. Lahko naredite po vzorcu obstoječega fizičnega kataloga. Ta predloga se odlično izide v prvi fazi nakupovalnega procesa, ko se kupec šele zaveda vaših izdelkov.
  • Instant Customer Acquisition – takojšnja pridobitev strank. To predlogo uporabite, ko želite promovirati in povečati število konverzij na vaši mobilni verziji pristajalne strani ali, ko imate že vnaprej zastavljene specifične cilje vaše aplikacije ali pristajalne strani. 
  • Instant Storytelling – instantno pripovedovanje vaše zgodbe. Ste na začetku vaše poslovne poti, ljudje še ne vedo za vas in vaše storitve? Pripovedujte jim vašo poslovno zgodbo v tej čudoviti predlogi. Omenjena predloga se najbolj obnese v začetni fazi nakupovalnega procesa –  zavedanje kupca. 

7. Carousel oglasi

Carousel oglas ali vrtljivi oglasi veljajo za veliko privlačnejše in bolj zabavne v primerjavi s klasičnimi oblikami oglasov. Omogočajo nam, da v zgolj eno objavo vstavimo do 10 fotografij ali video posnetkov, vsak izmed njih pa ima svoje besedilo (ali opis) in poljubno povezavo. Zadnje raziskave kažejo, da naj bi ta oblika oglasov pripeljala več prometa na spletno stran in, da v primerjavi s klasičnim feed oglasom, ima višji odstotek CTR-ja. Da bo vaš oglas kar se da učinkovit, poskrbite, da boste že s prvo fotografijo ali video posnetkom pritegnili pozornost uporabnika. Vrtljivi ali Carousel oglasi se najbolje obnesejo v spletnih trgovinah. Velja omeniti, da so obvezna oprema v sklopu vašega dinamičnega ciljanja, ki vam omogoča, da se ustrezni izdelki iz kataloga avtomatično prikazujejo uporabnikom, ki so že pokazali zanimanje za določeno kategorijo ali izdelek (dinamični remarketing).

Pri nalaganju slik v vrtljive oglase (Carousel), bodite pozorni, da je slika v razmerju 1:1 oz. 1080×1080. Lahko se poigrate na način, da fotografijo “razrežete” na več manjših slik in pripovedujete zgodbo s pomočjo zaporednih slik, ki potem tvorijo celoto. V tem primeru ne pozabite odkljukati opcijo, da Facebook sam določa zaporedje slik.

Carousel oglasi se lahko prikazujejo na Facebooku, Instagramu, Messengerju in Audience Networku. 

8. Playable ads za aplikacije

Ste razvili mobilno aplikacijo in jo želite začeti oglaševati? Potem morate izbrati Playable oglase!

Ta format oglasa je naravnost fantastičen, saj uporabnikom ponuja možnost igranja ali raziskovanja aplikacije brez predhodnega inštaliranja v naprave. Uporabniki skozi igro ugotovijo, ali je aplikacija primerna za njih ali ne. Na vas je le, da jih na pravilen način prepričate v nakup ali namestitev. Playable Ads ali igrivi oglasi se lahko prikazujejo na Facebooku ali v sklopu umestitve na Audience Network omrežju ter veljajo kot obvezen format oglasov za vse razvijalce mobilnih aplikacij.  

Povzetek

Ne glede na to, ali želite uporabiti video, sliko, diaprojekcije ali kombinacijo vseh omenjenih formatov – vedno se bo našla ustrezna Facebook oglasna oblika, ki bo na uspešen način pripovedovala ali prikazovala vašo poslovno zgodbo. Na vas je le, da testirate in ugotovite, kaj je vaša zmagovalna kombinacija.