5 odgovorov, ki jih potrebuje učinkovita prenova spletne strani

Spletna prisotnost je v današnjem svetu digitalnih potrošnikov postala nujnost za uspešno poslovanje in vsi si želimo imeti najboljše spletno mesto, ki bo učinkovito podpiralo (prodajne) aktivnosti podjetja. Dobra novica je, da je ta želja uresničljiva, a jo lahko realiziramo le, če je načrtovanje in upravljanje spletne strani popolnoma v skladu z našimi poslovnimi cilji. Tako se je prenove nesmiselno lotiti, ker nam obstoječe spletno mesto ni všeč ali pa “je že čas za nekaj novega”. Tudi novega prodajalca ne zaposlimo, ker bi bilo v ekipi lepo videti svež obraz, ampak zanj natančno vemo, kateri segment bo pokrival, kakšne so zahteve za delovno mesto in nenazadnje, kakšne cilje bo moral izpolnjevati.

Preko 70% nakupne poti se zgodi na spletu – še preden nas kdorkoli kontaktira. Bi prepustili tri četrtine vseh prodajnih priložnosti očesu prijaznemu prodajalcu, o katerem ne veste nič?

Pripravili smo 5 ključnih vprašanj, ki si jih moramo zastaviti, da bo prenova spletne strani učinkovita. Odgovori nam bodo zagotovili strateško zaposlitev najučinkovitejšega „človeka“, ki bo upravičil časovno in finančno investicijo, prinesel želeno dodano vrednost in pocrkljal zadovoljne stranke. Sliši se boljše, kajne?

1. Kaj je cilj nove spletne strani?

Poslovni cilji podjetij so seveda raznoliki, odvisni od naše industrije, poslovnega modela, strank in mnogih drugih dejavnikov. Ko jih prevajamo v cilje spletne strani, lahko v grobem opredelimo štiri možnosti:

  • Želimo več (kakovostnih) leadov. Spletna stran predstavlja „lead generation“ mašino, ki s kakovostno vsebino privabi in konvertira obiskovalce. Prodaja se lahko zgodi online ali pa je cilj pridobivanje kontakta.
  • Želimo povečati obisk, saj nam dobiček prinaša oglaševanje na strani.
  • Kot neprofitna organizacija želimo več donacij. Spletna stran nam bo omogočila zbiranje večjega števila sredstev.
  • Želimo povečati doseg in vpliv naše organizacije, saj želimo doseči višjo stopnjo zavedanja o temah, ki so za nas pomembne.

Opredelitev cilja nam bo dala ključno usmeritev za načrtovanje spletnega mesta – od uporabniške izkušnje, do vsebine in nadaljnjega upravljanja. Sedaj vemo, zakaj in za kaj bomo investirali.

2. Kdo so naši obiskovalci?

Naši prodajalci razumejo stranke, jih poslušajo in rešujejo njihove izzive. Spletna stran želi delati enako (na vsaj 70% nakupne poti, če se spomnimo), a kot vsakdo, potrebuje informacije in usposabljanje. Kdo so njeni ciljni obiskovalci? Kaj želimo, da v interakciji s spletno stranjo storijo?

Danes je najbolj pogosta metoda uporaba person – identifikacija specifičnih tipov obiskovalcev, ki imajo podobne značilnosti – dimenzije značilnosti pa so lahko raznolike:

  • S katerimi izzivi se srečujejo? Kaj so njihovi cilji?
  • Katere medije spremljajo?
  • So aktivni na družabnih omrežjih?
  • Kakšen žargon in komunikacija sta značilna za njih?

Obiskovalce lahko razdelimo tudi po spolu, starosti, prihodkih, izobrazbi in drugih klasičnih deskriptorjih, vendar je za snovanje strategije spletne strani in ustvarjanje vsebin veliko bolj koristno, če si lahko predstavljamo konkretne ljudi.

Ženska, univerzitetna izobrazba, 35 – 50 let, Slovenija, finančni sektor
ali
Majda, 41, vodja finančne službe, želi zmanjšati terjatve, saj bo tako dosegla napredovanje in večji ugled v podjetju

Za koga bi lažje napisali vsebino?

Poznavanje ciljnih obiskovalcev nam omogoča načrtovanje optimalne uporabniške izkušnje in pripravo vsebin z odgovori na njihova vprašanja. Ko jim zagotovimo, kar potrebujejo v fazi raziskovanja, se bodo z veseljem obrnili na nas tudi osebno.

3. Kako nas bodo obiskovalci našli?

Cilj spletne strani smo opredelili zgoraj in ne glede na to, ali prodajamo jezikovne tečaje ali vijačne matice, je večinoma povezan z ustvarjanjem prihodkov. Če je nihče ne obišče, bomo težko upravičili vložek v njen obstoj, kaj šele obljubljeno ustvarjanje dodane vrednosti. A ta prodajalec se ne more usesti v avto ali poklicati stranke, obiskovalce ji moramo pripeljati.

V osnovi obstajata dve strategiji privabljanja obiskovalcev na našo spletno stran, ki se med seboj dopolnjujeta:

Offline strategija zajema nastope na sejmih, oglaševanje, odnose z javnostmi, mreženje, hladne klice in še kaj. Pri vseh usmerimo vzpostavljene kontakte na spletno stran, kjer jim spletna stran postreže z več informacijami, kaj lahko naredimo zanje in zakaj izbrati prav nas.

Online oziroma digitalna strategija omogoča, da nas obiskovalci čim lažje najdejo na spletu. Ključni elementi so vsebina, optimizacija za iskalnike (SEO), povezave na našo spletno stran (link building) in spletno oglaševanje.

Obiskovalce imamo, a kako jih obdržati na strani in jih ponovno pripeljati? Tu vsebina zasije v vsej svoji moči.

4. Kakšno vsebino potrebujemo?

Naš prodajalec oziroma prodajalka ima zastavljen cilj, ve, kdo so njene ključne stranke in kako do njih pristopiti. Potrebuje še materiale – članke, študije primerov, bele knjige, webinarje, blog zapise, … vsebino, ki bo njenim obiskovalcem dala odgovore, ki jih potrebujejo v določeni fazi nakupa, jim zagotovila našo kredibilnost, znanje in izkušnje, jih ponovno pripeljala, ko bodo želeli izvedeti še več in jih varno predala prodajnim kolegom na dveh nogah.

Pri prenovi se moremo vprašati: Kje je vsebina? Je že pripravljena? Če ne, kdo jo bo pripravil in do kdaj? Kaj pa slike, morebitni video materiali, webinarji?

Popis vsebine – obstoječe in želene – bo za načrtovanje spletne strani pomenil učinkovito načrtovanje uporabniške izkušnje, prav tako velja razmisliti, v kakšnih formatih obiskovalci vsebino pričakujejo. Obenem pa bo podal bolj realno sliko dela, ki ga bo prenova zahtevala.

5. Kakšna bo investicija v upravljanje spletne strani?

Z strateško prenovo spletne strani smo zaključili fazo 1 – zaposlili smo kompetentnega prodajalca, definirali njegovo področje in ga usposobili za učinkovito delo s strankami. Kot uspešen prodajalec potrebuje leadership, podporo, izobraževanja in seveda čas, tudi naša spletna stran potrebuje upravljanje. Še nobena spletna stran ni prišla na prva mesta iskalnikov, pridobila občutnega števila kakovostnih obiskovalcev in generirala impresivnih prodajnih številk na dan lansiranja, tudi naslednji dan ne.

Upravljanje spletne strani pomeni:

  • testiranje, kaj deluje in kaj ne,
  • generiranje novih vsebin,
  • dodajanje novih funkcionalnosti,
  • integracijo s družabnimi medji,
  • pripravo vsebin za marketinške kampanje, akcije, in še kaj.

Razmislite, kdo bo pri vas odgovoren za učinkovito upravljanje spletne strani, ali bo potreboval pomoč, koliko časa bo to zahtevalo od tima, ki mu bo naloga zaupana.

Prenovo spletne strani morda lahko opredelimo kot projekt. A ko se ta zaključi, nas čaka kontinuiran proces njenega upravljanja in izboljševanja, spet podobno kot pri zaposlenem. Če se tega zavedamo, lahko ovrednotimo, načrtujemo in nadzorujemo vložek časa in denarja, ki ga upravljanje spletne strani potrebuje. Rezultat so zadovoljne stranke, ki se z veseljem vračajo na našo spletno stran in doseganje zastavljenih poslovnih ciljev.

PS: Pri odgovorih na prav vsakega od petih vprašanj bo analitika zlata vredna. Le na podlagi realnih podatkov in informacij lahko sprejemamo informirane poslovne odločitve.

Prenesite si 26 NASVETOV ZA PRENOVO SPLETNEGA MESTA!

Kupci danes pričakujejo učinkovite spletne strani, ki se hitro naložijo, brezhibno delujejo na mobilnih napravah in vse informacije ponudijo na dlani. Da prenova ne bo zahteven projekt, smo vam pripravili 26 uporabnih nasvetov, kako prenoviti spletno mesto brez bolečin.

  • Kako do prodajno uspešne spletne strani?
  • Ključne lastnosti uporabnikom prijaznih strani
  • Navodila za izvajalce