Branje: 6 min

8 nasvetov za pisanje e-maila, ki ga bo kupec odprl in prebral

Poštni predali so polni in boj za izjemno omejeno pozornost, ki rezultira v odprtju in branju e-maila, je vsak dan ostrejši. Pa branje sploh ni končni cilj, z e-mailom želimo doseči neko transakcijo. Morda neposredno obisk spletne trgovine in nakup, morda izraženo zanimanje za poslovno rešitev … transakcija je odvisna od vašega posla. Da do nje pride, mora […]

email - 8 nasvetov za pisanje

Kazalo vsebine

Poštni predali so polni in boj za izjemno omejeno pozornost, ki rezultira v odprtju in branju e-maila, je vsak dan ostrejši. Pa branje sploh ni končni cilj, z e-mailom želimo doseči neko transakcijo. Morda neposredno obisk spletne trgovine in nakup, morda izraženo zanimanje za poslovno rešitev … transakcija je odvisna od vašega posla. Da do nje pride, mora prejemnik e-mail odpreti.
Ker stremimo k digitalnim aktivnostim z rezultati, smo vam nanizali 8 priporočil, kako izboljšati marketinške oziroma prodajne e-maile v paradne konje konverzije.

1. Komu pišem?

Da, govorimo o masovnih mailih, a prejemnik želi občutek, da je sporočilo napisano prav zanj. Na tej točki igrajo ključno vlogo persone – če poznamo človeka, kateremu pišemo, bo sporočilo in ton komunikacije pravi.

“Spoštovani g. Majda, pripravili smo vam dobro ponudbo vrtnega pohištva …”

Ko govorimo o prejemniku, ne moremo mimo kakovosti in ustreznosti baze. Ta zapis se fokusira na kakovost samega emaila in predvideva, da imate segmentacijo v malem prstu. Pa recimo temu bonus priporočilo: ko inkorporirate vse sledeče nasvete, še ne stisnite ‘Pošlji’. Preverite še enkrat, če so prejemniki določeni ustrezno in personalizacija nastavljena pravilno. Zgornja g. Majda gotovo ne bo navdušena. Vprašanje, sli sploh ima vrt, je že druga zgodba.

2. Naslov, naslov, naslov!

Naslovna vrstica/ subject line/ Zadeva: ima moč in vpliv naslova članka ali zapisa. Če bo privlačen in zanimiv, bodo ljudje brali naprej oziroma odprli sporočilo, če ne, vaše briljantne vsebine nihče ne bo nikoli videl. Številke pritegnejo fokus, zbudite zanimanje pri bralcu; kaj mu lahko ponudite, da bo njegovo življenje lažje? Mi vam prinašamo 8 načinov za boljšo konverzijo e-mail sporočil.

Priporočil, koliko se posvetiti naslovu oziroma zadevi, je veliko. Najbolj zahtevna pravijo, da moramo naslovu nameniti enako količino časa kot samemu tekstu. Morda se vam dve uri za en naslov zdi veliko (in vprašljivo z vidika učinkovitosti), a sporočilo je jasno: Zadeva je izredno pomembna – če nihče ne odpre vašega sporočila, ste stran vrgli tudi 2 uri za pripravo e-maila in vsakršno možnost za uspeh.

3. What’s your point? Ključno vprašanje pisanja člankov

“Dnevi postajajo vedno daljši in sonce nas obliva s toplimi žarki. Službene obveznosti so sicer dolgotrajne, a morda si lahko kakšen dan rezervirate za popoldansko uživanje. Lahko pa si oddih privoščimo čez vikend…”

Ste še z nami?

Gre za uvodni tekst, ki ga je Majda dobila v sporočilu z vrtnim pohištvom. Če je slučajno naslavljanje z gospodom ni dovolj ziritiralo, je pošiljatelj za to poskrbel z uvodom, ki ne pove prav ničesar. Kar pogosto namreč mislimo, da moramo bralca segreti, ga uvesti v temo in naložiti nekaj stavkov/floskul, preden začnemo dejansko komunicirati. V poplavi informacij smo pravkar poskrbeli, da je kliknil “izbriši”. Povejte, o čem pišete.

4. Kristalno jasno sporočilo

Vsebinski marketing govori z ljudmi, ne s podjetji

Spoštljiva in vljudna komunikacija je seveda pogoj, ni pa potrebno (in zaželeno), da se vrtite v “naše informacijske rešitve zagotavljajo učinkovitost in sistematičnost pri delovnih obveznostih zaposlenih” krogu samohvale in velikih besed.

  • Vaša rešitev prihrani vodji oddelka 5 ur tedensko? Kako? Povejte to.
  • Stukturirane informacije prihranijo dodatni 2 uri vsem zaposlenim, ker imajo vse dokumente urejene? Povejte to.
  • Lahko podkrepite svoje trditve z izračunom? Storite to.

Še posebej v svetu kompleksnih rešitev in konceptov ljudje oziroma naši prejemniki emaila cenijo, če jim znate na enostaven način razložiti kaj ponujate in kaj bodo imeli oni od tega.

5. Razložite, kaj ga čaka – in potem to tudi dostavite

Ta nasvet je povezan s prejšnjima, a si zasluži svojo točko. Ko v naslovu in začetku sporočila poveste, kaj lahko bralec pričakuje, poskrbite, da to tudi dobi. Ne želite si namreč, da Majda (da, vztrajna je) klikne na gumb “Želim vrtno garnituro” in se znajde nekje med kuhinjsko opremo. Pristajalne strani delujejo, če so pripravljene specifično in prinesejo obljubljeno ponudbo. Pa naj bo to kavč iz ratana ali vodič za samostojno menjavo žarnice.

6. Povejte, kaj želite, da stori

Prejemnik odprl vaše sporočilo in ga prebral. Veliko ste že naredili, a ne ustavite se tik pred ciljno črto (vsaj, kaj se e-maila tiče). Dobro sporočilo natančno pove, kaj mora bralec storiti, če želi ponujeno. Uprite se želji, da bi vključili 14 linkov, ki se vam zdijo fini in skrbno definirajte 1 (en!) call-to-action (CTA), ki bralca pelje na želeno vsebino. Jasno opredeljeno pot bo nagradil s konverzijo.

7. Vedno preberite za sabo

Če govorimo o marketinškem sporočilu, ki ga bo v svojo pošto prejelo 3000 ljudi, ne bi bilo slabo, če bi za vami vsebino prebral še kdo drug in vam dal konstruktivno povratno informacijo.

Verjetnost pa obstaja, da ste omejeni z resursi in da morate sami poskrbeti, da bo sporočilo učinkovito. Sprehodite se do sosednje pisarne, privoščite si kosilo ali kavo, da dobite malo distance. ko se vrnete za računalnik, preberite še enkrat. Ali email jasno komunicira ključno sporočilo, ki ga želite podati? Bralec ve, kaj mora storiti?

8. Vejice, tipkarski škrati in jezik

Slovnično in skladenjsko pravilnost bralci jemljemo za samoumevno, predvsem s strani podjetij. Zatipkane besede v marketinških sporočilih, pomanjkanje vejic in ustreznih velikih začetnic dajejo potencialnemu (in obstoječemu) kupcu vedeti, da ste tole zelo hitro in površno sestavili skupaj. Majda si je vzela čas in prebrala vaš mail, vam pa se ni zdelo vredno vzeti časa, da bi ga skrbno pripravili.
Mislite, da vam bo zaupala skrb za cenjene brezskrbne popoldneve? Bi si vi?

Kako pisati besedila za splet?

Pišite torej s konkretnim človekom v mislih, jasno mu že v naslovu povejte, kaj ga čaka in v mu v tekstu jedrnato orišite, kakšne prednosti mu prinašate in kaj želite, da zanje stori. Poskrbite, da sporočilo dostavljeno pravi osebi in na ustrezen način.

Upoštevanje priporočil vam bo prineslo konkurečno prednost v poštnih predalih. Prav tako pa jih lahko prevedete v vsakodnevno komunikacijo s sodelavci – šef vam bo hvaležen in kakšen (dodaten) nasmeh sodelavca boste ujeli.

Sorodne vsebine

Kategorije