Branje: 6 min

10 ecommerce trendov, ki jih zamujate v 2020

Za vas smo pripravili pregled 10 ecommerce trendov, ki jih morajo poznati vsi spletni trgovci, ki želijo ostati na vodilnem mestu. Na koncu članka vas čaka tudi povezava do brezplačnega ecommerce vodiča – prenesite svoj izvod.

Kazalo vsebine

Spletne trgovine so eno izmed najbolj tekmovalnih področij digitalnega marketinga. Še nikoli doslej ni bila prednost pred konkurenco pomembnejša. Da ostanete ves čas korak pred ostalimi spletnimi trgovci, morate poznati ecommerce trende, ki oblikujejo tudi uspeh vaše spletne trgovine.

V nadaljevanju preverite, kateri trendi narekujejo razvoj spletnih trgovin v letu 2020.

 

Info grafika za prikaz spletne trgovine

1. Kako vaša spletna trgovina deluje na mobilnih napravah (mobile first)?

Nakupovanje preko mobilnih naprav se razvija tako sunkovito, da nekateri digitalni strokovnjaki že govorijo o m-commercu (mobile commerce). Razvoj tehnologij, kot je prepoznavanje obraza ali prstnih odtisov, in različne možnosti plačil omogočajo mnogo dostopnejši, enostavnejši in hitrejši nakup preko mobilnih naprav. Ne govorimo več (samo) o prilagojenosti za mobilne naprave, temveč o prioritetnem razvoju in implementaciji naprednih digitalnih rešitev za mobilne uporabnike.

Shopify je v najbolj nakupovalnem vikendu preteklega leta (med črnim petkom in cyber ponedeljkom) izmeril, da je bilo kar 69 % nakupov opravljenih na telefonih ali tabličnih računalnikih.

 

Všeček v spletni trgovini

2. Ecommerce in spletna prodaja na družbenih omrežjih

Na družbenih omrežjih v povprečju preživimo 144 minut na dan (BroadbandSearch, 2020). V nedolged skrolamo po časovnicah, gledamo videe, beremo zapise, se navdihujemo ob čudovitih fotografijah … Ne glede na to, da se zavedamo, da preveč časa preživimo na družbenih omrežjih, njihova uporaba narašča: v 2020 so na družbenih omrežjih prisotne že skoraj 4 milijarde ljudi, ker je več kot pol svetovne populacije.

To je odlična priložnost, da kot spletni trgovec nakup približamo uporabnikom tam, kjer so že prisotni – v aplikacijah ali spletnih straneh družbenih omrežij. Najmanj, kar lahko storite, je, da vsebini dodate ustrezne oznake (ang. tags) izdelkov, da lahko uporabnik z enim klikom dostopa do povezave do izdelka v trgovini. Facebook ponuja integracijo s spletno trgovino že od leta 2014, ko je uvedel gumb za nakup. Enako lahko na Instagramu dodate oznake izdelkov na fotografije, ki uporabnika odpeljejo na zaključek nakupa v vaši spletni trgovini. Na Pinterestu lahko uporabite t. i. Rich Pins, ki uporabniku omogočajo informacije o izdelku (cena, zaloga in kje lahko kupi izdelek).

Obstajajo pa tudi še naprednejše rešitve za ecommerce. V ZDA je že na voljo Instagram Checkout, s katerim uporabnik v celoti opravi nakup, ne da bi zapustil aplikacije. Za naš in ostale trge storitev še ni na voljo.

 

3. UGC ali dobro blago se samo hvali

UGC (eng. User Generated Content ali UCC: user-created content) je vsebina, ki jo zadovoljni uporabniki izražajo v obliki zapisov, slik ipd. Uporabniki na takšen način svoje pozitivne izkušnje podelijo na družbenih medijih in vas označijo, zato svetujemo, da se jim takrat zahvalite ali pa jih mogoče celo nagradite s popustom ali drugo ugodnostjo. To je dobro za imidž vašega podjetja in tudi promocijo vaših izdelkov. Vedite, da je prava vrednost izjav zadovoljnih kupcev v tem, da jih vidi čim več potencialnih kupcev, ki se šele odločajo za nakup.

Če jih še nimate, omogočite in spodbudite oddajo ocen izdelkov v spletni trgovini, kamor lahko uporabniki naložijo tudi fotografije ali videe. Na družbenih omrežjih pozovite obstoječe kupce, naj objavijo fotografije ali videe, kako uporabljajo kupljen izdelek ali kakšne izkušnje imajo z vašo storitvijo. Naj vas označijo v objavi, vi pa jih podelite na svojih časovnicah ali storyjih. Posebej dobre lahko zberete in pripravite tudi zapise na spletni strani.

S tako vsebino na eni strani pridobivate nove kupce, še pomembneje pa gradite lojalnost vašemu podjetju. Saj veste, lažje je ohraniti obstoječega kupca kot pridobiti novega. To seveda ni nič novega v prodaji, novi trendi pa prinašajo več možnosti, kako lahko na kreativen način gradite odnos s svojimi kupci.

 

Prikaz youtube kanala kot user generated content

4. Kakovostni video posnetki

Vzpon videa beležimo na vseh digitalnih horizontih, zato jih kupci pričakujejo tudi v svoji spletni nakupovalni izkušnji. Kupci namreč želijo izdelek “doživeti” na enak način kot včasih v fizični trgovini. Dovršen dizajn in napredne funkcionalnosti izdelkov najlažje predstavite z videi.

Ecommerce video posnetki morajo biti dobre kakovosti, da lahko kupcu učinkovito odgovorijo na njegova vprašanja, kako izdelek izgleda ali kako ga lahko uporablja. K sreči je danes video produkcija zelo dostopna vsem spletnim trgovcem, saj lahko kakovosten video posnamemo že z mobilnim telefonom, kjer ga lahko z aplikacijami tudi obdelamo in opremimo z besedili, ki jih želimo vključiti.

Priprava dobrih videev lahko vzame nekoliko več časa, vendar dober posnetek lahko uporabite na različnih platformah. Če gre za posnetek izdelka, ga lahko vključite na produktno stran, ga objavite na družbenih omrežjih, uporabite v spletnih oglasih, ga pretvorite v GIF in vključite v email kampanjo … možnosti je ogromno!

Ko gre za video, ki ga boste naložili v spletno trgovino, bodite pozorni, da ne upočasni nalaganja spletne trgovine. Preverite možnosti optimizacije videa in delovanja vaše spletne trgovine, da ohranite hitro delovanje in odlično uporabniško izkušnjo za vaše kupce.

 

5. Strojno učenje, umetna inteligenca in marketinška avtomatizacija

“Umetna inteligenca” ni več stvar prihodnosti, saj jo srečujemo že na vsakem koraku – od personalizacije spletne strane do remarketinga po ogledu izdelkov v spletni trgovini. Vse to so različni vidiki marketinške avtomatizacije, ki danes že močno presega okvirje golega pošiljanja emailov.

Napredna uporaba orodij za marketinško avtomatizacijo omogoča, da za svojega kupca znatno izboljšate in popolnoma prilagodite spletno izkušnjo v spletni trgovini. Tako lahko v celoti prilagodite vsebino, strukturo in videz spletne trgovine, hkrati pa personalizirate in prilagodite ostala področja marketinga – od personaliziranih ponudb ob pravem trenutku do odzivnih chatbotov, ki v trenutku odgovorijo na vprašanja kupcev.

Marketinška avtomatizacija vam omogoča, da vzpostavite trajen stik z vašimi kupci in jim ponudite pristno nakupovalno izkušnjo. Zadovoljen kupec, ki se bo z veseljem vračal v vašo spletno trgovino, je najboljša konkurenčna prednost.

 

6. Chatboti in spletni asistenti ter eccomerce

Chatboti so lahko idealen prodajni svetovalec. Z vedrim pozdravom lahko izrečejo dobrodošlico v spletni trgovini in ponudijo pomoč, če jo bo stranka potrebovala. Ko ima vaš kupec vprašanje, se nemudoma odzovejo z odgovorom in tudi ustrezno prilagojeno ponudbo. In to lahko naredijo za več deset, sto ali tisoč strank hkrati.

Čeprav bi nam še pred 10 leti “klepet” z robotom zvenel nenavadno in mogoče celo vzbujal neprijetne občutke, je danes že razširjena praksa in strokovnjaki napovedujejo, da bo velikost trga chatbotov narasla z 2,6 milijarde dolarjev v 2019 na 9,4 milijarde do 2024 (Business Insider). Prednost chatbotov ni zgolj v njihovi odzivnosti ali stroškovni optimizaciji, temveč tudi v zagotavljanju boljše uporabniške izkušnje. V povezavi z marketinško avtomatizacijo in personalizacijo lahko namreč ponudijo popolnoma prilagojeno komunikacijo za vsakega uporabnika. Prav tako kot najboljši prodajni svetovalec v fizični trgovini, ki zna svoj pristop prilagoditi od stranke do stranke.

 

 

ECOMMERCE VODIČ

Ecommerce vodič je prvi celosten vodič po digitalnem marketingu za spletne trgovce. Vsebuje konkretne nasvete o izboru platforme, oglaševanju in infrastrukturi spletnega poslovanja.

Prenesi vodič
Ecommerce vodič

 

7. Glasovno nakupovanje ali voice commerce

Glasovno iskanje je v porastu in vedno več ljudi se pri spletnem iskanju zanaša na glasovne asistente, kot so Google Assistant, Siri in Alexa. Google ocenjuje, da 27 % svetovne populacije na spletu že uporablja glasovno iskanje na mobilnih napravah. Glavna prednost glasovnega iskanja je hitrost, kar prinaša še posebej veliko korist za lokalna podjetja, katerih ponudbo ljudje (glasovno) iščejo med vožnjo ali v naglici, ko hitro potrebujejo rešitev. Pri glasovnem nakupovanju gre praviloma za nakupe, ko je bila nakupna odločitev že sprejeta (glasovno iskanje še ni tako razširjeno v fazi raziskovanja). Ponavadi so to izdelki z nižjo vrednostjo, kot je hrana, cenejše električne in gospodinjske naprave.

Za vaš posel na spletu je zato ključno, da imate na platformi Google My Business vedno ažurne podatke. Za čim višjo uvrstitev v glasovnem iskanju pa prilagodite tudi vsebino vaše spletne strani in trgovine s strukturiranimi podatki, ki bodo Googlu jasno povedali, kaj ponujate. Ko pišete besedila, uporabite sproščen in pogovoren ton, s katerim komunicirajo tudi vaše stranke.

 

8. B2B ecommerce

Tudi B2B prodaja se vztrajno razvija in z vedno več milenijci v odrasli populaciji se spreminjajo tudi pričakovanja B2B kupcev. To pomeni predvsem odmik od neposredne komunikacije s prodajnikom k iskanju enako personalizirane izkušnje na sodobnih, digitalnih kanalih. Zato je za podjetja, ki se ukvarjajo z B2B prodajo, še toliko pomembnejše, da izpilijo svoj spletni nastop in ponudbo na spletu, saj jih B2B kupci dobro preučijo, še preden stopijo v stik njimi.

Kaj torej pričakujejo današnji B2B kupci? Namesto zamudnega izpolnjevanja naročnilnic in dolgotrajnega email usklajevanja želijo sodobni B2B kupci prilagojeno in enostavno spletno izkušnjo. To se nanaša predvsem na sodobne plačilne poti in dodatne opcije v spletnih trgovinah, kot so naročanje večjih količin, možnost predračuna, pregled preteklih naročil, enostavna distribucija katalogov ponudbe … Če ste v B2B prodaji, preverite, katere izzive imajo vaši kupci, in jih poskušajte nagovoriti pri nadgradnji vaše spletne trgovine.

9. Naročnine, ki ustvarjajo redne kupce

Sveža sadje in zelenjava, kava, toaletne potrebščine … so samo ene izmed dobrin, ki jih kupujemo v stalnih intervalih. V fizičnih trgovinah ali prek spleta. Zato vedno bolj vznikajo ponudbe naročnin za izdelke ali storitve, ki jih redno kupujemo. Za spletne trgovce pomenijo predvsem zagotovilo rednih strank v daljšem obdobju in enostavnejše načrtovanje zaloge, saj lahko predvidijo delež nakupov za nekaj mesecev vnaprej.

Se vam zdi, da sistem naročnin ni pravi model za vašo spletno trgovino? Če prodajate izdelke, ki jih stranka kupi samo enkrat, lahko ponudite naročnino na dodatke za izdelek ali pa naročnino za dostop do uporabnih virov. Če na primer prodajate šivalne stroje, lahko ponudite mesečno naročnino na igle ali sukance za šivalne stroje. Lahko pa omogočite naročnino za dostop do platforme z elektronskimi kroji za šivanje ali video tutoriali za šivanje.

10. Zeleno potrošništvo in trajnostni ecommerce

V zadnjem desetletju se prebuja zeleno potrošništvo, ki se vedno bolj kaže tudi v spletni prodaji. Spletni kupci svoje nakupovalne odločitve tehtajo na podlagi okoljskega odtisa in vpliva na okolje. Zato v ospredje vedno bolj prihajajo trajnostno naravnani spletni trgovci. Na eni strani je v vzponu okolju prijazna ponudba, kot so na primer ekološki kozmetični izdelki ali superge iz reciklirane plastike, na drugi strani pa trajnostne ecommerce prakse, ki se z reciklažo embalaže, dostavo z električnimi vozili in ostalimi načini zoperstavljajo očitkom na račun ogljičnega odtisa zaradi transporta dobrin.

Mnogi spletni trgovci so že usvojili trajnostne prakse (npr. biorazdgradljiva polnila za pakete ali biorazgradljiva embalaža namesto plastične), vendar tega ne omenjajo jasno v svoji spletni trgovini. Če ste med njimi tudi vi, nadaljujte s svojim dobrim delom, medtem pa uporabite različne kanale digitalnega marketinga, da obvestite svoje kupce, da je vaša spletna trgovina prijazna okolju.

 

Zaključna misel

Vsi omenjeni trendi so že prisotni – različno dolgo, različno razširjeno. Med njimi ste zagotovo našli vsaj enega ali dva, ki bi lahko popeljala vašo spletno trgovino na drugo raven.

Za dobre temelje spletne prodaje pa imamo za vas celosten ecommerce vodič, v katerem boste na enem mestu spoznali vse od izbire ustrezne platforme, UX dizajna in SEO optimizacije za spletne trgovine do učinkovitega spletnega oglaševanja za spletne trgovce. Prenesite svoj brezplačen izvod!

 

Viri in več informacij

Sorodne vsebine

Kategorije