V času, ko kibernetska varnost postaja vse bolj pomembna, sta Google in Yahoo februarja 2024 predstavila nove varnostne zahteve za pošiljatelje množičnih e-mail sporočil (5000 ali več sporočil dnevno). Za vsa podjetja, ki uporabljajo e-poštno trženje v svoji prodajni strategiji, implementacija treh varnostnih protokolov DKIM, SPF in DMARC predstavlja pomembno spremembo. Po 1. 4. 2024 se bodo vsi pošiljatelji množičnih e-mail sporočil, ki ne bodo implementirali zahtevanih varnostnih protokolov, lahko srečali z zavračanjem deleža e-mail sporočil, ki varnostnega preverjanja ne bodo prestala – ta odstotek zavrnitev se bo sčasoma še povečeval. Povečal se bo tudi delež sporočil, ki bodo lahko pristala v neželeni pošti.
Kaj točno so te spremembe in kaj pomenijo za podjetja, ki masovno pošiljajo e-mail sporočila svojim kontaktom?
E-mail marketing kampanje, s katerimi si podjetja prizadevajo pritegniti več strank in spodbujati prodajo, so v veliki meri odvisne od zmožnosti zanesljivega doseganja prejemnikovih nabiralnikov – in izogibanja pristanku med neželeno pošto.
Google in Yahoo ter drugi večji ponudniki e-poštnih storitev želijo s strogim preverjanjem treh načinov avtentikacije v 2024 zagotoviti zaščito pred običajnimi grožnjami, kot so prevare s ponarejeno e-pošto (“spoofing”) in t. i. “ribarjenje (phishing)”.
Spremembe pri preverjanju varnostnih protokolov so v veljavo stopile 1. 2. 2024, s 1. 4. 2024 pa so postale obvezujoče. Če varnostnih protokolov ne boste uredili, bo možnost, da vaša sporočila ne dosežejo prejemnikovega nabiralnika ali pristanejo v neželeni pošti toliko višja.
Katere so 3 najpomembnejše prakse, ki jim v 2024 morate slediti?
S 1. 4. 2024 je ključnega pomena, da sledite naslednjim praksam za izboljšanje dostavljivosti e-mail sporočil:
- Implementacijo treh varnostnih protokolov DKIM, SPF in DMARC za avtentikacijo e-mail sporočil.
- Omogočite enostavno odjavo od prejemanja e-novic z enim klikom.
- Pomembno je, da gradite zdravo bazo kontaktov in vzdržujete stopnjo odjav pod 0,1 %, preseči pa ne sme 0,3 %, če želite ohraniti dobro dostavljivost svojih sporočil.
Z uvedbo zahteve po preverjanju pristnosti pošiljateljevih podatkov in e-mail vsebin, DKIM, SPF in DMARC načini avtentikacije povečujejo verodostojnost e-poštnega trženja in spodbujajo boljše zaupanje med podjetji in njihovo ciljno publiko ter skrbijo za varnost prejemnikov teh sporočil.
Na spletu je na voljo več orodij, kjer lahko preprosto preverite svojo konfiguracijo DNS zapisov. Eno od zanesljivih orodij je na povezavi: https://mxtoolbox.com/dkim.aspx
Kako vam lahko implementacija teh varnostnih protokolov pomaga doseči uporabnikov nabiralnik?
Podjetja morajo zagotoviti skladnost s protokoli, kar zmanjša tveganje, da bi bila poslana sporočila iz e-mail marketing orodij označena kot neželena pošta ali zavrnjena, preden dosežejo uporabnikov poštni nabiralnik. Hkrati pa skladnost izboljša stopnjo dostavljivosti in angažiranosti uporabnikov, kar je bistvenega pomena za uspešnost e-mail marketing kampanj.
Implementacija teh protokolov je tudi skladna s pričakovanji potrošnikov glede varne in zaupanja vredne komunikacije z blagovnimi znamkami.
Podjetja, ki bodo dosegala zastavljeni standard spletne varnosti, bodo lahko izkoristila pozitivne vplive, ki jih bodo njihova marketinška prizadevanja imela za povečevanje ROI.
Kako uredite nove varnostne protokole?
Pomembno je, da preverite navodila za implementacijo pri svoji platformi za e-mail marketing. Ko implementacijo zaključite na strani platforme je pomembno, da podatke posredujete razvojni ekipi, odgovorni za vzdrževanje spletne strani. Morda boste za vnos DNS podatkov morali stopiti v stik z ekipo, odgovorno za DNS cono vašega spletnega mesta.
Kaj pa nas na področju e-mail marketinga in spletne varnosti čaka v prihajajočih mesecih?
Ne pozabite – s 1. 6. 2024 Gmail uvaja zahtevo, da morajo vsa sporočila vsebovati tudi možnost odjave od prejemanja novic z enim klikom. Sporočila, ki enostavne odjave ne bodo omogočala, bodo lahko zavrnjena.
Google in Yahoo sta tudi napovedala, da se bodo varnostne zahteve najverjetneje še stopnjevale, zato ne pozabite redno spremljati napovedi in slediti napovedanim zahtevam.
Ali že sledite novim varnostnim zahtevam?
Če potrebujete dodatne nasvete, kako izboljšati odziv prejemnikov na vaša e-mail sporočila, si preberite članek na povezavi: https://madwise.si/blog/email-kampanje-boljsi-rezultati/.
Potrebujete pomoč? Stopite v stik z nami!
Slovar izrazov:
- SPF (Sender Policy Framework) je varnostni e-poštni protokol, ki določa, kateri IP naslovi so pooblaščeni za pošiljanje e-mail sporočil. Domene, ki so zaščitene s SPF zapisom, dokazujejo večjo verodostojno pošiljatelja, zato obstaja manjša verjetnost, da domena pristane na seznamu neželene pošte.
- DKIM (DomainKeys Identified Mail) je varnostni protokol, ki omogoča preverjanje pristnosti dohodnih e-sporočil. Ta varnostni protokol tako zagotavlja pristnost pošiljatelja in vsebine e-mail sporočila.
- DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting, and Conformance) zapis e-poštnim strežnikom narekuje navodila, kaj naj storijo z e-mail sporočili, ki ne prestanejo SPF in DKIM preverjanja. V praksi to za prejemnike e-mail sporoči pomeni manjše število neželene pošte in manjše tveganje za spletne napade (npr. “phishing”). Hkrati pa prestajanje te vrste preverjanja za pošiljatelja pomeni večji ugled ter lažji doseg uporabnikovih e-poštnih predalov.