Leto 2023 bo v oblikovnem smislu leto skrajnosti, saj so med najbolj pričakovanimi trendi prisotni tako osupljivi holografski elementi kot tudi minimalizem, ki je stalnica zadnjih nekaj let. Ne glede na to, kakšen je slog vaše znamke ali vaš osebni okus, pa sem prepričana, da boste v nadaljevanju našli vsaj nekaj smeri, ki jih boste želeli vpeljati v svoj dizajn.
1. Minimalizem
Gre za trend, ki ga lahko opazimo pri mnogih najuspešnejših podjetjih na svetu. Če pogledamo spletna mesta podjetij, kot so Apple, Microsoft, Toyota, Tesla in McDonald’s, lahko opazimo trend minimalizma, ki že nekaj časa ostaja v ospredju in ponuja dobro izkušnjo.
Spletna mesta so čista in prikazujejo samo najpomembnejše informacije in kategorije.
Če so vaša spletna mesta še vedno preobremenjena z informacijami in nepomembnimi slikami, je zdaj odlična priložnost, da jih prenovite. Trend velikih pisav, velikih slik in poudarjenih elementov se bo zagotovo ohranil tudi po letu 2023.
2. “Motion” animacije
V preteklosti je bilo razvijanje animacij za splet in aplikacije precej zapleteno. Predvsem zato, ker so morale ekipe sklepati kompromise med kakovostjo animacije, zmogljivostjo svojih spletnih mest ali velikostjo svojih aplikacij.
Od takrat se je marsikaj spremenilo.
Na trgu obstaja veliko knjižnic, s katerimi si delo lahko olajšamo. Oblikovalcem namreč omogočajo ustvarjanje osupljivih animacij, hkrati pa ohranjajo majhne velikosti datotek in nemoteno delovanje spletnih strani.
Ta orodja so še tako izkušenim oblikovalcem omogočila, da animacije z gibanjem elementov vključijo, kjer se le da.
Prepričana sem, da bomo animacije slej ko prej videvali na vsakem koraku.
Do tega bo prišlo ne le zato, da bi dizajni postali bolj dinamični in vizualno privlačnejši, ampak da bi ustvarili bolj brezhibno izkušnjo in navdušili uporabnike z osupljivimi mikrointerakcijami.
Za več primerov posameznih trendov si oglejte video na našem YouTube kanalu.
3. Maksimalno izkoriščene komponente
Oblikovalci spletnih strani ves čas stremimo k temu, da bi bila uporaba strani kar se da logična in uporabniku prijazna. Želimo doseči, da bi za izvedbo akcij potrebovali čim manj klikov. Zato je eden izmed pomembnih UX trendov izkoriščanje komponent z dodajanjem funkcij na njih.
Za primer lahko vzamemo komponento kartic.
Kartice na spletnih straneh so zelo prilagodljiv element. Uporabljajo se lahko za prikaz praktično vseh informacij, kot so predogledi izdelkov, objave na blogu, videoposnetki, slike, koraki z navodili, opravila itd.
Ideja za prihodnje je, da bi na tovrstne komponente dodajali čim več funkcij, ki jih uporabnik takoj potrebuje in se s tem izogne nepotrebnim dodatnim klikom.
4. Prilagodljivost za temni in svetli način
Trend, ki se pojavlja že kar nekaj let, je prilagoditev dizajnov za temni ali svetli način (oziroma light in dark mode). To operacijski sistemi prakticirajo že več let, enako pa lahko pričakujemo, da se kmalu prenese tudi na večino spletnih mest.
Čeprav še vedno poteka razprava o tem, ali je za uporabnike boljši svetli ali temni način, je dilemo mogoče enostavno rešiti, če zagotovite personalizacijo z obema načinoma.
Uporabniki, ki se dobro počutijo pri svetlem načinu, lahko ostanejo pri svetlem načinu. Ostali uporabniki ali slabovidni uporabniki lahko preklopijo na temni način. Ko berete na soncu ali na plaži, lahko uporabniki v svetlem načinu preprosto preklopijo v temni način in doma preklopijo nazaj v svetel način.
5. Personalizirane ilustracije
Z dodajanjem ilustracij, prilagojenih vaši blagovni znamki, naredite znamko zlahka prepoznavno. To je odlična priložnost, da zajamete svojo identiteto in spodbudite, da se bistvo vašega podjetja pokaže na igriv, privlačen in ekskluziven način.
Personalizirane ilustracije lahko uporabite ne le na spletu, temveč tudi na ostalih materialih – na embalaži in celo pisarniškem materialu.
6. Interaktivni 3D elementi
3D tehnologija se je dobro uveljavila na različnih področjih, kot so računalniške igre, filmi in pametni telefoni. Le še vprašanje časa je, kdaj se bo začela redno uporabljati tudi za namene spletnega oblikovanja. Zato je zdaj idelana priložnost, da razmislite o implementaciji 3D elementov na svojih spletnih straneh.
Medtem ko je večina spletnih mest še brez tovrstnih elementov, lahko vaše spletno mesto s 3D elementi takoj pritegne pogled. Prav tako lahko 3D elementi ustvarite vtis bolj dovršeno izkušnje – kar omogoča na primer 360-stopinjski pogled izdelka.
Dodajanje interaktivnih 3D elementov ima veliko prednosti. Uporabnikom zagotovi občutek otipljivosti in poglobi njihovo izkušnjo z blagovno znamko, da se z njo bolj povežejo.
7. Gradienti in brutalizem
Zagotovo ste v zadnjem letu, dveh že opazili priljubljenost prelivanja barv, kar se pojavlja predvsem na družbenih omrežjih in spletnih straneh. 80. in 90. leta se torej vračajo! V digitalnem prostoru se to kaže predvsem z uporabo gradientov, brutalizmom in pisanih palet.
Prelivi so velik trend, ki je bil v zadnjem času res dobro sprejet, in verjamem, da bo ostal z nami v naslednjih nekaj letih. Z uporabo barvitih palet bomo poskrbeli, da bodo dizajni zanimivi in pritegnili veliko pogledov.
Brutalizem je še en trend iz preteklosti, ki se je pred kratkim vrnil na naše zaslone. Vračajo se privzete pisave brskalnika, barve z visokim kontrastom in kombinacije starih grafik/ilustracij, pomešanih s fotografijo iz resničnega življenja.
Kateri trend bo zaznamoval preobleko vaše znamke v 2023?
Kot vedno – svetujemo vam, da se pri sledenju trendov zanesete na poglobljeno analizo vaših ciljnih občinstev in upoštevanje poslovnih ciljev vaše znamke. Šele takrat bo izbira trenda doprinesla k doseganju najboljših marketinških in prodajnih rezultatov.
Naši strokovnjaki s področja spletnega dizajna in UX analiz pa so vam na voljo za katero koli vprašanje.