Branje: 4 min

Kaj morate vedeti o samodejnem prehodu z UA na GA4?

Trenutno različico Google Analytics bo kmalu v celoti nadomestila GA4. Če migracije ne boste uredili sami, se bo prehod zgodil samodejno, kar pa lahko privede do raznih zapletov in nevšečnosti. Preverite, kako se jim izogniti in kako lahko preprečite avtomatsko migracijo.

samodejni prehod na GA4

Kazalo vsebine

Doslej se nas je večina že seznanila z dejstvom, da nas trenutna različica Google Analytics zapušča in da bo Universal Analytics (v nadaljevanju UA) nadomestila Google Analytics 4 (v nadaljevanju GA4). Datum prekinitve delovanja UA se neizbežno približuje in marsikoga, ki še ni poskrbel za implementacijo GA4, že močno srbijo prsti. To so opazili tudi pri Google Analytics, saj so v zadnjem času na več načinov sporočili, da bodo poskrbeli za migracijo z UA na GA4. Ob tem pa si moramo zastaviti vprašanje, kako ta proces pravzaprav izgleda in kakšne bodo posledice, če nam Google Analytics sam uredi to tranzicijo.

Kaj prinaša avtomatska migracija?

obvestilo za samodejni prehod na GA4

Upravljavcem Google Analytics računov, ki še niso poskrbeli za migracijo na GA4, in tistim, ki se niti ne zavedajo, da jo je treba urediti, so se takšna obvestila zdela kot mana iz nebes, saj so pričakovali, da bo za vse poskrbljeno avtomatsko, brez zapletov in obremenitev.

Za osnovne implementacije analitike, kjer so za uporabnika pomembni samo obisk ter bounce rate in podobno, bo takšna migracija morda dovolj in bo pokrila vse potrebe po informacijah. Toda, kaj pa v primerih, ko želite iz aktivnosti na spletni strani pridobiti več podatkov? 

Zanima vas lahko na primer število opravljenih nakupov, izpolnjenih kontaktnih obrazcev in podobno. Vse te informacije prihajajo v vaš trenuten UA property prek dogodkov (angl. eventov). Ena izmed glavnih razlik med UA in GA4 pa so ravno eventi in njihova struktura. UA eventi omogočajo pošiljanje 4 enot informacij, medtem ko GA4 eventi omogočajo pošiljanje 21 enot informacij. Ker bodo UA eventi migrirali v GA4 po principu event action –> event name ter event category, event label in event value –> event property, se v nestandardnih implementacijah UA eventov migracija izkaže za neučinkovito. Več o dogodkih v GA4 si lahko preberete tukaj.

Razmislite o kakovostni implementaciji analitike

Ker bo z novo verzijo GA prišlo ne le do migracije eventov, ampak tudi drugih elementov (kot so npr. občinstvo in cilji), predvidevamo, da bo v številnih primerih prihajalo do raznih zapletov in nevšečnosti. Uporabljate več viewjev v svojih UA propertyjih? GA4 propertyji denimo ne poznajo viewjev in tega v migracijskem dokumentu Google ne naslavlja, kar pomeni, da boste morali rešitev za to najti sami. 

Ta proces reševanja zapletov ob migraciji si lahko predstavljamo kot da bi želeli stlačiti kocko v trikotno luknjo. GA4 in UA sta si med seboj tako različna, da je treba o kakovostni implementaciji analitike na stran premisliti že pri samih temeljih in izkoristiti vse zmožnosti, ki jih ponuja GA4; hkrati pa se ne omejevati z iskanjem rešitve, ki UA “umetno ohranja pri življenju” v novem GA4.

Kako lahko preprečite avtomatsko migracijo z UA na GA4?

Google pojasnjuje, da so vsi* propertyji, ki so imeli zadetke v zadnjih 12 mesecih, avtomatsko “opted-in” v njihovo migracijo in da se bo temu treba izogniti do 28. februarja. V nasprotnem primeru boste imeli za vsak UA property oblikovan nov GA4 property. 

Za izločitev iz tega procesa v razdelku Admin navigirajte do nivoja propertyjev in izberite GA4 Setup Assistant. Na dnu strani nato odkljukajte izbiro za avtomatsko migracijo z UA na GA4. Ob tem pa bodite previdni, da to storite za vsak property, ki se nahaja v vašem računu.

*To ne velja za uporabnike Universal Analytics 360.

izklop avtomatske posodobitve GA4

Kaj vam preostane?

V zvezi z avtomatsko migracijo imamo kar nekaj pomislekov

  • ni primerna za uporabnike, ki se zanašajo na več viewjev,
  • ni primerna za zahtevne in nestandardne implementacije UA,
  • ni primerna, ker ne izkorišča vsega potenciala GA4,
  • migracija občinstev bo zelo osnovna/omejena zaradi razlikovanja podatkovnih modelov,
  • več težav boste imeli s samim odpravljanjem potencialnih migracijskih napak, kot pa z implementacijo GA4.
GA4 meme

Če so vas zgornji razlogi prepričali, da se za avtomatsko migracijo, ki vam jo ponuja Google Analytics, ne odločite, pa je priporočljivo, da za integracijo poskrbite čim prej ali da se za pomoč obrnete na strokovnjake. GA4 se namreč ni moč izogniti in jo bo potrebno implementirati čim hitreje, saj bo od julija 2023 ne le priporočljiva, ampak tudi nujna.

Če potrebujete pomoč s kompleksnejšimi migracijami, se lahko obrnete na našo ekipo prek emaila zivjo@madwise.si ali telefonske številke +386 31 370 639.

Sorodne vsebine

Kategorije